  • 1. Data: 2009-07-05 20:09:47
    Temat: Karta LPT do kompa z PCI
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Czy spotkał ktoś może kartę na złączu PCI udostępniającą port LPT?
    Mam programator z takim właśnie złączem i nie za bardzo mogę go
    wykorzystać - zmieniłem kompa i zorientowałem się jak już był na _gotowo
    osadzony_, że niestety lpt nielzja :( Kupiłem w komputroniku jedną na
    próbę, ale zupełnie nie trafia w adresy/przerwania (nawet się nie
    stara), więc z komunikacji nici.
    Poradźcie coś proszę.

    Irek.N.

  • 2. Data: 2009-07-05 20:17:37
    Temat: Re: Karta LPT do kompa z PCI
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Irek N. pisze:

    > Czy spotkał ktoś może kartę na złączu PCI udostępniającą port LPT?

    Tak, występuje też w wykonaniach 2xCOM+LPT. Najczęściej oparta na
    chipsecie NetMos / MosChip.

> [...]
    > osadzony_, że niestety lpt nielzja :( Kupiłem w komputroniku jedną na
    > próbę, ale zupełnie nie trafia w adresy/przerwania (nawet się nie

    Eee, ale o co chodzi "nie trafia w adresy/przerwania"? Taka karta jest
    widziana w systemie z adresem bazowym np. 0xE800. Zadziała prawidłowo w
    każdym programie, w którym masz możliwość wyboru adresu bazowego portu.
    Sam mam taką 2xCOM+LPT i działa świetnie z ISP Programmer.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-07-05 20:32:01
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > każdym programie, w którym masz możliwość wyboru adresu bazowego portu.
    > Sam mam taką 2xCOM+LPT i działa świetnie z ISP Programmer.

    Widzisz, ja mam Uprog-a, a tam w menu jedynie jak Bozia nakazała:
    378/278 oraz 3BC/2BC, słowem jedynie rasowe sprzętowe :(

    Miłego Adamie.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2009-07-05 20:41:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Irek N. wrote:
    > zmieniłem kompa i zorientowałem się jak już był na _gotowo
    > osadzony_, że niestety lpt nielzja :(

    Jestes _PEWNY_ że nie masz LPT? Sam fakt nie posiadania złącza z tyłu
    nie oznacza że go nie masz, poszukaj złacza na płycie głównej, wiele
    płyt ma LPT nie wyprowadzone na zewnątrz a jedynie jakos gniazdo na
    płycie, wtedy całośc sprowadza się do wyrwania sledzia z 386/486 z takim
    łaczem i wpięcia się w gniazdo na MB.

    Gniazdo ma miec 26 pinów i mozna go łatwo pomylić optycznie z łaczem
    FFD/IDE.

  • 5. Data: 2009-07-05 21:13:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

> [...]
    > łaczem i wpięcia się w gniazdo na MB.
    >
    > Gniazdo ma miec 26 pinów i mozna go łatwo pomylić optycznie z łaczem

    A nie łatwiej poszukać w /proc/interrupts albo w menadżerze urządzeń
    (czy jak to się zwie)? I jeszcze w BIOSie sprawdzić, czy nie wyłączone.
    Dopiero jak się znajdzie, to wtedy warto otwierać komputer by podłączyć
    taśmę.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2009-07-05 21:15:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:
    > A nie łatwiej poszukać w /proc/interrupts albo w menadżerze urządzeń
    > (czy jak to się zwie)?

    W ostateczności jak wszystko zawiedzie przeczytać instrukcje.

  • 7. Data: 2009-07-05 21:55:38
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Irek N. pisze:

    > Widzisz, ja mam Uprog-a, a tam w menu jedynie jak Bozia nakazała:
    > 378/278 oraz 3BC/2BC, słowem jedynie rasowe sprzętowe :(

    Możesz spróbować wyszukać zakodowany na stałe adres bazowy w sterowniku,
    którym oprogramowanie UPROG'a robi dostęp do portu LPT (może on być też
    zaszyty w głównej aplikacji). Kilka prób z podmianą adresu na właściwy
    (zobacz w Panelu sterowania / Porty adres bazowy twojego LPT1) i powinno
    zadziałać bez pudła. Sprawdź też w rejestrze systemowym, może tam da się
    pokręcić niestandardowo ustawieniami aplikacji programatora.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2009-07-06 06:14:47
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Sebastian Biały pisze:

    > W ostateczności jak wszystko zawiedzie przeczytać instrukcje.

    Panowie, fizycznie nie ma złącza na płycie! (choć w biosie jest)
    Byłem pewny że śledź załatwi sprawę, więc nie przejmowałem się wiele - a
    tu proszę, nawet nie ma gdzie wlutować złącza :(

    Irek.N.

  • 9. Data: 2009-07-06 06:21:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Irek N. wrote:
    > Panowie, fizycznie nie ma złącza na płycie! (choć w biosie jest)

    No to czas zmienić programator :D

  • 10. Data: 2009-07-06 08:20:23
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Irek N. pisze:

    > Widzisz, ja mam Uprog-a, a tam w menu jedynie jak Bozia nakazała:
    > 378/278 oraz 3BC/2BC, słowem jedynie rasowe sprzętowe :(

    Sprawdzałeś, czy nie ma nowszej wersji softu na stronie producenta?
    Jeśli dobrze kojarzę, to programatory uprog robi firma z grodziska.
    Zawsze możesz do nich zadzwonić i zapytać co zrobić. Może dodadzą do
    programu konfigurację portu?