eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 124

  • 101. Data: 2023-03-31 18:05:17
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 Mar 2023 17:06:31 +0200, Shrek wrote:
    > W dniu 31.03.2023 o 16:50, Cavallino pisze:
    >> No i w czym problem?
    >> W tych dodatkowych 2 h dziennie (albo jednej, gdy się dysponuje szybciej
    >> ładującym się autem)?
    >
    > nie kłam - z nad morza do świeradowa jechałeś 10 godzin gdzie google
    > mówi 6,5. No dobra - z tankowaniami i obiadem niech będzie 7,5.

    No, poprzednio z Wrocławia nad morze jechalem 5-6 godzin - z przerwą
    na rozprostowanie nóg i tankowanie,
    a wracałem chyba z 10 - z dwoma dłuższymi spacerami i obiadem.

    Wiec co kto lubi ... tylko przy tych spacerach ładowarki nie było :-)

    Teraz widzę, że jedna ładowarka w poblizu jest ... spacer by sie
    wydłużył, ale jak za szybka, to wypadałoby czuwac a nie dalekie
    wycieczki urządzac :-)

    No chyba, ze zamiast rybki nad jeziorem nastawic sie na hamburgera
    przy superchargerze :-)
    Nad jeziorem upał, hamburger z klimatyzacją :-)

    J.



  • 102. Data: 2023-03-31 18:12:04
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.03.2023 o 18:05, J.F pisze:

    > No, poprzednio z Wrocławia nad morze jechalem 5-6 godzin - z przerwą
    > na rozprostowanie nóg i tankowanie,
    > a wracałem chyba z 10 - z dwoma dłuższymi spacerami i obiadem.
    >
    > Wiec co kto lubi ... tylko przy tych spacerach ładowarki nie było :-)

    Co kto lubi to jak ma wybór. Spalinką mogę przejechać w 6 jak będę
    chciał albo w 10. Elektrykiem nie mam takiego wyboru.

    > Teraz widzę, że jedna ładowarka w poblizu jest ... spacer by sie
    > wydłużył, ale jak za szybka, to wypadałoby czuwac a nie dalekie
    > wycieczki urządzac :-)
    >
    > No chyba, ze zamiast rybki nad jeziorem nastawic sie na hamburgera
    > przy superchargerze :-)
    > Nad jeziorem upał, hamburger z klimatyzacją :-)

    W sumie skoro takie fajne to można w elektyku posiedzieć nigdzie nie
    jadąc - sama przyjemność i prądu nie trzeba - a za zaszczędzone na
    urlopie pienądze dokupić paneli:P

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 103. Data: 2023-03-31 18:18:00
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 Mar 2023 16:52:39 +0200, Shrek wrote:
    > W dniu 31.03.2023 o 15:52, J.F pisze:
    >>> To że trzeba iść do kasy jest powodem
    >>> biznesowym nie technicznym i da się go prosto rozwiązać instalując
    >>> terminal przy instrybutorze.
    >>
    >> Owszem, ale w Polsce jakos nie są instalowane.
    >> Klient musi przez sklepik przejsc ?
    >
    > Tak - ale to nie jest graniczenie techniczne. Kiedyś były samoobsługo
    > neste, ale się nie przyjęły - widać pytanie o hotdoga albo kawe i
    > dodatkowa minuta nie jest wystarczająco wkurwiające.

    No nie - tankowałem.
    Neste sie jakos nie oplacały, ale niektore z tych stacji jeszcze są.

    >>> Natomiast czas ładowania wynika z powodów
    >>> technicznych i nie jest prosto rozwiązywalny nawet większymi
    >>> ładowarkami. Bo po pierwsze to nie jest tak, że można sobie założyć po
    >>> prostu większą (sieć),
    >>
    >> Widzisz jakie są ładowarki - 250kW, 350kW ...
    >
    > Są ale po kilka i na raize niewiele samochodów jest w stanie to ogarnąć.
    > Ładowarka AC to w zasadzie w samochodzie jest.
    >
    >> u nas na razie to jest
    >> problem "trzeba założyc większą sieć".
    >
    > No dokładnie - spróbuj warunki na megawat dostać, to zobaczysz że nie
    > tak łatwo się da, nie wszędze i nie w dużej ilości. Warszawskie duże
    > wieżowce mają po kilka megawatów. 10-15 takich ładowarek i masz moc 200
    > metrowgo biurowca.

