  • 1. Data: 2021-03-30 16:33:40
    Temat: Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Jest sobie jedna sonda wkręcona w kolektor tuż przed katalizatorem i
    druga wkręcona gdzieś za katalizatorem. Załóżmy, że pomiędzy wyjściem
    katalizatora a miejscem wkręcenia drugiej sondy zrobiła się dziura w
    rurze i część spalin tamtędy ucieka. Jak może to wpływać na ECU i tym
    samym na pracę silnika?

  • 2. Data: 2021-03-30 17:10:13
    Temat: Re: Sonda lambda a nieszczelny układ wydechowy
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    JDX w

> [...]
    > katalizatora a miejscem wkręcenia drugiej sondy zrobiła się dziura w
    > rurze i część spalin tamtędy ucieka. Jak może to wpływać na ECU i tym

    Pytasz, co będzie po wycięci katalizatora?

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2021-03-30 19:16:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:606336c5$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    user JDX pisze tak:

    > Załóżmy, że pomiędzy wyjściem katalizatora a miejscem wkręcenia
    > drugiej sondy zrobiła się dziura w rurze i część spalin tamtędy
    > ucieka. Jak może to wpływać na ECU i tym samym na pracę silnika?

    Będzie dostawać się tlen. Sonda wykryje dużo tlenu. ECU pomyśli
    acha mieszanka zbyt uboga, dołóźmy paliwa.

    Zużycie paliwa wzrośnie. Może kopcić. W upały może trudniej zapalać.
    A może wyświetli błąd bo porówna sobie sondy.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 4. Data: 2021-03-30 19:18:15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:2of069pn7ur4.dlg@emil.not.valid>
    user TomN pisze tak:

    > JDX w

    > Pytasz, co będzie po wycięci katalizatora?

    Po wycieciu kata nie zostawiają przerwy.
    Wspawują coś.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

  • 5. Data: 2021-03-30 19:32:26
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-03-30 o 19:16, PiteR pisze:
    > in <news:606336c5$0$507$65785112@news.neostrada.pl>

    > Będzie dostawać się tlen. Sonda wykryje dużo tlenu. ECU pomyśli
    > acha mieszanka zbyt uboga, dołóźmy paliwa.

    Sonda za katem jest do kontroli sprawności katalizatora a nie regulacji
    mieszanki.
    Dostanie błąd w stylu niska sprawność katalizatora i tyle.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2021-03-30 22:07:02
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-03-30 19:16, PiteR wrote:
> [...]
    > acha mieszanka zbyt uboga, dołóźmy paliwa.
    >
    > Zużycie paliwa wzrośnie. Może kopcić. W upały może trudniej zapalać.
    No właśnie, podczas mrozów miałem w mieście spalanie jakieś 10,5, a
    powinienem mieć jakieś 9-9,5. Kopcenia nie zauważyłem. W każdym razie
    też tak sobie kombinowałem. Aczkolwiek nie wiem, dlaczego w upały miałby
    gorzej odpalać. Duża dawka paliwa, a powietrze rozrzedzone?

    > A może wyświetli błąd bo porówna sobie sondy.
    No tak, niedawno ni z gruchy ni z pietruchy dwa razy zapalił mi się
    check engine i pokazał się niezweryfikowany (pending) błąd P1405, co u
    mnie oznacza kłopoty z EGR(!), a EGR wymieniłem 1,5 roku temu, więc
    wydawało mi się to podejrzane.

    W każdym razie niedawno po dudnieniu na niskich obrotach zorientowałem
    się, że wydech gdzieś mi puszcza. Dzisiaj byłem u mechanika w innej
    sprawie, ale wspomniałem mu o dudniącym wydechu i szybka diagnoza
    wykazała, że tam, gdzie jest wkręcona druga sonda zrobiła się dziura -
    do rury jest przyspawana taka jakby nakrętka, w którą wkręca się sondę i
    ten spaw prawie całkowicie skorodował. No i tak jakoś zacząłem kojarzyć
    tę dziurę, błąd EGR i zwiększone spalanie...

  • 7. Data: 2021-03-30 22:12:25
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-03-30 19:32, Irokez wrote:
    [...]
    > Sonda za katem jest do kontroli sprawności katalizatora a nie regulacji
    > mieszanki.
    > Dostanie błąd w stylu niska sprawność katalizatora i tyle.
    Cholera wie. Tak jak napisałem wyżej, dostałem dwa razy błąd EGR. Wysoce
    podejrzany błąd, bo EGR ma 1,5 roku, czyli w moim przypadku około 10
    kkm. Poprzedni wytrzymał prawie 19 lat i prawie 170 kkm.

  • 8. Data: 2021-03-30 22:59:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6063862a$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    user JDX pisze tak:

> [...]
    > Wysoce podejrzany błąd, bo EGR ma 1,5 roku, czyli w moim przypadku
    > około 10 kkm. Poprzedni wytrzymał prawie 19 lat i prawie 170 kkm.

    https://mechanics.stackexchange.com/questions/37442/
    is-the-after-
    catalyst-oxygen-sensor-used-for-engine-mixture-contr
    ol

    https://tinyurl.com/486dkvbv

  • 9. Data: 2021-03-30 23:07:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:606384e8$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    user JDX pisze tak:

    > Aczkolwiek nie wiem, dlaczego w upały miałby
    > gorzej odpalać. Duża dawka paliwa, a powietrze rozrzedzone?

    nom
    nowożytny to może i nie zauważa.

> [...]
    > nakrętka, w którą wkręca się sondę i ten spaw prawie całkowicie
    > skorodował. No i tak jakoś zacząłem kojarzyć tę dziurę, błąd EGR i

    Nie cierpię tam dziur. Przewracam na bok i wyrywam serce.
    Kiedy jeżdzę z nieszczelnością mam wrażenie, że jest słabszy.

  • 10. Data: 2021-03-31 00:16:56
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.03.2021 o 16:33, JDX pisze:
> [...]
    > katalizatora a miejscem wkręcenia drugiej sondy zrobiła się dziura w
    > rurze i część spalin tamtędy ucieka. Jak może to wpływać na ECU i tym

    A dlaczego pytasz, skoro można to łatwo naprawić? Ja bym nie potrafił
    jeździć z taką dziurą.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>