  • 1. Data: 2009-07-05 01:14:33
    Temat: ATmega8 ADC problemik
    Od: "Fredek" <n...@n...no>

    ADC podaje mi zawyżone wartości pomiaru o około 80 dziesiętnie. Przy
    wewnętznym REF2.56V jest to 0.2V Wygląda mi na to jakby kilkadziesiąt kilo
    pull-up-a pinu sumowało mi się z moim dzielnikiem.wejściowym 10k do VCC, 2k
    do masy.
    I nie wiem co z tym zrobić. Pin ustawiony ADC0 jako INPUT DDRC0=0 PORTC0=0
    bez pulla a z wyliczeń mi wychodzi, że moje 10k w zielniku łączy się z 50k
    tymi w procku dając około 8k wypadkowej i ADC mnie kłamie.

    Czy o czymś zapomniałem ?

    ADC pracuje w trybie single conversion na tiku timera co 100ms

    ldi r16,0b11000000 // 2.56V, ADLAR=0, INPUT=0
    out ADMUX, r16
    in r18,ADCL
    in r19,ADCH

    in r19, ADCSRA // Ponowny start konwersji
    ori r19, (1<<ADSC)
    out ADCSRA, r19

  • 2. Data: 2009-07-05 01:30:43
    Temat: Re: ATmega8 ADC problemik
    Od: "Fredek" <n...@n...no>

    Aha zapomniałem :-)
    Jak mierze miernikiem na wejściu ADC czyli w punkcie z dzielnika
    5V--->10k/2k to mam napięcie już przekłamane. Powinno być około 0.83V , a
    dostaję 1.03V. Przetwornik tyle zlicza i miernik też tyle pokazuje tak jakby
    dokładał mi się równolegle do 10k rezystor z pinu PC0.
    hmmm
    może czegoś nie ustawiłem w tym ATmega8 żeby się ten rezystor odłączył ? Mam
    3 urządzenia i wszystkie to samo.

  • 3. Data: 2009-07-05 09:18:02
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 05.07.2009 03:30, Fredek pisze:
    > Aha zapomnia?em :-)
    > Jak mierze miernikiem na wej?ciu ADC czyli w punkcie z dzielnika
    > 5V--->10k/2k to mam napi?cie ju? przek?amane. Powinno by? oko?o 0.83V , a
    > dostaj? 1.03V. Przetwornik tyle zlicza i miernik te? tyle pokazuje tak jakby
    > dok?ada? mi si? r?wnolegle do 10k rezystor z pinu PC0.
    > hmmm
    > mo?e czego? nie ustawi?em w tym ATmega8 ?eby si? ten rezystor od??czy? ? Mam
    > 3 urz?dzenia i wszystkie to samo.

    A pomierzyles te rezystory? One tez sa obarczone bledem i moze po prostu
    twoj dzielnik inaczej wyglada.
    Z drugiej strony jesli chcesz zrobic dokladne pomiary to raczej nie uda
    ci sie to na wewnetrznym Vref, zobacz w DS jaki on ma rozrzut.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 4. Data: 2009-07-05 10:58:35
    Od: "Fredek" <n...@n...no>

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message

> [...]
    > Z drugiej strony jesli chcesz zrobic dokladne pomiary to raczej nie uda ci
    > sie to na wewnetrznym Vref, zobacz w DS jaki on ma rozrzut.

    Rezystory mierzyłem, są idealne, a miernikiem mam tam napięcie 1.03V, a
    powinno być mniej i tak też wskazuje ADC. Jestem w związku z tym zdumiony co
    się dzieje, bo z wyliczeń wygląda jakby poolup się sumował.

  • 5. Data: 2009-07-05 11:29:31
    Od: "Fredek" <n...@n...no>

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message
> [...]

    To jest zdecydowanie sprawa pull upa na pinie. Trzy płytki identycznie źle
    pokazują.
    Teraz ustawiłem soboe PORTC0 na out i wystawiłem 0 i ADC wysyła mi liczbę
    0x002 vzyli zero jest zerem i wartością najniższą w rejestrze

    Wygląda jakby nie działało odłączanie pullupa ????? czy coś źle robię ?

  • 6. Data: 2009-07-05 11:34:49
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Fredek pisze:

    > Wygląda jakby nie działało odłączanie pullupa ????? czy coś źle robię ?

    Masz błąd w linii 138.

    PS. Wróżka jest na wakacjach, więc będziesz musiał jednak pokazać kod.

    --
    przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
    no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,

  • 7. Data: 2009-07-05 11:47:25
    Od: "Fredek" <n...@n...no>

    Już wiem co to powodowało. Nie wiem tylko czemu.
    Ustawiałem piny w bootloaderze po czym skakałem pod adres początku pamięci
    programu.
    Bootloader 2kB maksymalnie duży. Stosy srosy też tam ustawiam i po tym skoku
    rjmp na początek po wykonaniu kodu z bootloadera jakoś mi zapominał
    ustawienie pinów, jakby je resetował ?
    Ale to na bank to, bo zadeklarowałem je ponownie i przeszło po 3 dniach
    bezsensownych zmagań :-)

  • 8. Data: 2009-07-05 11:54:36
    Od: "Fredek" <n...@n...no>

    "Zbych" <a...@o...pl> wrote in message news:h2q36g$1mef$1@news.mm.pl...

    > Masz błąd w linii 138.
    >
    > PS. Wróżka jest na wakacjach, więc będziesz musiał jednak pokazać kod.

    Jak napisałem znam skutek ale nie powód :-)
    Może sie procek jakoś resetuje w chwili przeskoku z chronionego bootloadera
    fusami do niechronionej przestrzeni pozostałej od 0x0 do 6kB
    Gdzieś siedzi problem.
    Teraz skopiowałem pozostałe kilkanaście linijek całej inicjacji pinów do
    kodu głównego, na wszelki wypadek, bo nie znam powodu takiego zachowania.
    Reset jest ustawiony fusem na bootloader i ogólnie wszystko działało.

  • 9. Data: 2009-07-05 13:14:22
    Od: "Fredek" <n...@n...no>

    "Fredek" <n...@n...no> wrote in message news:h2q3rq$5m5$1@opal.futuro.pl...
    > Już wiem co to powodowało. Nie wiem tylko czemu.

    Dobra wstyd się przyznać :-) Już działa :-)
    Jak wykryłem, że to musi być rezystor podciągający pinu to poprawiłem kod
    ale wgrałem soft rs-em zamiast wymienić bootloader hehe kilka razy wgrywałem
    jak opętany nie to co trzeba :-)