    Metro bierze wiecej :-)
    I jak widac - wiezowce dostaja, to i ładowarka moze dostac.
    Albo moze stac w wiezowcu.

    >>> pod drugie większy prąd to większe przekroje
    >>> magistral zasilających (również w samochodzie co wiąże się z masą), po
    >>
    >> No ale chcesz miec 200kW pod pedałem :-)
    >
    > Ale tam tego rzędu moce masz bardzo chwilowo - dłużej nie pociągniesz bo
    > ci się droga skończy a i czujniki temperatury wykastrują osiągi.

    I bateria tez długo nie pociągnie :-)

    > Tu żeby
    > rzeczywiście naładować szybko aku musisz mieć to na maxa przez powiedzmu
    > 10 minut. Zagotowałoby się, więc będzie ograiczać. Te 200-300kW
    > ładowania są tylko na papierze.

    No tak nie całkiem - filmy dawałem.

    >>> trzecie nie przeskoczysz konieczności zastosowania złącza rozłączalnego,
    >>> co przy dużych prądach jest problematyczne, awaryjne i po prostu
    >>> niebezpieczne - przy 250kW trójfazowo wychodzi 400A. Przy ładowaniu AC
    >>> ładowarkę masz praktycznie w samochodzie - to też waży.
    >>
    >> Ale to juz chyba ładowarki DC.
    >
    > Były - ale one słabo ładują - te dużej mocy są AC. W DC będziesz miał
    > jeszcze większe prądy.

    Bateria ma 800V

    >> A w samochodzie ... masz falownik podobnej mocy.
    >> Moze i prostować potrafi ...
    >
    > Pewnie tak - może nawet i tak to jest zrobione (brzmi sensownie). Ale
    > znów - musisz mieć okablowanie które wytrzyma długotrwałe obciążenie
    > takimi pradami - od wtyczki do samych ogniw baterii. To waży. I kosztuje.

    bateria płynem chłodzona ...

    >>> Obstawiam że skończy się to wymiennymi bateriami a pokątne ładowanie
    >> Jest możliwe, ale IMO - będzie trudno zorganizować.
    >> Choc producentów coraz mniej, to moze sie jakos dogadają ...
    > A spekulanci będą inwestować w baterię a nie nieruchomości;)

    Byc moze ... samochod bedzie tanszy, bo bez baterii, w salonie
    podpisujesz cyrograf z wybraną siecią ...

    >>> Przypomnę co pisałem kiedyś - cała ta eletrorewolucja skończy
    >>> się tym, że nie będziesz miał samochodu elektrycznego, prąd będzie w
    >>> chuj drogi a jeszcze dopłacisz do zakupu elektryków przez bogatszych od
    >>> ciebie i dodatkowo w rozbudowę infry. Na razie się sprawdza.
    >>
    >> A ja przypomne, ze ropa sie kiedys skonczy.
    >
    > A ja przypomnę, że kończy się mniej więcej tyle razy co świat i
    > zidentyfikowanych zasobów mamy coraz więcej - nawet uwzględniając
    > zwiększenie zużycia obecne zidentyfikowane zasoby wystarczają na dłużej
    > niż analogiczne 50 lat temu.

    No i na ile ci tej ropy starczy? 50 lat, 100 ?

    > Ich wydobycie będzie droższe, ale elektryki
    > przecież też są droższe. Jeśli chodzi o ropę to mamy jeszcze czas na
    > udoskonalenie technologii alternetywnych.

    Albo zuzycie ropy na OZE ...

    >>> Tym co
    >>> piszą, że sobie bedą zasilać swoimi PV przypominam, że kilka lat temu
    >>> była praktycznie przymusowa wymiana kotłów na ekologiczne na pellet i
    >>> gaz - za chwilę będą zakazana i obłożone podatkami jako nieekologiczne.
    >>> Akcyza na paliwa to poważna pozycja w budżecie i tylko naiwni mogli
    >>> wierzyć, że to będzie tak, że będziesz jeździł sobie tanim elektrykiem
    >>> na tani prąd bez akcyzy:P
    >>
    >> No, nasz rząd to przewidział dawno temu, i stosowne studium zrobil.
    >
    > Znaczy zrobił studium, żeby namawiać ludzi na wymiane pieców i potem ich
    > zakazać?

