  • 111. Data: 2020-09-16 13:42:50
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-09-16 o 12:55, Cavallino pisze:

    > Mylisz osoby.

    Ja nie mylę.
    To osoby mnie mylą z kimś innym.

  • 112. Data: 2020-09-16 13:43:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 15/09/2020 17:04, J.F. wrote:

    >Naprawde tak bylo ale apomnialem, ze sie w 2017 zmienilo i teraz
    >placisz przy rejestracji wiecej.
    >jest: https://www.gov.uk/vehicle-tax-rate-tables

    Albo tyle samo, jesli twoj diesel spelnia RDE2, cokolwiek to znaczy.
    A VW spelniaja czy uznaja, ze nie ? :-)

    >bylo:
    >https://www.gov.uk/vehicle-tax-rate-tables/rates-fo
    r-cars-registered-on-or-after-1-march-2001

    To chyba tez "co jest" ale dla starszych pojazdow. I znow rowne
    skladki, tylko pewnie diesel w tansza grupe wpada.

    Tylko moment - za nowy samochod z emisja 160g CO2/km zaplace 540 lub
    nawet 870 funtow, a za stary 195 ?
    To bede jezdzil starym :-)
    Chyba, ze to taki drobny nacisk - kup sobie taki 150g, zaplacisz 215,
    albo 130g - to tylko 175.

    Tak swoja droga to ciekawe czemu dawniej diesle byly tansze.
    -rzad ocenial, ze mniej palą i mniej CO2 emitują ?
    -czy "diesle to samochody uzytkowe, jak je opodatkujemy to inflacja
    skoczy".

    J.

  • 113. Data: 2020-09-16 13:55:15
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > U mnie parę lat temu ten plan się zmienił - co prawda to gmina, ale
    > pewnie w miastach też go zmieniają aktualizaują.

    Np. dajmy na to w takiej Warszawie takiego planu w ogóle nie ma i się
    nie zapowiada. Więc wszystko może się wydarzyć. Dom kupiony parę lat
    temu sąsiadował z terenem ogródków działkowych. Najpierw za ogródkami
    pojawiła się najbardziej obciążona w Polsce droga expressowa 2×3 pasy.
    Potem między osiedlem, a ogródkami nowa droga.
    Obecnie panuje mania budowania dróg wszędzie, gdzie się da i gdzie się
    nie da. Gdzie są potrzebne i tam, gdzie są szkodliwe. Tak, jak przez
    dziesiątki lat było za mało modernizacji i za mało budowania nowych
    dróg, tak teraz wahadło wychyliło się w drugą stronę i na urra buduje
    się nowe drogi, asfaltuje się drogi gruntowe, stare dziurawe się
    remontuje - żeby tylko wydać pieniądze (czytaj, to są pieniądze do
    zarobienia). Efekt jest taki, że gdziekolwiek byś się nie udał,
    gdziekolwiek byś się nie wyprowadził, nie postanowił się schować, uciec,
    to zawsze dopadnie cię asfaltowa droga, a po niej nawalające młotory,
    samochody. Polska jest w ścisłej czołówce najbardziej zmłotoryzowanych
    krajów świata i śmiało idzie dalej. W Berlinie, stolicy kraju, który
    jest światowym mocarstwem motoryzacyjnym jest 2 razy mniej samochodów na
    człowieka, niż w Warszawie, stolicy kraju, który nie ma własnej marki
    samochodu.

  • 114. Data: 2020-09-16 13:57:54
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-09-16 o 10:27, RadoslawF pisze:

    > Nie każdy też mieszka do końca życia z rodzicami.
    > Może czas się usamodzielnić i kupić własne mieszkanie lub domek.
    > W dobrze wybranej lokalizacji coby nie śmierdziało i hałasowało. :-)

    Jeśli jeszcze nie hałasuje i nie śmierdzi, to jest tylko kwestią czasu,
    kiedy będzie hałasowało i śmierdziało. Postęp nie ustaje.

  • 115. Data: 2020-09-16 13:58:20
    Od: K <n...@e...com>

    On 16/09/2020 12:40, Poldek wrote:

    > Jeżeli jest zmienna w obu przypadkach na zbliżonym poziomie, a w drugim
    > przypadku jest i zmienna i stała, to wyjdzie drożej.
    > Benzyna na stacji w Wielkiej Brytanii kosztuje istotnie drożej niż w
    > Polsce. Surowiec kosztuje tyle samo, przetworzenie dystrybucja pewnie
    > ciut więcej, ale podejrzewam, że i tak podatki w cenie paliwa są wyższe,
    > niż w Polsce.

    Kosztuje drozej jesli przeliczasz na zlotowki ale tez nie jakos istotnie
    duzo. Kosztuje mniej w przeliczeniu do sily nabywczej.

  • 116. Data: 2020-09-16 14:08:48
    Od: K <n...@e...com>

    On 16/09/2020 12:43, J.F. wrote:
    > Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup

    > Albo tyle samo, jesli twoj diesel spelnia RDE2, cokolwiek to znaczy.
    > A VW spelniaja czy uznaja, ze nie ? :-)

    Wlasnie sam jestem ciekaw, a nie mam nikogo z VW zarejestrowanym po
    2017, tzn jest kilkanascie domow dalej rodzina, ktora ma dwa ale ich nie
    znam wiec nie bede im dupy zawracal. W kazdym razie wyglada na to, ze
    moja Insignia spelnia RDE2 bo place ~150/rok.

