  • 101. Data: 2020-09-16 11:50:36
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-09-16 o 10:25, K pisze:

    > Przeciez w Polsce tez kiedys byl,

    To było kiedyś. To już było, minęło, przeszłość. Teraz tego nie ma.

    a pozniej dodali to do paliwa. Czyli
    > placisz tyle i ile jezdzisz.

    Podatki w paliwie są nie tylko w Polsce, ale w większości krajów świata.
    I to jest zrozumiałe.
    Do tego w Królestwie dochodzi podatek od luxusu. To też jest zrozumiałe.
    W Polsce tego nie mamy, gdyż uważamy, że luxus to nie jest coś, bo
    powinno być w jakikolwiek sposób opodatkowane.

  • 102. Data: 2020-09-16 12:03:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-09-2020 o 11:50, Poldek pisze:

    > a pozniej dodali to do paliwa. Czyli
    >
    > Podatki w paliwie są nie tylko w Polsce, ale w większości krajów świata.

    Co Ci za różnica, czy coś jest w kwocie stałej, czy zmiennej, zależnej
    od ilości wypalonego paliwa?

  • 103. Data: 2020-09-16 12:10:19
    Od: K <n...@e...com>

    On 16/09/2020 10:29, J.F. wrote:
    > Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Taa, znajoma tez glową wybierala.
    > A za rok okoliczne drzewa wycieli, beton wylali i wiecej blokow
    > postawili :-)
    >
    > J.

    Najgorzej jak ktos odziedziczy mieszkanie w tzw wielkiej plycie albo dom
    i ma pozniej pretensje do tych ktorzy nie mieli tyle szczescia, ze sie
    buduja w jego okolicy.

  • 104. Data: 2020-09-16 12:23:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2020 o 11:14 collie <c...@v...pl> pisze:

    > Na ten przykład tu:
    > https://www.cosmohomes.es/ficha/dom/el-campello/pueb
    lo-acantilado-lanuza/6483/8710006/pl/

    Twoje?, wynajmowałeś?

    TG

  • 105. Data: 2020-09-16 12:50:28
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Hello Poldek,
    >
    > Tuesday, September 15, 2020, 6:03:44 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Złym człowiekiem jesteś. *PLONK!*

    Możesz złożyć pozew i informować mnie o postępach.

  • 106. Data: 2020-09-16 12:55:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-09-2020 o 12:50, Poldek pisze:

    > Możesz złożyć pozew i informować mnie o postępach.

    Mylisz osoby.

  • 107. Data: 2020-09-16 13:15:06
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-09-16 o 11:29, J.F. pisze:

    > Taa, znajoma tez glową wybierala.

    Nie.
    Jej się tylko zdawało że z głową wybierała.

    > A za rok okoliczne drzewa wycieli, beton wylali i wiecej blokow
    > postawili :-)

    Bo trzeba było sprawdzić plan zagospodarowania miasta a nie tylko
    podziwiać krzaczki i drzewa na sąsiednim nieużytku.
    Jak będziesz musiał wybierać blok a jesteś dupa wołowa
    to szukaj takiego na granicy z domkami jednorodzinnymi. :-)

    Pozdrawiam

  • 108. Data: 2020-09-16 13:18:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Co Ci za różnica, czy coś jest w kwocie stałej, czy zmiennej,
    >zależnej od ilości wypalonego paliwa?

    A to zalezy czy duzo jezdzi czy malo. I na paliwo czy na prad :-)

    No i jak wladza ten podatek uzasadnia - na emerytow i gornikow, od
    luksusu ("od posiadania srodkow transportu"), na drogi ...

    J.

  • 109. Data: 2020-09-16 13:40:48
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-09-16 o 12:03, Cavallino pisze:

    > Co Ci za różnica, czy coś jest w kwocie stałej, czy zmiennej, zależnej
    > od ilości wypalonego paliwa?

    Jeżeli jest zmienna w obu przypadkach na zbliżonym poziomie, a w drugim
    przypadku jest i zmienna i stała, to wyjdzie drożej.
    Benzyna na stacji w Wielkiej Brytanii kosztuje istotnie drożej niż w
    Polsce. Surowiec kosztuje tyle samo, przetworzenie dystrybucja pewnie
    ciut więcej, ale podejrzewam, że i tak podatki w cenie paliwa są wyższe,
    niż w Polsce.

  • 110. Data: 2020-09-16 13:40:57
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2020 o 13:15 RadoslawF <r...@g...com> pisze:

    > Bo trzeba było sprawdzić plan zagospodarowania miasta a nie tylko
    > podziwiać krzaczki i drzewa na sąsiednim nieużytku.

    U mnie parę lat temu ten plan się zmienił - co prawda to gmina, ale pewnie
    w miastach też go zmieniają aktualizaują.

    TG