    Nie, zamówili studium jak samochody rozliczac.
    Gdzies w czasach Pola chyba.

    >> Akcyzę mozna zaplacic z góry przy zakupie wzorem Danii, albo
    >> co roku w podatku drogowym, albo od km w/g zaplombowanego drogomierza,
    >> kamer na drogach, GPS czy aplikacji w komórce ... a teraz kazdy unijny
    >> samochod ma komórke ...
    >
    > A ja ci mówię, że zapłacisz tą akcyzę najpier w prądzie konsumenckim (bo
    > można używać do celów napędowych, więc się należy), potem w akcyzie od
    > zakupu samochodu, potem w podatku drogowym, jak "dobrze" pójdzie to za
    > eski a na końcu jeszcze raz przy ładowarce. Podaj jeden powód dla
    > którego miałoby być inaczej:P

    Wybory ...

    J.



  • 104. Data: 2023-03-31 18:19:00
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 Mar 2023 16:50:59 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 31-03-2023 o 15:39, J.F pisze:
    >> Tak jest, ale elektryka nie wsadzisz w samolot, zeby do Grecji
    >> polecial. Trzeba tam najpierw dojechac.
    >
    > No i w czym problem?
    > W tych dodatkowych 2 h dziennie (albo jednej, gdy się dysponuje szybciej
    > ładującym się autem)?

    w tym twoim rozłozeniu podrózy na 10 dni :-)

    J.



  • 105. Data: 2023-03-31 18:20:11
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 Mar 2023 16:47:55 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 31-03-2023 o 15:35, J.F pisze:
    >>>>> Mnie pasuje codziennie w innym miejscu - ale żona nie chce się skusić na
    >>>>> trasę w kamperze....
    >>>>
    >>>> A robią elektryczne? :-)
    >>>
    >>> Prawdziwe jeszcze chyba nie, może komuś przerobiony dostawczak wystarczy.
    >>> Albo ID Buzz.
    >>
    >> To widze, ze chetnie zrezygnujesz z BEV na rzecz ICE :-P
    >
    > Na jeden wyjazd? Czemu nie?

    Jak tak mozesz truc obywateli. Nazista :-)

    > Ale o kupnie kampera nie myślę, nieopłacalne to totalnie.

    Przyjdzie emerytura, optyka moze sie zmienic :-)

    J.


  • 106. Data: 2023-03-31 18:54:08
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 31.03.2023 o 11:09, J.F pisze:
    > On Fri, 31 Mar 2023 07:42:23 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 30-03-2023 o 19:34, J.F pisze:
    >>>> Ale jest w drodze tyle -
    >>>> jak lubi, to sobie dorzuci gdzieś dodatkowe zwiedzanie
    >>>> i będzie jechał 4-5 dni i nazywał to podróżą z atrakcjami.
    >>>
    >>> Mozna i tak. Tylko potem trzeba wrocic, i sie okaze, ze sie 10 dni
    >>> jechalo i 4 "odpoczywało" :-)
    >>
    >> Dla niektórych to ta jazda jest odpoczynkiem i sensem wakacji.
    >> A leżenie plackiem na plaży to niemiłosierna katorga i nieco zbędna
    >> przerwa w powyższym.....
    >>
    >> Mnie pasuje codziennie w innym miejscu - ale żona nie chce się skusić na
    >> trasę w kamperze....
    >
    > A robią elektryczne? :-)

    Zwykłe nie pasują to kampera chcesz?

    Tesla może być kamperem :-)

    http://niusy.pl/@youtube.com/ao0

    Tylko z kamperem to jest taki problem, że ... to jest samochód sezonowy,
    baterie zużyją się od leżakowania.

    http://niusy.pl/@spidersweb.pl/ao1

    e-NV200 jest mały, można nim jeździć na zakupy :-) Do zwykłego zabudowę
    można dorobić.



  • 107. Data: 2023-03-31 19:01:09
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.03.2023 o 18:18, J.F pisze:

    >> Tak - ale to nie jest graniczenie techniczne. Kiedyś były samoobsługo
    >> neste, ale się nie przyjęły - widać pytanie o hotdoga albo kawe i
    >> dodatkowa minuta nie jest wystarczająco wkurwiające.
    >
    > No nie - tankowałem.
    > Neste sie jakos nie oplacały,

    Niekoniecznie. Po prostu stwierdzili że nie opłaca im się inwestować w
    polski rynek i poszli gdzie indziej.

