  • 1. Data: 2009-04-21 18:39:50
    Temat: DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E)
    Od: "Oniet" <o...@o...eu>

    Jaka jest różnica między SuperMoto a enduro DR-Z 400?. Czy tylko opony i nastawy
    zawiechy (wiem, że wersja E ma 50 KM, a zwykłe ok. 43 KM) ???

    Były zdaje się trzy wersje:
    DR-Z 400
    DR-Z 400 E
    DR-Z 400 SM

    Czym one się różnią ?

    Czy SuperMoto można łatwo i tanio zamienić w enduro ? Czy gra nie warta świeczki?

    Oniet

  • 2. Data: 2009-04-21 18:48:59
    Temat: Re: DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E)
    Od: "doomin13" <d...@g...pl>

    sm ma upside-down
    i jeszcze pare innych roznic

    --
    pozdro,
    doomin13

  • 3. Data: 2009-04-21 18:50:54
    Od: "Oniet" <o...@o...eu>

    > sm ma upside-down
    > i jeszcze pare innych roznic

    Czyli w teren się nie nadaje raczej ? Sorry, lamer jestem i "upside-down" mi nic
    nie mówi.

    Oniet

  • 4. Data: 2009-04-21 18:57:21
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-21 20:39:50 +0200, "Oniet" <o...@o...eu> said:

    > Jaka jest różnica między SuperMoto a enduro DR-Z 400?. Czy tylko opony
    > i nastawy
    > zawiechy

    Nie opony, a koła - inny rozmiar. E i S ma typowe dla enduraków 21/18,
    a SM typowe dla supermociaków 17/17.

    > Były zdaje się trzy wersje:
    > DR-Z 400
    > DR-Z 400 E
    > DR-Z 400 SM

    Były 4 wersje:
    S (odprężony silnik, stalowy bak, trochę cięższy, pierwsze roczniki
    słabszy zawias, od bodaj 2004 r. takim sam jak w E)
    E (mocniejszy, plastikowy bak, lżejszy)
    Bezliterkowa - jak E, tyle że kopana (nie ma pstryczka) i jeszcze ciut lżejsza
    SM (zdaje się bazując na S, ale nie jestem pewien)

    > Czy SuperMoto można łatwo i tanio zamienić w enduro ? Czy gra nie warta
    > świeczki?

    Musiałbyś kupić całe koła enduro (najlepiej oryginały lub dedykowane do
    DRZ, choć można rzeźbić z tulejkami), pewnie również drugi zestaw
    napędowy i adapter do zacisku lub cały zacisk. AFAIK z hamplem
    najoptymalniej jest mieć cały drugi komplet pompa-przewód-zacisk,
    znacznie to przyśpiesza i ułatwia przekładkę.
    Było już na ten temat co nieco, więc poszperaj w archiwum.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 5. Data: 2009-04-21 19:16:14
    Od: "doomin13" <d...@g...pl>

    oprocz tego co napial deFresz to jeszcze podcisnieniowy gaznik chyba mikuni
    w S a w E i bez literki, keihin FCR
    w E jeszcze jest diodowa lampa bez stopu jak nie kitu homologacyjnego i
    mniej restrykcyjny tlumik i chyba tylna czesc ramy z alu i pewnie jeszcze
    pare roznic - nie wiem nie mam ani jednego ani drugiego :)

    a upside-down to inna technika lagi na dole zamiast na gorze i inne wady i
    zalety - pogooglaj bo dlugo by pisac
    ogolnie wszystkie nowoczesne enduro/cross maja upside'y z roznych przyczyn
    sztywnosc wieksza itd.
    ten zawias jaki jest w SM to pewnie ma mniejszy skok niz enduro ale nie znam
    danych po prostu w SM tak sie robi bo moto musi byc twardsze przy hamowaniu
    jak chcesz glownie do enduro to kup DRZ400E i nie zawracaj sobie glowy
    przerobkami bo i tak to nie dziala zeby to robic co jazde - jak chcesz
    wmiare uniwesalne to po prostu opony o uniwersalnym biezniku - to jedyne
    sensowne wyjscie

    --
    pozdro,
    doomin13

  • 6. Data: 2009-04-21 19:54:48
    Od: "Ibba" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "doomin13" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > sm ma upside-down
    > i jeszcze pare innych roznic

    a wersja E to niby jaki ma zawias?

