-
101. Data: 2023-03-31 18:05:17
Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 31 Mar 2023 17:06:31 +0200, Shrek wrote:
> W dniu 31.03.2023 o 16:50, Cavallino pisze:
>> No i w czym problem?
>> W tych dodatkowych 2 h dziennie (albo jednej, gdy się dysponuje szybciej
>> ładującym się autem)?
>
> nie kłam - z nad morza do świeradowa jechałeś 10 godzin gdzie google
> mówi 6,5. No dobra - z tankowaniami i obiadem niech będzie 7,5.
No, poprzednio z Wrocławia nad morze jechalem 5-6 godzin - z przerwą
na rozprostowanie nóg i tankowanie,
a wracałem chyba z 10 - z dwoma dłuższymi spacerami i obiadem.
Wiec co kto lubi ... tylko przy tych spacerach ładowarki nie było :-)
Teraz widzę, że jedna ładowarka w poblizu jest ... spacer by sie
wydłużył, ale jak za szybka, to wypadałoby czuwac a nie dalekie
wycieczki urządzac :-)
No chyba, ze zamiast rybki nad jeziorem nastawic sie na hamburgera
przy superchargerze :-)
Nad jeziorem upał, hamburger z klimatyzacją :-)
J.
-
102. Data: 2023-03-31 18:12:04
Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 31.03.2023 o 18:05, J.F pisze:
> No, poprzednio z Wrocławia nad morze jechalem 5-6 godzin - z przerwą
> na rozprostowanie nóg i tankowanie,
> a wracałem chyba z 10 - z dwoma dłuższymi spacerami i obiadem.
>
> Wiec co kto lubi ... tylko przy tych spacerach ładowarki nie było :-)
Co kto lubi to jak ma wybór. Spalinką mogę przejechać w 6 jak będę
chciał albo w 10. Elektrykiem nie mam takiego wyboru.
> Teraz widzę, że jedna ładowarka w poblizu jest ... spacer by sie
> wydłużył, ale jak za szybka, to wypadałoby czuwac a nie dalekie
> wycieczki urządzac :-)
>
> No chyba, ze zamiast rybki nad jeziorem nastawic sie na hamburgera
> przy superchargerze :-)
> Nad jeziorem upał, hamburger z klimatyzacją :-)
W sumie skoro takie fajne to można w elektyku posiedzieć nigdzie nie
jadąc - sama przyjemność i prądu nie trzeba - a za zaszczędzone na
urlopie pienądze dokupić paneli:P
--
Shrek
Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
103. Data: 2023-03-31 18:18:00
Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 31 Mar 2023 16:52:39 +0200, Shrek wrote:
> W dniu 31.03.2023 o 15:52, J.F pisze:
>>> To że trzeba iść do kasy jest powodem
>>> biznesowym nie technicznym i da się go prosto rozwiązać instalując
>>> terminal przy instrybutorze.
>>
>> Owszem, ale w Polsce jakos nie są instalowane.
>> Klient musi przez sklepik przejsc ?
>
> Tak - ale to nie jest graniczenie techniczne. Kiedyś były samoobsługo
> neste, ale się nie przyjęły - widać pytanie o hotdoga albo kawe i
> dodatkowa minuta nie jest wystarczająco wkurwiające.
No nie - tankowałem.
Neste sie jakos nie oplacały, ale niektore z tych stacji jeszcze są.
>>> Natomiast czas ładowania wynika z powodów
>>> technicznych i nie jest prosto rozwiązywalny nawet większymi
>>> ładowarkami. Bo po pierwsze to nie jest tak, że można sobie założyć po
>>> prostu większą (sieć),
>>
>> Widzisz jakie są ładowarki - 250kW, 350kW ...
>
> Są ale po kilka i na raize niewiele samochodów jest w stanie to ogarnąć.
> Ładowarka AC to w zasadzie w samochodzie jest.
>
>> u nas na razie to jest
>> problem "trzeba założyc większą sieć".
>
> No dokładnie - spróbuj warunki na megawat dostać, to zobaczysz że nie
> tak łatwo się da, nie wszędze i nie w dużej ilości. Warszawskie duże
> wieżowce mają po kilka megawatów. 10-15 takich ładowarek i masz moc 200
> metrowgo biurowca.