    >> No dokładnie - spróbuj warunki na megawat dostać, to zobaczysz że nie
    >> tak łatwo się da, nie wszędze i nie w dużej ilości. Warszawskie duże
    >> wieżowce mają po kilka megawatów. 10-15 takich ładowarek i masz moc 200
    >> metrowgo biurowca.
    >
    > Metro bierze wiecej :-)

    Nie mogę znaleźć aktualnych, ale w 2018 roku metro brało 400 MhW
    dziennie. Powiedzmy że jeździ średnio przez 18 godzin dziennie 22MW.
    Tyle co 100 ładowarek 250kWh.

    A teraz liczymy w drugą stronę - 1 ładowarka "obsługuje" powiedzmy 4
    samochody na godzinę, "ładowarko-doba" trwa nieco krócej, bo ludzie
    którzy mają samochody zazwyczaj pracują i śmią, więc weźmy pi razy oko
    12 godzin. Jedna ładowarka obsłuży 4*10 - 40 samochodów dziennie.
    Powiedzmy że w nocy też jacyś desperaci będą sporadycznie w nocy ladować
    - niech będzie pięćdziesiąc. razy 100 - pieć tysięcy samochodów. Gdzieś
    tyle mogą obsłużyć samochodów ładowarki o mocy metra warszawskiego. W
    warszawie mamy pewnie gdzieś koło 1,5M samochodów - przy założeniu że
    wymieniamy 1:1 wystarczy dla każdego raz na 300 dni. Aż ciężko uwierzyć.
    To obrazuje skalę problemu.

    > I jak widac - wiezowce dostaja, to i ładowarka moze dostac.

    Dostają bo nikt dotąd nie postawił powiedzmy dwustu 200m wieżowców w
    centrum.

    > Albo moze stac w wiezowcu.

    Ale jak moc dla wieżowca skonsumujesz w ładowarce to nie będzie dla
    wieżowca:P

    >> Tu żeby
    >> rzeczywiście naładować szybko aku musisz mieć to na maxa przez powiedzmu
    >> 10 minut. Zagotowałoby się, więc będzie ograiczać. Te 200-300kW
    >> ładowania są tylko na papierze.
    >
    > No tak nie całkiem - filmy dawałem.

    I ile tam dokładnie tych kWh wchodziło w te 15 minut?

    >> Były - ale one słabo ładują - te dużej mocy są AC. W DC będziesz miał
    >> jeszcze większe prądy.
    >
    > Bateria ma 800V

    Ale napięce ładowania w DC było niższe - nie wiem czemu - pewnie starsza
    technologia i już jej nie rozwijają, bo przeszli na AC.

    >> Pewnie tak - może nawet i tak to jest zrobione (brzmi sensownie). Ale
    >> znów - musisz mieć okablowanie które wytrzyma długotrwałe obciążenie
    >> takimi pradami - od wtyczki do samych ogniw baterii. To waży. I kosztuje.
    >
    > bateria płynem chłodzona ...

    Czym by nie była chłodzona, do większego prądu potrzebny jest większy
    "przewód". Ten mniejszy też był chłodzony płynem.

    >>> Choc producentów coraz mniej, to moze sie jakos dogadają ...
    >> A spekulanci będą inwestować w baterię a nie nieruchomości;)
    >
    > Byc moze ... samochod bedzie tanszy, bo bez baterii, w salonie
    > podpisujesz cyrograf z wybraną siecią ...

    Albo po prostu podjeżdzasz na stację i tyle - tak jak teraz wymienisz
    butle z LPG.

    Skoro łunia może zakazać elektryków to może i nakazać standard baterii.

    >> A ja przypomnę, że kończy się mniej więcej tyle razy co świat i
    >> zidentyfikowanych zasobów mamy coraz więcej - nawet uwzględniając
    >> zwiększenie zużycia obecne zidentyfikowane zasoby wystarczają na dłużej
    >> niż analogiczne 50 lat temu.
    >
    > No i na ile ci tej ropy starczy? 50 lat, 100 ?

    Obecnie szacuje się że na 70 - ale póki co odkrywamy więcej niż
    zużywamy. Należy jednak dodać że w latach 80 szacowano je na 30:P
    >> Znaczy zrobił studium, żeby namawiać ludzi na wymiane pieców i
    potem ich
    >> zakazać?
    >
    > Nie, zamówili studium jak samochody rozliczac.
    > Gdzies w czasach Pola chyba.

