  • 11. Data: 2020-10-10 21:06:22
    Temat: Re: Detektor przewodów - działający
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 10.10.2020 20:02, Marek wrote:

    > Jest jeszcze Bosh za 380zl

    Mam tego Bosch-a - coś tam pokazuje.
    To wszystko zależy - jak przewód jest pod tynkiem to można go
    zlokalizować do powiedzmy centymetra. Jak w peszlu i głębiej to już gorzej.
    Raz na ruski miesiąc go używamy, ale zwykle wtedy jak wiadomo, że jest
    przewód a nie wiadomo którędy idzie.
    W mojej branży zwykle unikamy poziomów puszek i pionów wyłączników i
    gniazdek i zwykle jest dobrze.
    Zwykle, bo przewiercenia się oczywiście zdarzają. Najczęściej są to
    miejsca, które nawet właściciel budynku nie podejrzewał o występowanie
    przewodów.

    --
    Mirek.

  • 12. Data: 2020-10-10 21:35:27
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.10.2020 o 20:13, Marek pisze:
    > Czy ktoś mógłby polecić jakiś prawidłowo działający detektor przewodów w
    > ścianach?
    Ja używam tego:
    https://allegro.pl/oferta/szukacz-par-przewodow-kabl
    i-forscher-fs6812-8849284252

    Sprawdza się dla mnie dobrze. Dodatkowa funkcja, to znalezienie
    konkretnego przewodu/żyły w kłębowisku kabli. Nie ma wyświetlaczy i jest
    dźwiękowy.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 13. Data: 2020-10-11 09:24:25
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-10-10 o 17:05, Piotr Gałka pisze:

    > Wydaje mi się, że wszystkie detektory oparte na wykrywaniu pola
    > elektrycznego będą z natury niepewne i nieprecyzyjne.
    >
    > Wydaje mi się, że zapewniając przepływ względnie dużego prądu przez
    > szukany kabel i zakładając, że jest to płaski kabel podtynkowy powinno
    > się dać go dość precyzyjnie namierzyć badając pole magnetyczne.
    > Powinno ono być po bokach kabla w odwrotnej fazie niż dokładnie w osi
    > kabla. Czyli jakaś nieduża cewka

    Głowica magnetofonowa ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 14. Data: 2020-10-11 10:29:26
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Głowica magnetofonowa ?

    Tak analogicznie pomyślałem - przetwornik z gitary elektrycznej?

    plus jakiś chiński wzmacniacz klasy D z głośniczkiem

    Ale tylko gdybam

    L.

  • 15. Data: 2020-10-11 17:02:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Sunday, October 11, 2020, 9:24:25 AM, you wrote:

    [...]

    > Głowica magnetofonowa ?

    Pracowałem w telekomuinie m.in. używając profesjonalnego lokalizatora
    kabli. To był prosty generator ok. 1 kHz wpinany pomiędzy dowolną żyłę
    kabla i ziemię. Na końcu kabla żyła była uziemiona. Odbiornikiem była
    najzwyklejsza w świecie cewka nawinięta na pręcie ferrytowym -
    ustawiało się ją pionowo i szukało _minimum_ sygnału. Głębokość
    określało się przy cewce odchylonej o 45° od pionu - również na
    minimum sygnału. Dokładność przy typowych głębokościach rzędu 1-2
    metrów była rzędu centymetrów. Myślę, że w podobny sposób można szukać
    50 Hz, bez generatora. I również na minimum sygnału przy antenie
    ferrytowej prostopadle do ściany.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2020-10-11 17:49:27
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 11.10.2020 17:02, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Myślę, że w podobny sposób można szukać
    > 50 Hz, bez generatora.

    Przy typowym kablu w ścianie, gdzie jest L,N,PE?
    Raczej trzeba by na maksimum sygnału, a to już ze względu na
    charakterystykę anteny takie dokładne nie będzie.

    --
    Mirek.

  • 17. Data: 2020-10-11 19:44:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > Szukam taki który precyzyjnie umie wskazać przewód tzn. oś jego
    > przebiegu (a nie wskazuje 10cm szerokości pas w którym gdzieś jest

    https://www.gotronik.pl/ut682d-szukacz-par-przewodow
    -uni-t-p-6481.html

  • 18. Data: 2020-10-11 23:59:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 11 Oct 2020 19:44:55 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > https://www.gotronik.pl/ut682d-szukacz-par-przewodow
    -uni-t-p-6481.html

    Jako klasyczny "szukacz par" z nadajnikiem rozumiem ale niby jak ma
    to wskazać (bez nadajnika i dostępu do przewodu ukrytego pod tynkiem)
    oś przebiegu przewodu?

    --
    Marek

  • 19. Data: 2020-10-12 00:12:57
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.10.2020 o 23:59, Marek pisze:
    -uni-t-p-6481.html

    > Jako klasyczny "szukacz par" z nadajnikiem rozumiem ale niby jak ma to
    > wskazać (bez nadajnika i dostępu do przewodu ukrytego pod tynkiem) oś
    > przebiegu przewodu?

    Bo odbiera również 50Hz z przewodu pod napięciem? Generalnie nie
    znajdziesz tym urządzeniem przewodu/rury do którego nie można podłączyć
    nadajnika i który jest bez napięcia (<230 50Hz:) ale u mnie się sprawdza
    od lat a próbowałem różnych "wynalazków" i ten wydał mi się prosty i
    niezawodny.

    BTW
    To jest to samo, tylko w innej obudowie co ja podałem wyżej czyli:

  • 20. Data: 2020-10-12 09:01:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 12 Oct 2020 00:12:57 +0200,
    LordBluzg(R)<m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > sprawdza
    > od lat a próbowałem różnych "wynalazków" i ten wydał mi się prosty

    Czyli wystarczy poszurać czubkiem odbiornika po ścianie i w ten
    sposób wyznaczyć oś przewodu gdzie będzie najsilniejszy sygnał?
    Z tego co pamiętam kiedyś używałem taki do identyfikacji par ale
    wtedy zdaje się trzeba było dość blisko zbliżyć do izolacji aby
    określić która żyła jest tą którą "oznacza" nadajnik, bo cały kabel
    świszczał w szerokim zakresie.

    --
    Marek