Metro bierze wiecej :-)
I jak widac - wiezowce dostaja, to i ładowarka moze dostac.
Albo moze stac w wiezowcu.
>>> pod drugie większy prąd to większe przekroje
>>> magistral zasilających (również w samochodzie co wiąże się z masą), po
>>
>> No ale chcesz miec 200kW pod pedałem :-)
>
> Ale tam tego rzędu moce masz bardzo chwilowo - dłużej nie pociągniesz bo
> ci się droga skończy a i czujniki temperatury wykastrują osiągi.
I bateria tez długo nie pociągnie :-)
> Tu żeby
> rzeczywiście naładować szybko aku musisz mieć to na maxa przez powiedzmu
> 10 minut. Zagotowałoby się, więc będzie ograiczać. Te 200-300kW
> ładowania są tylko na papierze.
No tak nie całkiem - filmy dawałem.
>>> trzecie nie przeskoczysz konieczności zastosowania złącza rozłączalnego,
>>> co przy dużych prądach jest problematyczne, awaryjne i po prostu
>>> niebezpieczne - przy 250kW trójfazowo wychodzi 400A. Przy ładowaniu AC
>>> ładowarkę masz praktycznie w samochodzie - to też waży.
>>
>> Ale to juz chyba ładowarki DC.
>
> Były - ale one słabo ładują - te dużej mocy są AC. W DC będziesz miał
> jeszcze większe prądy.
Bateria ma 800V
>> A w samochodzie ... masz falownik podobnej mocy.
>> Moze i prostować potrafi ...
>
> Pewnie tak - może nawet i tak to jest zrobione (brzmi sensownie). Ale
> znów - musisz mieć okablowanie które wytrzyma długotrwałe obciążenie
> takimi pradami - od wtyczki do samych ogniw baterii. To waży. I kosztuje.
bateria płynem chłodzona ...
>>> Obstawiam że skończy się to wymiennymi bateriami a pokątne ładowanie
>> Jest możliwe, ale IMO - będzie trudno zorganizować.
>> Choc producentów coraz mniej, to moze sie jakos dogadają ...
> A spekulanci będą inwestować w baterię a nie nieruchomości;)
Byc moze ... samochod bedzie tanszy, bo bez baterii, w salonie
podpisujesz cyrograf z wybraną siecią ...
>>> Przypomnę co pisałem kiedyś - cała ta eletrorewolucja skończy
>>> się tym, że nie będziesz miał samochodu elektrycznego, prąd będzie w
>>> chuj drogi a jeszcze dopłacisz do zakupu elektryków przez bogatszych od
>>> ciebie i dodatkowo w rozbudowę infry. Na razie się sprawdza.
>>
>> A ja przypomne, ze ropa sie kiedys skonczy.
>
> A ja przypomnę, że kończy się mniej więcej tyle razy co świat i
> zidentyfikowanych zasobów mamy coraz więcej - nawet uwzględniając
> zwiększenie zużycia obecne zidentyfikowane zasoby wystarczają na dłużej
> niż analogiczne 50 lat temu.
No i na ile ci tej ropy starczy? 50 lat, 100 ?
> Ich wydobycie będzie droższe, ale elektryki
> przecież też są droższe. Jeśli chodzi o ropę to mamy jeszcze czas na
> udoskonalenie technologii alternetywnych.
Albo zuzycie ropy na OZE ...
>>> Tym co
>>> piszą, że sobie bedą zasilać swoimi PV przypominam, że kilka lat temu
>>> była praktycznie przymusowa wymiana kotłów na ekologiczne na pellet i
>>> gaz - za chwilę będą zakazana i obłożone podatkami jako nieekologiczne.
>>> Akcyza na paliwa to poważna pozycja w budżecie i tylko naiwni mogli
>>> wierzyć, że to będzie tak, że będziesz jeździł sobie tanim elektrykiem
>>> na tani prąd bez akcyzy:P
>>
>> No, nasz rząd to przewidział dawno temu, i stosowne studium zrobil.
>
> Znaczy zrobił studium, żeby namawiać ludzi na wymiane pieców i potem ich
> zakazać?