    I co wymyślili?

    >> A ja ci mówię, że zapłacisz tą akcyzę najpier w prądzie konsumenckim (bo
    >> można używać do celów napędowych, więc się należy), potem w akcyzie od
    >> zakupu samochodu, potem w podatku drogowym, jak "dobrze" pójdzie to za
    >> eski a na końcu jeszcze raz przy ładowarce. Podaj jeden powód dla
    >> którego miałoby być inaczej:P
    >
    > Wybory ...

    E tam... Zaczynam się składniać do tego że "jakby wybory miały coś
    zmienić to byłyby zakazane":P

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 108. Data: 2023-03-31 19:13:44
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.03.2023 o 19:01, Shrek pisze:

    >> Bateria ma 800V
    >
    > Ale napięce ładowania w DC było niższe - nie wiem czemu - pewnie starsza
    > technologia i już jej nie rozwijają, bo przeszli na AC.

    Wróc - te po 250kW są na DC. Dalej bedzie 300 amperów.


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 109. Data: 2023-03-31 21:02:54
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 Mar 2023 19:01:09 +0200, Shrek wrote:
    > W dniu 31.03.2023 o 18:18, J.F pisze:
    >>> Tak - ale to nie jest graniczenie techniczne. Kiedyś były samoobsługo
    >>> neste, ale się nie przyjęły - widać pytanie o hotdoga albo kawe i
    >>> dodatkowa minuta nie jest wystarczająco wkurwiające.
    >>
    >> No nie - tankowałem.
    >> Neste sie jakos nie oplacały,
    >
    > Niekoniecznie. Po prostu stwierdzili że nie opłaca im się inwestować w
    > polski rynek i poszli gdzie indziej.

    Czyli sie nie oplacalo.
    Nie mieli dochodow ze sklepiku :-)


    >>> No dokładnie - spróbuj warunki na megawat dostać, to zobaczysz że nie
    >>> tak łatwo się da, nie wszędze i nie w dużej ilości. Warszawskie duże
    >>> wieżowce mają po kilka megawatów. 10-15 takich ładowarek i masz moc 200
    >>> metrowgo biurowca.
    >>
    >> Metro bierze wiecej :-)
    >
    > Nie mogę znaleźć aktualnych, ale w 2018 roku metro brało 400 MhW
    > dziennie. Powiedzmy że jeździ średnio przez 18 godzin dziennie 22MW.
    > Tyle co 100 ładowarek 250kWh.
    >
    > A teraz liczymy w drugą stronę - 1 ładowarka "obsługuje" powiedzmy 4
    > samochody na godzinę, "ładowarko-doba" trwa nieco krócej, bo ludzie
    > którzy mają samochody zazwyczaj pracują i śmią, więc weźmy pi razy oko
    > 12 godzin. Jedna ładowarka obsłuży 4*10 - 40 samochodów dziennie.
    > Powiedzmy że w nocy też jacyś desperaci będą sporadycznie w nocy ladować
    > - niech będzie pięćdziesiąc. razy 100 - pieć tysięcy samochodów. Gdzieś
    > tyle mogą obsłużyć samochodów ładowarki o mocy metra warszawskiego.

    Ale w 15 minut łądują na 200 km.

    ile dziennie przejezdzasz po Warszawie?

    > W
    > warszawie mamy pewnie gdzieś koło 1,5M samochodów - przy założeniu że
    > wymieniamy 1:1 wystarczy dla każdego raz na 300 dni. Aż ciężko uwierzyć.
    > To obrazuje skalę problemu.
    >
    >> I jak widac - wiezowce dostaja, to i ładowarka moze dostac.
    >
    > Dostają bo nikt dotąd nie postawił powiedzmy dwustu 200m wieżowców w
    > centrum.
    >
    >> Albo moze stac w wiezowcu.
    >
    > Ale jak moc dla wieżowca skonsumujesz w ładowarce to nie będzie dla
    > wieżowca:P

    A po co mu w umiarkowanie cieply dzien ? :-)

    >>> Tu żeby
    >>> rzeczywiście naładować szybko aku musisz mieć to na maxa przez powiedzmu
    >>> 10 minut. Zagotowałoby się, więc będzie ograiczać. Te 200-300kW
    >>> ładowania są tylko na papierze.
    >>
    >> No tak nie całkiem - filmy dawałem.
    >
    > I ile tam dokładnie tych kWh wchodziło w te 15 minut?

    trudno powiedziec, bo tego nie pokazują.
    Na 170 mil.

