  • 21. Data: 2020-10-12 09:28:49
    Temat: Re: Detektor przewodów - działający
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.10.2020 o 09:01, Marek pisze:

    > Czyli wystarczy poszurać czubkiem odbiornika po ścianie i w ten sposób
    > wyznaczyć oś  przewodu gdzie będzie najsilniejszy sygnał?

    Trzeba uważać, bo czubek jest z jakiegoś "ferrytu" i rysuje ściany :D

    Tak.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 22. Data: 2020-10-12 10:56:21
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-10-10 o 20:04, Marek pisze:

    > Ale one wykrywają nawet jak nie ma przepływu prądu (do gniazdka na końcu
    > szukanego przewodu nic  jest podłączone).

    Przeczytałeś całość, czy dalej było za trudne?
    P.G.

  • 23. Data: 2020-10-12 11:00:50
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-10-11 o 09:24, PeJot pisze:

    > Głowica magnetofonowa ?

    Wydaje mi się, że to kiepski pomysł (z naciskiem na wydaje mi się).
    Głowica jest tak skonstruowana aby 'widzieć' pole magnetyczne tuż przy
    szczelinie. Ale kto wie - w końcu tamto pole koło szczeliny też będzie.

    Detektor chyba musi mieć większą szczelinę aby 'sięgać dalej'.
    P.G.

  • 24. Data: 2020-10-12 11:09:20
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > kabli. To był prosty generator ok. 1 kHz wpinany pomiędzy dowolną żyłę
    > kabla i ziemię. Na końcu kabla żyła była uziemiona. Odbiornikiem była
    > najzwyklejsza w świecie cewka nawinięta na pręcie ferrytowym -
    > ustawiało się ją pionowo i szukało _minimum_ sygnału. Głębokość
    > określało się przy cewce odchylonej o 45° od pionu - również na
    > minimum sygnału. Dokładność przy typowych głębokościach rzędu 1-2
    > metrów była rzędu centymetrów. Myślę, że w podobny sposób można szukać
    > 50 Hz, bez generatora. I również na minimum sygnału przy antenie

    Piszesz przy założeniu, że w kablu płynie czy nie płynie prąd?
    Bardziej mi to pasuje do nie płynie bo wtedy jest jeden przewód przez
    który płynie jakiś tam prąd wynikający z pojemności.
    Gdy w obu płynie to płynie w przeciwne strony i jest to jednak inna
    sytuacja niż przy Twoich pomiarach 1kHz gdzie płynął przez kabel prąd
    tylko w jedną stronę.
    Ale to co na początku opisałem - szukanie minimalnego garba między
    minimami (odległymi od siebie o odległość przewodów - czyli kilka mm) w
    sumie może się też sprowadzić do szukania minimum (bo ten garb pewnie
    bardzo mały, wręcz nie wykrywalny).
    P.G.

  • 25. Data: 2020-10-12 13:55:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 12 Oct 2020 10:56:21 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Przeczytałeś całość, czy dalej było za trudne?

    Przyznaję, było za długie.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2020-10-12 21:46:08
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-10-12 o 09:01, Marek pisze:
> [...]

    Ten Forser jest kiepski. Nawet się nie umywa do tego UNI-T-a. Mam tego
    Uni-T-a, mam Forsera, Mam dwa Mastechy (jeden taki sam jak ten Forser, a
    drugi MS8236), wcześniej miałem CEM LA1014 oraz jakiś CEM za prawie
    800zł, który pokazywał co chciał i piszczał, kiedy chciał, bo w nim
    sygnał był analizowany przez elektronikę, która uruchamiała swój
    generator sygnału, miałem Fkuke za ponad 600zł. Mam jeszcze jeden,
    szukacz nie pamiętam modelu, ale w ogóle go nie używam, bo działa jak
    ten drogi CEM. Osobiście wolę słyszeć brum i zakłócenia. Jeżeli chodzi o
    czułość to ten Uni-T bije wszystkie, które tu wymieniłem zarówno
    czułością jak i ceną. Jedyna rzecz, która mnie wkurwiała w Uni-T to
    wystający przełącznik, który w walizce zawsze się sam przełączał i
    zawsze bateria wyładowana. Wkur... się i po prostu obciąłem ten suwak
    przełącznika. Zrobiłem poprzeczne nacięcie i obecnie, aby załączyć
    trzeba przesunąć suwak paznokciem lub wkrętakiem.

    > Czyli wystarczy poszurać czubkiem odbiornika po ścianie i w ten sposób
    > wyznaczyć oś  przewodu gdzie będzie najsilniejszy sygnał?

    Dokładnie.

> [...]
    > zdaje się trzeba było dość blisko zbliżyć do izolacji aby określić
    > która  żyła jest tą którą "oznacza" nadajnik, bo cały kabel świszczał

    Ten Uni-T jest tak czuły, że słychać z 20-30 cm. Czułość jest regulowana.

  • 27. Data: 2020-10-12 22:58:33
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 09/10/2020 19:13, Marek wrote:
> [...]
    > ścianach?
    > Nie mowie, że od razu oczekuje czegoś na kształt tego:
    > https://youtu.be/aZFH4wCLVXY?t=46s
    > Może mieć klasyczny ekran LCD ze wskaźnikiem położenia.
    > Testowałem kilka do 500zl i żaden (mimo kalibracji) nie działał jak
    > należy. Albo wykrywał przewód  5 cm przed/po, albo pokazywał dwa
    > przewody zamiast jednego. A widziałem też taki co reagował na ścianę
    > jakby był w niej przewód (a nie było).
    > Szukam taki który precyzyjnie umie wskazać przewód tzn. oś jego
    > przebiegu (a nie wskazuje 10cm szerokości pas w którym gdzieś jest

    dobrze jest mieć dwa - taki z zewnętrznym generatorem jak i taki gdzie
    płynie 50Hz.

    Mi w większości przypadków do znalezienia przewodów w ścianie wystarcza
    funkcja Non Contact Voltage w moim UT210E ale czasami używam "szukacza
    przewodów" z generatorkiem

    c.