    Różnic jest dość sporo między tymi wersjami.
    Silnik niby taki sam choć moduł zapłonowy DC-CDI ma inne mapy zapłonu.
    Wersja E posiada gaźnik mechaniczny Keihin z pompką przyspieszającą, dalsze
    różnice to wałki rozrządu - w mocniejszych wersjach zawory są mocniej
    uchylane. Inaczej jest rozwiązana sprawa dekompresatora. Wersja E nie
    posiada termostatu, wentylatora i czujnika temperatury, brak jest
    elektronicznego licznika, a w zamian otrzymujemy licznik motogodzin. "E" ma
    okrojoną instalację elektryczną. Z innych drobniejszych spraw to np. E nie
    posiada obwodu recyrkulacji spalin, tylny stelaż ramy jest krótszy i
    aluminiowy, inaczej są wyprowadzone króćce układu chłodzenia w głowicy...
    itd. Wszystkie modele po roku 2003 mają udoskonalony napinacz rozrządu, choć
    wedle opinii wielu mechaników i użytkowników automatyczne napinacze są
    syfiaste, i podlegają wymianie na rękodzieło.
    Różnic jest pewnie jeszcze w cholerę... i jeszcze ciut... jednak powyższe są
    najistotniejsze.

    pozdro. P.

  • 7. Data: 2009-04-21 21:14:00
    Od: WIR <w...@g...com>

    On 21 Kwi, 20:39, "Oniet" <o...@o...eu> wrote:
    > Jaka jest różnica między SuperMoto a enduro DR-Z 400?. Czy tylko opony i nastawy
    > zawiechy (wiem, że wersja E ma 50 KM, a zwykłe ok. 43 KM) ???

> [...]

    Jest jeszcze na pewno DR-Z 400 S - czyli najbardziej podstawowa wersja
    enduro.

    SM ma twardsze zawieszenie z mniejszym skokiem, widelec upside-down,
    inne zestopniowanie skrzyni.
    Wersja E jest z tego zestawu najmocniejsza - niby ten sam silnik ale
    inny gaznik, inny uklad wydechowy - 50KM zamiast 40 (i chyba 50Nm
    momentu zamiast 40Nm ktore mam w SM i ktore jest w wersji S).

    > Czy SuperMoto można łatwo i tanio zamienić w enduro ? Czy gra nie warta świeczki?

    niby sie da - bo wersja SM od wersji S sie tak bardzo nie rozni - ale
    mi by sie chyba nie chcialo z tym pierdzielic.
    Z tego co czytalem na grupie i w innych miejscach - zabawa bez sensu.
    Lepiej sobie na bloto oddzielny sprzet kupic, albo zeby bylo taniej,
    kupic wersje S i po prostu opony jakies w miare uniwersalne zalozyc, a
    nie mega klocki na blocko - wtedy nigdzie nie pojedzie super - ale
    wszedzie pojedzie jakos tam ok.

    WIR

  • 8. Data: 2009-04-22 07:26:24
    Od: "doomin13" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Ibba" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "doomin13" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > a wersja E to niby jaki ma zawias?

    klasyczny

    pozdro,
    doomin13
    smc660

  • 9. Data: 2009-04-22 10:59:55
    Od: "SiW" <r...@y...com>

    Dzień Dobry,
    W sumie przedpiscy napisali prawie wszystko.
    Od siebie dodam dwie rzeczy:
    Po pierwsze:
    http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=84
    848&st=1380
    tu masz chyba wszystko co po polsku napisano o DRZ
    Po angielsku masz jeszcze thumpertalk ale tamten watek ma długość megakosmiczną.

    Po drugie:
    agownoprawda ze sie nie da zmieniac kółek.
    Najzdrowiej: kupic wersje S i kółka supermoto. lub w wersji harkor kupić wersję
    E i kółka supermoto.
    Jesli założysz ze w tygodniu moto ma słuzyć jako transport do pracy/szkoły
    a w weekend ma słuzyć do wycieczek enduro typu: "pole las woda wieś nadszedł
    czas miotło nieś" da radę.
    czas zmiany kół przy założeniu ze zebatka jest taka sama to 20 minut.

    oczywiście masz tutaj zgniły kompromis czyli brak hamulców supermoto i
    przełożenie małoendurowe. Ale na spokojne pycianie po terenie szczególnie na
    poczatek wystarczy. Na zawody już niebardzo.

    I żeby nie było wiem co mówie bo robię to już od dwu lat

  • 10. Data: 2009-04-22 11:16:28
    Od: "Ibba" <i...@p...onet.pl>

    > klasyczny
    >
    > pozdro,
    > doomin13
    > smc660
    ... tutaj wypada mi przeprosić kolegę ... z rozpędu działałem i jak
    blądynka.
    pozdro, Ibba