    >>> Pewnie tak - może nawet i tak to jest zrobione (brzmi sensownie). Ale
    >>> znów - musisz mieć okablowanie które wytrzyma długotrwałe obciążenie
    >>> takimi pradami - od wtyczki do samych ogniw baterii. To waży. I kosztuje.
    >>
    >> bateria płynem chłodzona ...
    >
    > Czym by nie była chłodzona, do większego prądu potrzebny jest większy
    > "przewód". Ten mniejszy też był chłodzony płynem.

    PRzewod w baterii tez plynem chlodzony ..

    >>>> Choc producentów coraz mniej, to moze sie jakos dogadają ...
    >>> A spekulanci będą inwestować w baterię a nie nieruchomości;)
    >>
    >> Byc moze ... samochod bedzie tanszy, bo bez baterii, w salonie
    >> podpisujesz cyrograf z wybraną siecią ...
    >
    > Albo po prostu podjeżdzasz na stację i tyle - tak jak teraz wymienisz
    > butle z LPG.

    No ale w tym wlasnie problem - kupujesz auto z nowiutką baterią, i za
    chwile wymieniają ci na starą ... to nie interes.

    > Skoro łunia może zakazać elektryków to może i nakazać standard baterii.

    Ile tych europejskich producentów zostało? 6 i pół

    >>> A ja przypomnę, że kończy się mniej więcej tyle razy co świat i
    >>> zidentyfikowanych zasobów mamy coraz więcej - nawet uwzględniając
    >>> zwiększenie zużycia obecne zidentyfikowane zasoby wystarczają na dłużej
    >>> niż analogiczne 50 lat temu.
    >>
    >> No i na ile ci tej ropy starczy? 50 lat, 100 ?
    >
    > Obecnie szacuje się że na 70 - ale póki co odkrywamy więcej niż
    > zużywamy. Należy jednak dodać że w latach 80 szacowano je na 30:P

    Jak sie chinczycy zmotoryzują ...

    > >> Znaczy zrobił studium, żeby namawiać ludzi na wymiane pieców i
    > potem ich
    >>> zakazać?
    >>
    >> Nie, zamówili studium jak samochody rozliczac.
    >> Gdzies w czasach Pola chyba.
    >
    > I co wymyślili?

    A nie pamietam, zresztą studium - kilka pomysłow mogli dac, albo zaden
    - tylko problem przestudiowac.

    >>> A ja ci mówię, że zapłacisz tą akcyzę najpier w prądzie konsumenckim (bo
    >>> można używać do celów napędowych, więc się należy), potem w akcyzie od
    >>> zakupu samochodu, potem w podatku drogowym, jak "dobrze" pójdzie to za
    >>> eski a na końcu jeszcze raz przy ładowarce. Podaj jeden powód dla
    >>> którego miałoby być inaczej:P
    >>
    >> Wybory ...
    >
    > E tam... Zaczynam się składniać do tego że "jakby wybory miały coś
    > zmienić to byłyby zakazane":P

    szczegolnie w UE ?

    J.


  • 110. Data: 2023-03-31 21:33:16
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.03.2023 o 21:02, J.F pisze:

    >> Niekoniecznie. Po prostu stwierdzili że nie opłaca im się inwestować w
    >> polski rynek i poszli gdzie indziej.
    >
    > Czyli sie nie oplacalo.
    > Nie mieli dochodow ze sklepiku :-)

    Albo gdzie indziej opłacało się bardzej.

    > Ale w 15 minut łądują na 200 km.

    Ale raz na rok:P

    > ile dziennie przejezdzasz po Warszawie?

    Średnio 35km.

