  • 1. Data: 2020-08-09 15:26:05
    Temat: Pinokio płakał jak czytał ;-)
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/779366
    6,volkswagen-id3-cena-polska-samochod-elektryczny-wy
    posazenie-zasieg-nowy-golf-silnik-diesla.html

  • 2. Data: 2020-08-09 19:49:55
    Temat: Re: Pinokio płakał jak czytał ;-)
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-08-09 o 15:26, Przemek Jedrzejczak pisze:

    > https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/779366
    6,volkswagen-id3-cena-polska-samochod-elektryczny-wy
    posazenie-zasieg-nowy-golf-silnik-diesla.html

    Tyle że cena wysoka a liczba chętnych nie taka wysoka jak twierdzą.
    Jak się jeszcze okaże że większość chętnych "osób" to firmy
    to wyjdzie z tym kupowaniem jak zawsze.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2020-08-09 21:04:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-08-09 o 15:26, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/779366
    6,volkswagen-id3-cena-polska-samochod-elektryczny-wy
    posazenie-zasieg-nowy-golf-silnik-diesla.html

    A co po ośmiu latach od kupna?
    Ile mogą kosztować nowe/regenerowane baterie?

    Robert

  • 4. Data: 2020-08-09 22:00:14
    Od: 4...@g...com

    Do Tesli z tanim ładowaniem kosztują ( google podają kwotę 190$ za kilowatogodzinę)
    tyle co paliwo na 10 lat do normalnego spalinowego robiącego cirka jebałt 15 tysięcy
    kilometrów rocznie. Wychodzi że tyle z elektryka zysku co pies ma w pysku.

  • 5. Data: 2020-08-10 10:06:58
    Od: K <n...@e...com>

    On 09/08/2020 20:04, Robert Wańkowski wrote:
    6,volkswagen-id3-cena-polska-samochod-elektryczny-wy
    posazenie-zasieg-nowy-golf-silnik-diesla.html

    > A co po ośmiu latach od kupna?
    > Ile mogą kosztować nowe/regenerowane baterie?
    >
    > Robert

    Nic. Kupujesz na kredyt na 5 lat i sprzedajesz jak skonczysz splacac.

  • 6. Data: 2020-08-10 15:30:25
    Od: 4...@g...com

    Sprzedać po pięciu latach za jakieś rozsądne pieniądze można chyba tylko tobie bo
    wszyscy inni mądrzejsi i będą się czepiali że cena za wysoka bo akumulatory stare.
    Szkoda że nie zauważyłeś że z wyjątkiem kilkudziesięciu sprzedaży samochodów w Polsce
    w 99,99999% przypadków rynek należy do tego co kupuję a sprzedający jest w sytuacji
    przymusowej i musi sprzedać.

  • 7. Data: 2020-08-10 17:07:45
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/08/2020 14:30, 4...@g...com wrote:
> [...]
    w 99,99999% przypadków rynek należy do tego co kupuję a sprzedający jest w sytuacji

    Nie, ja bym nie kupil piecioletniego elektryka. Natomiast mam w rodzinie
    przypadek gdzie z powodzeniem sprzedali uzywanego Priusa z 2008 roku.
    Raczej odnosze wrazenie, ze tymi co sie beda czepiali ze baterie stare
    jestes ty, wiec masz trzy opcje: kup nowy, kup spalinowy, kup uzywany
    albo nie marudz.

  • 8. Data: 2020-08-11 20:37:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    6,volkswagen-id3-cena-polska-samochod-elektryczny-wy
    posazenie-zasieg-nowy-golf-silnik-diesla.html

    >A co po ośmiu latach od kupna?
    >Ile mogą kosztować nowe/regenerowane baterie?

    Za 8 lat podejrzewam ze drogo.
    Bo jak sie zrobi popyt na elektryki, to w sam raz producenci baterii
    beda oblozeni zamowieniami ...

    J.

  • 9. Data: 2020-08-12 10:47:52
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-08-09 o 19:49, RadoslawF pisze:

> [...]
    >>

    > Tyle że cena wysoka a liczba chętnych nie taka wysoka jak twierdzą.
    > Jak się jeszcze okaże że większość chętnych "osób" to firmy

    130 tys. zł? Podobnej wielkości auto spalinowe kosztuje 60 tys. zł. Przy
    spalaniu rzędu 7 l/100 km mamy do przejechania ok. 250 tys. km. Przy
    przeciętnej jeździe 15 tys. km rocznie to jest 16 lat, zatem 2x dłużej
    niż wynosi gwarancja na akumulator.
    To drogie zabawki dla ludzi, którzy już mają jedno normalne auto w rodzinie.
    T.

  • 10. Data: 2020-08-12 10:49:43
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-08-10 o 10:06, K pisze:
    6,volkswagen-id3-cena-polska-samochod-elektryczny-wy
    posazenie-zasieg-nowy-golf-silnik-diesla.html

    > Nic. Kupujesz na kredyt na 5 lat i sprzedajesz jak skonczysz splacac.

    Dziś niektórzy (także redaktorzy) twierdzą, że autem z 3 cylindrami da
    się jeździć. No ale wszyscy podkreślają, że taki silnik to jest
    obliczony na przelot 150 tys. km. Kupiłbyś taki ze 100 tys. km na
    liczniku? To analogiczna sytuacja...
    T.