Nie, zamówili studium jak samochody rozliczac.
Gdzies w czasach Pola chyba.
>> Akcyzę mozna zaplacic z góry przy zakupie wzorem Danii, albo
>> co roku w podatku drogowym, albo od km w/g zaplombowanego drogomierza,
>> kamer na drogach, GPS czy aplikacji w komórce ... a teraz kazdy unijny
>> samochod ma komórke ...
>
> A ja ci mówię, że zapłacisz tą akcyzę najpier w prądzie konsumenckim (bo
> można używać do celów napędowych, więc się należy), potem w akcyzie od
> zakupu samochodu, potem w podatku drogowym, jak "dobrze" pójdzie to za
> eski a na końcu jeszcze raz przy ładowarce. Podaj jeden powód dla
> którego miałoby być inaczej:P
Wybory ...
J.
-
104. Data: 2023-03-31 18:19:00
Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 31 Mar 2023 16:50:59 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 31-03-2023 o 15:39, J.F pisze:
>> Tak jest, ale elektryka nie wsadzisz w samolot, zeby do Grecji
>> polecial. Trzeba tam najpierw dojechac.
>
> No i w czym problem?
> W tych dodatkowych 2 h dziennie (albo jednej, gdy się dysponuje szybciej
> ładującym się autem)?
w tym twoim rozłozeniu podrózy na 10 dni :-)
J.
-
105. Data: 2023-03-31 18:20:11
Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 31 Mar 2023 16:47:55 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 31-03-2023 o 15:35, J.F pisze:
>>>>> Mnie pasuje codziennie w innym miejscu - ale żona nie chce się skusić na
>>>>> trasę w kamperze....
>>>>
>>>> A robią elektryczne? :-)
>>>
>>> Prawdziwe jeszcze chyba nie, może komuś przerobiony dostawczak wystarczy.
>>> Albo ID Buzz.
>>
>> To widze, ze chetnie zrezygnujesz z BEV na rzecz ICE :-P
>
> Na jeden wyjazd? Czemu nie?
Jak tak mozesz truc obywateli. Nazista :-)
> Ale o kupnie kampera nie myślę, nieopłacalne to totalnie.
Przyjdzie emerytura, optyka moze sie zmienic :-)
J.
-
106. Data: 2023-03-31 18:54:08
Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 31.03.2023 o 11:09, J.F pisze:
> On Fri, 31 Mar 2023 07:42:23 +0200, Cavallino wrote:
>> W dniu 30-03-2023 o 19:34, J.F pisze:
>>>> Ale jest w drodze tyle -
>>>> jak lubi, to sobie dorzuci gdzieś dodatkowe zwiedzanie
>>>> i będzie jechał 4-5 dni i nazywał to podróżą z atrakcjami.
>>>
>>> Mozna i tak. Tylko potem trzeba wrocic, i sie okaze, ze sie 10 dni
>>> jechalo i 4 "odpoczywało" :-)
>>
>> Dla niektórych to ta jazda jest odpoczynkiem i sensem wakacji.
>> A leżenie plackiem na plaży to niemiłosierna katorga i nieco zbędna
>> przerwa w powyższym.....
>>
>> Mnie pasuje codziennie w innym miejscu - ale żona nie chce się skusić na
>> trasę w kamperze....
>
> A robią elektryczne? :-)
Zwykłe nie pasują to kampera chcesz?
Tesla może być kamperem :-)
http://niusy.pl/@youtube.com/ao0
Tylko z kamperem to jest taki problem, że ... to jest samochód sezonowy,
baterie zużyją się od leżakowania.
http://niusy.pl/@spidersweb.pl/ao1
e-NV200 jest mały, można nim jeździć na zakupy :-) Do zwykłego zabudowę
można dorobić.
-
107. Data: 2023-03-31 19:01:09
Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 31.03.2023 o 18:18, J.F pisze:
>> Tak - ale to nie jest graniczenie techniczne. Kiedyś były samoobsługo
>> neste, ale się nie przyjęły - widać pytanie o hotdoga albo kawe i
>> dodatkowa minuta nie jest wystarczająco wkurwiające.
>
> No nie - tankowałem.
