  • 1. Data: 2009-07-05 20:43:55
    Temat: dławik do przetwornicy dla Nixie
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Buduję zegar z lampkami Nixie według tego schematu:
    http://www.tube-tester.com/sites/nixie/IN-1_LC-516%2
    0Nixie%20Clock/schematic.jpg
    i pojawił się problem z nabyciem dławika 470uH/0,5A. Lepiej
    przeprojektować przetwornicę na mniejszy dławik (np. 220uH/0,5A) czy
    kombinować z nawijaniem go samemu? Mam w "szufladzie" rdzeń Ferroxcube
    E16/8/5 z materiału 3C90, w sklepach są łatwo dostępne pierścionki
    toroidalne, np. typu RP-16,0/9,6/6,0 wykonany z materiału F2001. Który
    typ rdzenia lepiej zastosować? Dla E16 wychodzi mi 37 zwojów drutem 0,5
    przy szczelinie 0,058mm. No i przy okazji pytanie o zamiennik dla diody
    BYV26C w przetwornicy - coś łatwiej dostępnego.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 2. Data: 2009-07-05 21:16:47
    Temat: Re: dławik do przetwornicy dla Nixie
    Od: games <g...@g...home.pl>

    badworm pisze:
> [...]
    > przy szczelinie 0,058mm. No i przy okazji pytanie o zamiennik dla diody
    > BYV26C w przetwornicy - coś łatwiej dostępnego.

    otrzasnij sie jedno i drugie jest dostepne od reki w znanym wszystkim
    bele jakim sklepie zwanym TME.

  • 3. Data: 2009-07-05 22:00:26
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    badworm pisze:

    > Buduję zegar z lampkami Nixie według tego schematu:
    > http://www.tube-tester.com/sites/nixie/IN-1_LC-516%2
    0Nixie%20Clock/schematic.jpg
    > i pojawił się problem z nabyciem dławika 470uH/0,5A.

    Pierwszy z brzegu sklep:
    http://seguro.pl/sklep/?zobacz=4524&producent=

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2009-07-05 22:24:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello badworm,

    Sunday, July 5, 2009, 10:43:55 PM, you wrote:

> [...]
    > i pojawił się problem z nabyciem dławika 470uH/0,5A. Lepiej
    > przeprojektować przetwornicę na mniejszy dławik (np. 220uH/0,5A)

    Nie.

    > czy kombinować z nawijaniem go samemu? Mam w "szufladzie" rdzeń Ferroxcube
    > E16/8/5 z materiału 3C90,

    Wystarczy.

    > w sklepach są łatwo dostępne pierścionki toroidalne, np. typu
    > RP-16,0/9,6/6,0 wykonany z materiału F2001.

    Toroidalny bez szczeliny się nie nadaje.

    > Który
    > typ rdzenia lepiej zastosować? Dla E16 wychodzi mi 37 zwojów drutem 0,5
    > przy szczelinie 0,058mm.

    Taka szczelina jest nierealna do uzyskanie. Zastosuj szczelinę łączną
    0.2 mm - czyli ogryzek papieru ksero typowego 80g/m^2 pomiędzy
    wszystkie 3 kolumny i nawiń 58 zwojów - uzyskasz 470uH i prąd
    nasycenia niemal 1A, co wystarczy z zapasem na Twoje potrzeby.
    Ale w pierwszej kolejności zrezygnowałbym z badziewia MC34063 i
    zamiast niego wstawiłby UC3843 i wtedy oczywiście drobne korekty
    układowe - rezystor 1R6 0.6W metalizowany w źródle a do dzielnika
    napięcia sprzężenia zwrotnego dolny rezystor ok. 10 kom.

    > No i przy okazji pytanie o zamiennik dla diody BYV26C w przetwornicy
    > - coś łatwiej dostępnego.

    Stara, dobra BA159.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2009-07-05 22:57:38
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    Dnia 5.07.09 (niedziela), 'badworm' napisał(a):

    > Lepiej
    > przeprojektować przetwornicę na mniejszy dławik (np. 220uH/0,5A) czy
    > kombinować z nawijaniem go samemu?

    Może połączyć dwa dostępne dławiki (220uH) szeregowo?

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 6. Data: 2009-07-06 18:52:44
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 6 Jul 2009 00:24:06 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

> [...]
    > układowe - rezystor 1R6 0.6W metalizowany w źródle a do dzielnika
    > napięcia sprzężenia zwrotnego dolny rezystor ok. 10 kom.

    Ok, to sobie zmajstruję taki dławik tym bardziej, że dostęp do miernika
    indukcyjności jest. Pozostanę chyba jednak przy MC24063 bo po UC3843
    musiałbym do sklepu zasuwać a ta przetwornica ma przecież tylko dawać
    tych kilka mA dla napięcia około 200V :)
    > Stara, dobra BA159.

    Ok, mam taką - akurat przy okazji kupiłem je by wykorzystać do tłumienia
    przepięć z krokowca podłączonego do L293B.

    A co do dostępności poszukiwanego dławika w TME - mea culpa, szukałem
    tego tylko w 'dławikach pionowych'. W Maritexie i paru sklepach w
    3mieście nie mieli więc uznałem (jak widać niesłusznie), że to raczej
    nie do kupienia jest.

  • 7. Data: 2009-07-07 11:44:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello badworm,

    Monday, July 6, 2009, 8:52:44 PM, you wrote:

> [...]
    > musiałbym do sklepu zasuwać a ta przetwornica ma przecież tylko dawać
    > tych kilka mA dla napięcia około 200V :)

    Skoro upierasz się przy MC34063, to wstaw choć rezystor 0R68 pomiędzy
    Vin (6) a resztę (1, 7, 8) - to zapobiegnie wchodzeniu w nasycenie
    dławika.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2009-07-07 17:52:26
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 7 Jul 2009 13:44:43 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Skoro upierasz się przy MC34063, to wstaw choć rezystor 0R68 pomiędzy
    > Vin (6) a resztę (1, 7, 8) - to zapobiegnie wchodzeniu w nasycenie
    > dławika.

    Na UC by to miało wyglądać tak?
    http://obrazki.elektroda.net/53_1246989057.png
    Jakie wartości R6 i C6 dać?

  • 9. Data: 2009-07-07 19:44:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello badworm,

    Tuesday, July 7, 2009, 7:52:26 PM, you wrote:

    > Na UC by to miało wyglądać tak?
    > http://obrazki.elektroda.net/53_1246989057.png

    Pi razy oko. Ale, żeby nie hałasowało, to wstaw 1 nF pomiedzy nogi 1 i
    2. A, żeby poprawnie działało ograniczenie prądowe, to dodaj filtr
    dolnoprzepustowy 1kom/470pF od rezystora 1R6 do nóżki 3

    > Jakie wartości R6 i C6 dać?

    15 kom i 2n2

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2009-07-07 20:22:00
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 7 Jul 2009 21:44:27 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

> [...]
    > 2. A, żeby poprawnie działało ograniczenie prądowe, to dodaj filtr
    > dolnoprzepustowy 1kom/470pF od rezystora 1R6 do nóżki 3

    Dzięki. Jeśli uda mi się jutro kupić UC3843 w Gdyni to na nim oprę
    przetwornicę.