> [...]
    > -rzad ocenial, ze mniej palą i mniej CO2 emitują ?
    > -czy "diesle to samochody  uzytkowe, jak je opodatkujemy to inflacja

    Zaplacisz wiecej przy rejestracji. Za swoj stary (194g) placilem z tego
    co pamietam ?270/rok, a i ubezpieczenie bylo o ~?200 rok wyzsze. Mimo to
    chetnie bym go trzymal ale zaczal sie sypac.

  • 117. Data: 2020-09-16 15:00:46
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-09-16 o 13:55, Poldek pisze:

> [...]
    > pojawiła się najbardziej obciążona w Polsce droga expressowa 2×3 pasy.
    > Potem między osiedlem, a ogródkami nowa droga.

    I wyjaśniła się twoja obsesja dosrywania posiadaczom aut.

> [...]
    > jest światowym mocarstwem motoryzacyjnym jest 2 razy mniej samochodów na
    > człowieka, niż w Warszawie, stolicy kraju, który nie ma własnej marki

    Przeprowadź się na wieś.
    Mały ruch, mało aut i miły oraz ekologiczny zapach obornika
    czy innego parkietu z chlewika. :-)

    Pozdrawiam

  • 118. Data: 2020-09-16 15:09:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-09-2020 o 13:40, Poldek pisze:

    > Jeżeli jest zmienna w obu przypadkach na zbliżonym poziomie, a w drugim
    > przypadku jest i zmienna i stała, to wyjdzie drożej.

    Niekoniecznie zależy od stawek.
    I tej zmiennej i tej stałej.

> [...]
    > Polsce. Surowiec kosztuje tyle samo, przetworzenie dystrybucja pewnie
    > ciut więcej, ale podejrzewam, że i tak podatki w cenie paliwa są wyższe,

    A jaki to ma związek z podatkiem drogowym w paliwie, w Polsce?
    Na mój gust żaden.

  • 120. Data: 2020-09-17 21:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Wisi mi to i powiewa, polityczną poprawność mam w głębokim
    > poważaniu.
    >
    > Nie pamiętasz jak bardzo gardłowałem, przeciwko zniesieniu tamy
    > dla złomów z zachodu, na początku lat 2000? ;-)

    Przecieniasz mnie :)
    Z takich dawnych rozmow to pamietam jak mnie przekonywałes ze Lewy robi
    bład przechodzac z BVB do Bayernu bo sobie nie poradzi...

    > Jej brak dał taki efekt jak dzisiaj - każdy wieśniak ma
    > pseudosamochód i nim smrodzi, truje i robi korki.

    Po prostu ludzie sie przemieszczaja - nie ma w tym nic złego.
    Powodów tego dlaczego musimy sie przemieszczac na coraz wieksze
    odległosci jest wiele, np brak tanich mieszkan w miastach ale rowniez
    słabośc komunikacji miejskiej.

    > Wcześniej tacy jeździli pksem i był spokój, a naszego rynku nie
    > zasilał milion złomów rocznie.

    Patrze na ten problem odrobine inaczej - handlarze wmowili nam ze mozna
    miec za 10% ceny prawie nowy pojazd, lekko uzywany z zagranicy.
    No to ludzie uwierzyli, zwłaszcza ze chcieli i musieli sie
    przemieszczac.
    A ze przez 20 lat słuzby nie robiły tego za co im płacimy i nie scigali
    handlarzy oszustów...

    Natomiast nie widze nic złego w tym ze oszczedny człowiek kupuje auto
    uzywane. Mowie to jako uzytkownik aut które miały zarówno 20 lat jak i
    nowych - jak sie dba to ani nie kopci, ani nie smrodzi bo dlaczegóz by
    miało...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 119. Data: 2020-09-17 21:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Ja też się troszczę o innych, ale niekoniecznie o ich wygodę.
    > Śmieci wygodniej spalić niż segregować

    Tylko jak sie patrzy na czubek nosa.
    Jak ma sie mozliwośc spojrzec odrobine dalej to wychodzi ze jednak
    lepiej je wywiez na wysypisko niz wyjsc na dwór w okolicy gdzie ludzie
    mieliby palic smieciami

    > auta wygodniej nie
    > naprawiać niż naprawiać

    To znów zalezy od podejscia. Gdyby słuzby zajmowały sie tym co trzeba i
    wyłapywały te ewidentnie kopcace auta to nagle okaząłoby sie ze jednak
    wygodniej naprawić niz ryzykowac ze co ktorys raz nie dojedziesz na
    miejsce. Aut ewidentnie kopcacych sa na drogach setki - przykładów
    wyłapania i zatrzymania nie znam zby wielu.

    > wygodniej jeździć smrodzącym trupem niż
    > zbiorkomem itd

    Gdybys jezdzac tym smrodzacym trupem co chwile nie dojezdzał na miejsce
    i dodatkowo płacił mandat to inaczej bys na to patrzył.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"