> Neste sie jakos nie oplacały,
Niekoniecznie. Po prostu stwierdzili że nie opłaca im się inwestować w
polski rynek i poszli gdzie indziej.
>> No dokładnie - spróbuj warunki na megawat dostać, to zobaczysz że nie
>> tak łatwo się da, nie wszędze i nie w dużej ilości. Warszawskie duże
>> wieżowce mają po kilka megawatów. 10-15 takich ładowarek i masz moc 200
>> metrowgo biurowca.
>
> Metro bierze wiecej :-)
Nie mogę znaleźć aktualnych, ale w 2018 roku metro brało 400 MhW
dziennie. Powiedzmy że jeździ średnio przez 18 godzin dziennie 22MW.
Tyle co 100 ładowarek 250kWh.
A teraz liczymy w drugą stronę - 1 ładowarka "obsługuje" powiedzmy 4
samochody na godzinę, "ładowarko-doba" trwa nieco krócej, bo ludzie
którzy mają samochody zazwyczaj pracują i śmią, więc weźmy pi razy oko
12 godzin. Jedna ładowarka obsłuży 4*10 - 40 samochodów dziennie.
Powiedzmy że w nocy też jacyś desperaci będą sporadycznie w nocy ladować
- niech będzie pięćdziesiąc. razy 100 - pieć tysięcy samochodów. Gdzieś
tyle mogą obsłużyć samochodów ładowarki o mocy metra warszawskiego. W
warszawie mamy pewnie gdzieś koło 1,5M samochodów - przy założeniu że
wymieniamy 1:1 wystarczy dla każdego raz na 300 dni. Aż ciężko uwierzyć.
To obrazuje skalę problemu.
> I jak widac - wiezowce dostaja, to i ładowarka moze dostac.
Dostają bo nikt dotąd nie postawił powiedzmy dwustu 200m wieżowców w
centrum.
> Albo moze stac w wiezowcu.
Ale jak moc dla wieżowca skonsumujesz w ładowarce to nie będzie dla
wieżowca:P
>> Tu żeby
>> rzeczywiście naładować szybko aku musisz mieć to na maxa przez powiedzmu
>> 10 minut. Zagotowałoby się, więc będzie ograiczać. Te 200-300kW
>> ładowania są tylko na papierze.
>
> No tak nie całkiem - filmy dawałem.
I ile tam dokładnie tych kWh wchodziło w te 15 minut?
>> Były - ale one słabo ładują - te dużej mocy są AC. W DC będziesz miał
>> jeszcze większe prądy.
>
> Bateria ma 800V
Ale napięce ładowania w DC było niższe - nie wiem czemu - pewnie starsza
technologia i już jej nie rozwijają, bo przeszli na AC.
>> Pewnie tak - może nawet i tak to jest zrobione (brzmi sensownie). Ale
>> znów - musisz mieć okablowanie które wytrzyma długotrwałe obciążenie
>> takimi pradami - od wtyczki do samych ogniw baterii. To waży. I kosztuje.
>
> bateria płynem chłodzona ...
Czym by nie była chłodzona, do większego prądu potrzebny jest większy
"przewód". Ten mniejszy też był chłodzony płynem.
>>> Choc producentów coraz mniej, to moze sie jakos dogadają ...
>> A spekulanci będą inwestować w baterię a nie nieruchomości;)
>
> Byc moze ... samochod bedzie tanszy, bo bez baterii, w salonie
> podpisujesz cyrograf z wybraną siecią ...
Albo po prostu podjeżdzasz na stację i tyle - tak jak teraz wymienisz
butle z LPG.
Skoro łunia może zakazać elektryków to może i nakazać standard baterii.
>> A ja przypomnę, że kończy się mniej więcej tyle razy co świat i
>> zidentyfikowanych zasobów mamy coraz więcej - nawet uwzględniając
>> zwiększenie zużycia obecne zidentyfikowane zasoby wystarczają na dłużej
>> niż analogiczne 50 lat temu.
>
> No i na ile ci tej ropy starczy? 50 lat, 100 ?
Obecnie szacuje się że na 70 - ale póki co odkrywamy więcej niż
zużywamy. Należy jednak dodać że w latach 80 szacowano je na 30:P
>> Znaczy zrobił studium, żeby namawiać ludzi na wymiane pieców i
potem ich
>> zakazać?