    >> Ale jak moc dla wieżowca skonsumujesz w ładowarce to nie będzie dla
    >> wieżowca:P
    >
    > A po co mu w umiarkowanie cieply dzien ? :-)

    Jak to biurowiec to w większości do biurowania, czyli niczego
    konkretnego:P Windy, klimatyzacja, pompy, wentylacja, hemoblobina - taka
    sytuacja:P

    Jak poważnie chcesz wiedzieć to przyjmuje się 80W/m2 dla biur - łącznie
    z HVAC. Co ciekawe w biurach klasy A+ chcą więcej a jednocześnie chcą
    mieć BREAM bo to modne. Więc trzeba podpisać z dostawcą umowę, że mądre
    elektrony z paneli i wiatraków płyną akurat do tego biurowca. Mądre,
    tresowane elektrony. Co prawda tymi samymi koń w tym czasie ładuje
    samochód ale mondrzejsze o tym nie wspominać bo to wcale niepodobna
    jest:P A i zasadzić trochę roślinek - ale koniecznie tych brzydkich, bo
    za brzydkie jest więcej punktów;)

    >> I ile tam dokładnie tych kWh wchodziło w te 15 minut?
    >
    > trudno powiedziec, bo tego nie pokazują.
    > Na 170 mil.

    Ile konkretnie kWh, bo zasięgi to bywają różne. Ale nie zaskoczyło cię,
    że pokzują zasieg, do którego musisz mieć wiedzę ile KWh ma bateria a
    nie pokazano tego KWh? A zasięg to jaki - katalogowy, średni dla tego
    egzemplarza, na podstawie zużycia na ostatnich 10 milach? Tyle pytań,
    tak mało odpowiedzi - a wystarczyło kWh pokazać;)

    >> Czym by nie była chłodzona, do większego prądu potrzebny jest większy
    >> "przewód". Ten mniejszy też był chłodzony płynem.
    >
    > PRzewod w baterii tez plynem chlodzony ..

    Nie ma znaczenia - ten "hipotetyczny cieńszy na mniejszy prąd" też był
    chłodzony. Ma popłynąć większy prąd bedzie większy przewód potrzebny.

    >> Albo po prostu podjeżdzasz na stację i tyle - tak jak teraz wymienisz
    >> butle z LPG.
    >
    > No ale w tym wlasnie problem - kupujesz auto z nowiutką baterią, i za
    > chwile wymieniają ci na starą ... to nie interes.

    Kupujesz auto bez baterii i w sumie na jaką ci wymieną to nie twój
    problem. Najwyżej będziesz miał mniejszy zasięg do natępnego
    "tankowania". Gorzej jak się zapali, to będą się przerzucać czy wina
    samochodu czy baterii - no ale przecież się nie palą:P

    >>> No i na ile ci tej ropy starczy? 50 lat, 100 ?
    >>
    >> Obecnie szacuje się że na 70 - ale póki co odkrywamy więcej niż
    >> zużywamy. Należy jednak dodać że w latach 80 szacowano je na 30:P
    >
    > Jak sie chinczycy zmotoryzują ...

    Oj tam oj tam. Przecież się dopiero motoryzować będą to po co mialiby
    wybierać jakąś przestarzałą technologię spalinową z samymi wadami, skoro
    mogą od razu iść w super hiper zajebiste elektyki, które ładują się w
    piec minut (można przy okazji miskę ryżu opierdolić), są tańsze i lepsze
    pod każdym względem i w sumie hejtery tylko spalinkami jeżdzą. Nie no,
    przecież chińczycy by tak nie zrobili - znaczy planetę mają w dupie ale
    elektryki są obiektywnie lepsze, tańsze i powinny wystarczyć każdemu
    (tylko nie żonie majka)! Prawda? Ej no, prawda?:P

    >>> Nie, zamówili studium jak samochody rozliczac.
    >>> Gdzies w czasach Pola chyba.
    >>
    >> I co wymyślili?
    >
    > A nie pamietam, zresztą studium - kilka pomysłow mogli dac, albo zaden
    > - tylko problem przestudiowac.

    A wyszło jak mówiłem - nie masz elektryka, masz w chuj drogi prąd i
    dopłacasz do zakupu koniowi, który uważa cię za hejtera:P

    >> E tam... Zaczynam się składniać do tego że "jakby wybory miały coś
    >> zmienić to byłyby zakazane":P
    >
    > szczegolnie w UE ?

    Wszędzie. Moim zdaniem najbardziej w stanach. W sumie i tak jestem już
    szurem, nieszczepem, płaskoziemcą i antysemitą więc w sumię mogę
    napisać, tylko nikomu nie mów! Wydaje mi się że z tym deepstate jest coś
    na rzeczy;)

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!

strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 . 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: