    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Detale aluminiowe - prawie wybłyszczenie
    Date: Wed, 21 Dec 2011 10:39:36 +0100

    Ciekawe czasy nastały u mnie, o wszystko ostatnio pytam. Najwyraźniej
    jakiś postęp w firmie abo cuś. :)

    Wyfrezowałem trochę drobnych detali z aluminium, gratowanie tego metodą
    ręczną nie wchodziło w grę, mechaniczno-ścierną (wibracyjna) też, ze
    względu na bardzo nieładną powierzchnię po takiej obróbce (wygląda jak
    gdyby rok w błocie leżało). Wytrawiłem więc w NaOH. Sęk w tym, że
    dostałem czarny nalot na detalach, który udało się zbić HNO3 (niestety z
    jonami miedzi), ale nie do końca.
    Detale mam trochę żółtawe. Ładne, ale nie śnieżnobiałe.
    Macie jakiś pomysł na prostą chemię pozwalającą usunąć resztki?
    Nie chcę grzać tego do 95C, czy zamawiać preparaty do wybłyszczania, aż
    tak to ważne nie jest. Jeżeli prostą dostępną chemią uda mi się
    rozjaśnić - będzie cacy. Elektrochemicznie też nie - drobnica straszna i
    zabawy z tym jednak sporo.

    Poradzicie coś?

    __
    Pzd,