>
> Nie, zamówili studium jak samochody rozliczac.
> Gdzies w czasach Pola chyba.
I co wymyślili?
>> A ja ci mówię, że zapłacisz tą akcyzę najpier w prądzie konsumenckim (bo
>> można używać do celów napędowych, więc się należy), potem w akcyzie od
>> zakupu samochodu, potem w podatku drogowym, jak "dobrze" pójdzie to za
>> eski a na końcu jeszcze raz przy ładowarce. Podaj jeden powód dla
>> którego miałoby być inaczej:P
>
> Wybory ...
E tam... Zaczynam się składniać do tego że "jakby wybory miały coś
zmienić to byłyby zakazane":P
--
Shrek
Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
108. Data: 2023-03-31 19:13:44
Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 31.03.2023 o 19:01, Shrek pisze:
>> Bateria ma 800V
>
> Ale napięce ładowania w DC było niższe - nie wiem czemu - pewnie starsza
> technologia i już jej nie rozwijają, bo przeszli na AC.
Wróc - te po 250kW są na DC. Dalej bedzie 300 amperów.
--
Shrek
Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
109. Data: 2023-03-31 21:02:54
Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 31 Mar 2023 19:01:09 +0200, Shrek wrote:
> W dniu 31.03.2023 o 18:18, J.F pisze:
>>> Tak - ale to nie jest graniczenie techniczne. Kiedyś były samoobsługo
>>> neste, ale się nie przyjęły - widać pytanie o hotdoga albo kawe i
>>> dodatkowa minuta nie jest wystarczająco wkurwiające.
>>
>> No nie - tankowałem.
>> Neste sie jakos nie oplacały,
>
> Niekoniecznie. Po prostu stwierdzili że nie opłaca im się inwestować w
> polski rynek i poszli gdzie indziej.
Czyli sie nie oplacalo.
Nie mieli dochodow ze sklepiku :-)
>>> No dokładnie - spróbuj warunki na megawat dostać, to zobaczysz że nie
>>> tak łatwo się da, nie wszędze i nie w dużej ilości. Warszawskie duże
>>> wieżowce mają po kilka megawatów. 10-15 takich ładowarek i masz moc 200
>>> metrowgo biurowca.
>>
>> Metro bierze wiecej :-)
>
> Nie mogę znaleźć aktualnych, ale w 2018 roku metro brało 400 MhW
> dziennie. Powiedzmy że jeździ średnio przez 18 godzin dziennie 22MW.
> Tyle co 100 ładowarek 250kWh.
>
> A teraz liczymy w drugą stronę - 1 ładowarka "obsługuje" powiedzmy 4
> samochody na godzinę, "ładowarko-doba" trwa nieco krócej, bo ludzie
> którzy mają samochody zazwyczaj pracują i śmią, więc weźmy pi razy oko
> 12 godzin. Jedna ładowarka obsłuży 4*10 - 40 samochodów dziennie.
> Powiedzmy że w nocy też jacyś desperaci będą sporadycznie w nocy ladować
> - niech będzie pięćdziesiąc. razy 100 - pieć tysięcy samochodów. Gdzieś
> tyle mogą obsłużyć samochodów ładowarki o mocy metra warszawskiego.
Ale w 15 minut łądują na 200 km.
ile dziennie przejezdzasz po Warszawie?
> W
> warszawie mamy pewnie gdzieś koło 1,5M samochodów - przy założeniu że
> wymieniamy 1:1 wystarczy dla każdego raz na 300 dni. Aż ciężko uwierzyć.
> To obrazuje skalę problemu.
>
>> I jak widac - wiezowce dostaja, to i ładowarka moze dostac.
>
> Dostają bo nikt dotąd nie postawił powiedzmy dwustu 200m wieżowców w
> centrum.
>
>> Albo moze stac w wiezowcu.
>
> Ale jak moc dla wieżowca skonsumujesz w ładowarce to nie będzie dla
> wieżowca:P
A po co mu w umiarkowanie cieply dzien ? :-)
>>> Tu żeby
>>> rzeczywiście naładować szybko aku musisz mieć to na maxa przez powiedzmu
>>> 10 minut. Zagotowałoby się, więc będzie ograiczać. Te 200-300kW
>>> ładowania są tylko na papierze.
>>
>> No tak nie całkiem - filmy dawałem.
>
> I ile tam dokładnie tych kWh wchodziło w te 15 minut?
trudno powiedziec, bo tego nie pokazują.
Na 170 mil.
>>> Pewnie tak - może nawet i tak to jest zrobione (brzmi sensownie). Ale
>>> znów - musisz mieć okablowanie które wytrzyma długotrwałe obciążenie
>>> takimi pradami - od wtyczki do samych ogniw baterii. To waży. I kosztuje.
>>
>> bateria płynem chłodzona ...
>
> Czym by nie była chłodzona, do większego prądu potrzebny jest większy
> "przewód". Ten mniejszy też był chłodzony płynem.
PRzewod w baterii tez plynem chlodzony ..
>>>> Choc producentów coraz mniej, to moze sie jakos dogadają ...
>>> A spekulanci będą inwestować w baterię a nie nieruchomości;)
>>
>> Byc moze ... samochod bedzie tanszy, bo bez baterii, w salonie
>> podpisujesz cyrograf z wybraną siecią ...
>
> Albo po prostu podjeżdzasz na stację i tyle - tak jak teraz wymienisz
> butle z LPG.
No ale w tym wlasnie problem - kupujesz auto z nowiutką baterią, i za
chwile wymieniają ci na starą ... to nie interes.
> Skoro łunia może zakazać elektryków to może i nakazać standard baterii.
Ile tych europejskich producentów zostało? 6 i pół
>>> A ja przypomnę, że kończy się mniej więcej tyle razy co świat i
>>> zidentyfikowanych zasobów mamy coraz więcej - nawet uwzględniając
>>> zwiększenie zużycia obecne zidentyfikowane zasoby wystarczają na dłużej
>>> niż analogiczne 50 lat temu.
>>
>> No i na ile ci tej ropy starczy? 50 lat, 100 ?
>
> Obecnie szacuje się że na 70 - ale póki co odkrywamy więcej niż
> zużywamy. Należy jednak dodać że w latach 80 szacowano je na 30:P
Jak sie chinczycy zmotoryzują ...
> >> Znaczy zrobił studium, żeby namawiać ludzi na wymiane pieców i
> potem ich
>>> zakazać?
>>
>> Nie, zamówili studium jak samochody rozliczac.
>> Gdzies w czasach Pola chyba.
>
> I co wymyślili?
A nie pamietam, zresztą studium - kilka pomysłow mogli dac, albo zaden
- tylko problem przestudiowac.
>>> A ja ci mówię, że zapłacisz tą akcyzę najpier w prądzie konsumenckim (bo
>>> można używać do celów napędowych, więc się należy), potem w akcyzie od
>>> zakupu samochodu, potem w podatku drogowym, jak "dobrze" pójdzie to za
>>> eski a na końcu jeszcze raz przy ładowarce. Podaj jeden powód dla
>>> którego miałoby być inaczej:P
>>
>> Wybory ...
>
> E tam... Zaczynam się składniać do tego że "jakby wybory miały coś
> zmienić to byłyby zakazane":P
szczegolnie w UE ?
J.
-
110. Data: 2023-03-31 21:33:16
Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 31.03.2023 o 21:02, J.F pisze:
>> Niekoniecznie. Po prostu stwierdzili że nie opłaca im się inwestować w
>> polski rynek i poszli gdzie indziej.
>
> Czyli sie nie oplacalo.
> Nie mieli dochodow ze sklepiku :-)
Albo gdzie indziej opłacało się bardzej.
> Ale w 15 minut łądują na 200 km.
Ale raz na rok:P
> ile dziennie przejezdzasz po Warszawie?
Średnio 35km.
>> Ale jak moc dla wieżowca skonsumujesz w ładowarce to nie będzie dla
>> wieżowca:P
>
> A po co mu w umiarkowanie cieply dzien ? :-)
Jak to biurowiec to w większości do biurowania, czyli niczego
konkretnego:P Windy, klimatyzacja, pompy, wentylacja, hemoblobina - taka
sytuacja:P
Jak poważnie chcesz wiedzieć to przyjmuje się 80W/m2 dla biur - łącznie
z HVAC. Co ciekawe w biurach klasy A+ chcą więcej a jednocześnie chcą
mieć BREAM bo to modne. Więc trzeba podpisać z dostawcą umowę, że mądre
elektrony z paneli i wiatraków płyną akurat do tego biurowca. Mądre,
tresowane elektrony. Co prawda tymi samymi koń w tym czasie ładuje
samochód ale mondrzejsze o tym nie wspominać bo to wcale niepodobna
jest:P A i zasadzić trochę roślinek - ale koniecznie tych brzydkich, bo
za brzydkie jest więcej punktów;)
>> I ile tam dokładnie tych kWh wchodziło w te 15 minut?
>
> trudno powiedziec, bo tego nie pokazują.
> Na 170 mil.
Ile konkretnie kWh, bo zasięgi to bywają różne. Ale nie zaskoczyło cię,
że pokzują zasieg, do którego musisz mieć wiedzę ile KWh ma bateria a
nie pokazano tego KWh? A zasięg to jaki - katalogowy, średni dla tego
egzemplarza, na podstawie zużycia na ostatnich 10 milach? Tyle pytań,
tak mało odpowiedzi - a wystarczyło kWh pokazać;)
>> Czym by nie była chłodzona, do większego prądu potrzebny jest większy
>> "przewód". Ten mniejszy też był chłodzony płynem.
>
> PRzewod w baterii tez plynem chlodzony ..
Nie ma znaczenia - ten "hipotetyczny cieńszy na mniejszy prąd" też był
chłodzony. Ma popłynąć większy prąd bedzie większy przewód potrzebny.
>> Albo po prostu podjeżdzasz na stację i tyle - tak jak teraz wymienisz
>> butle z LPG.
>
> No ale w tym wlasnie problem - kupujesz auto z nowiutką baterią, i za
> chwile wymieniają ci na starą ... to nie interes.
Kupujesz auto bez baterii i w sumie na jaką ci wymieną to nie twój
problem. Najwyżej będziesz miał mniejszy zasięg do natępnego
"tankowania". Gorzej jak się zapali, to będą się przerzucać czy wina
samochodu czy baterii - no ale przecież się nie palą:P
>>> No i na ile ci tej ropy starczy? 50 lat, 100 ?
>>
>> Obecnie szacuje się że na 70 - ale póki co odkrywamy więcej niż
>> zużywamy. Należy jednak dodać że w latach 80 szacowano je na 30:P
>
> Jak sie chinczycy zmotoryzują ...
Oj tam oj tam. Przecież się dopiero motoryzować będą to po co mialiby
wybierać jakąś przestarzałą technologię spalinową z samymi wadami, skoro
mogą od razu iść w super hiper zajebiste elektyki, które ładują się w
piec minut (można przy okazji miskę ryżu opierdolić), są tańsze i lepsze
pod każdym względem i w sumie hejtery tylko spalinkami jeżdzą. Nie no,
przecież chińczycy by tak nie zrobili - znaczy planetę mają w dupie ale
elektryki są obiektywnie lepsze, tańsze i powinny wystarczyć każdemu
(tylko nie żonie majka)! Prawda? Ej no, prawda?:P
>>> Nie, zamówili studium jak samochody rozliczac.
>>> Gdzies w czasach Pola chyba.
>>
>> I co wymyślili?
>
> A nie pamietam, zresztą studium - kilka pomysłow mogli dac, albo zaden
> - tylko problem przestudiowac.
A wyszło jak mówiłem - nie masz elektryka, masz w chuj drogi prąd i
dopłacasz do zakupu koniowi, który uważa cię za hejtera:P
>> E tam... Zaczynam się składniać do tego że "jakby wybory miały coś
>> zmienić to byłyby zakazane":P
>
> szczegolnie w UE ?
Wszędzie. Moim zdaniem najbardziej w stanach. W sumie i tak jestem już
szurem, nieszczepem, płaskoziemcą i antysemitą więc w sumię mogę
napisać, tylko nikomu nie mów! Wydaje mi się że z tym deepstate jest coś
na rzeczy;)
--
Shrek
Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!