eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 124

  • 111. Data: 2023-03-31 22:02:22
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 Mar 2023 21:33:16 +0200, Shrek wrote:
    > W dniu 31.03.2023 o 21:02, J.F pisze:
    >>> Niekoniecznie. Po prostu stwierdzili że nie opłaca im się inwestować w
    >>> polski rynek i poszli gdzie indziej.
    >>
    >> Czyli sie nie oplacalo.
    >> Nie mieli dochodow ze sklepiku :-)
    >
    > Albo gdzie indziej opłacało się bardzej.

    No to polską siec mogli zostawic.

    >> Ale w 15 minut łądują na 200 km.
    > Ale raz na rok:P
    >
    >> ile dziennie przejezdzasz po Warszawie?
    > Średnio 35km.

    No to widzisz - 15 minut starczy na tydzien.

    Zabraknie tylko 51 tygodni :-)

    >>> Ale jak moc dla wieżowca skonsumujesz w ładowarce to nie będzie dla
    >>> wieżowca:P
    >>
    >> A po co mu w umiarkowanie cieply dzien ? :-)
    >
    > Jak to biurowiec to w większości do biurowania, czyli niczego
    > konkretnego:P Windy, klimatyzacja, pompy, wentylacja, hemoblobina - taka
    > sytuacja:P

    Windy duzo nie biorą, klimatyzacja ... dlatego pisalem o umiarkowanie
    cieplym dniu.

    > Jak poważnie chcesz wiedzieć to przyjmuje się 80W/m2 dla biur - łącznie
    > z HVAC. Co ciekawe w biurach klasy A+ chcą więcej a jednocześnie chcą
    > mieć BREAM bo to modne. Więc trzeba podpisać z dostawcą umowę, że mądre
    > elektrony z paneli i wiatraków płyną akurat do tego biurowca. Mądre,
    > tresowane elektrony.

    Z drugiej strony - jak on sie wywiaze i zalatwi OZE odpowiedniej mocy
    i wydajnosci ... to jakos tak bedzie.

    > Co prawda tymi samymi koń w tym czasie ładuje
    > samochód ale mondrzejsze o tym nie wspominać bo to wcale niepodobna
    > jest:P

    Dopoki nie rozp* tradycyjnej energetyki, to oszczednosci jednak bedą.

    > A i zasadzić trochę roślinek - ale koniecznie tych brzydkich, bo
    > za brzydkie jest więcej punktów;)
    >
    >>> I ile tam dokładnie tych kWh wchodziło w te 15 minut?
    >>
    >> trudno powiedziec, bo tego nie pokazują.
    >> Na 170 mil.
    >
    > Ile konkretnie kWh, bo zasięgi to bywają różne. Ale nie zaskoczyło cię,
    > że pokzują zasieg, do którego musisz mieć wiedzę ile KWh ma bateria a
    > nie pokazano tego KWh?

    gdzies te kWh głebiej schowane.
    Moze klienta nie interesuja kWh, a bardziej mile.

    Zastanawia mnie tylko czemu tak schowane i czemu nie pokazac obu na
    tym wielkim ekranie ... lepiej klientowi nie pokazywac sprawnosci
    baterii?

    > A zasięg to jaki - katalogowy, średni dla tego
    > egzemplarza, na podstawie zużycia na ostatnich 10 milach? Tyle pytań,
    > tak mało odpowiedzi - a wystarczyło kWh pokazać;)
    >
    >>> Czym by nie była chłodzona, do większego prądu potrzebny jest większy
    >>> "przewód". Ten mniejszy też był chłodzony płynem.
    >>
    >> PRzewod w baterii tez plynem chlodzony ..
    >
    > Nie ma znaczenia - ten "hipotetyczny cieńszy na mniejszy prąd" też był
    > chłodzony. Ma popłynąć większy prąd bedzie większy przewód potrzebny.

    Owszem, ale nie taki znow gruby :-)

    >>> Albo po prostu podjeżdzasz na stację i tyle - tak jak teraz wymienisz
    >>> butle z LPG.
    >>
    >> No ale w tym wlasnie problem - kupujesz auto z nowiutką baterią, i za
    >> chwile wymieniają ci na starą ... to nie interes.
    >
    > Kupujesz auto bez baterii i w sumie na jaką ci wymieną to nie twój
    > problem.

    No to to wlasnie proponowalem.
    Auto bez baterii i umowa z jakąs sieci bateryjną.

    > Najwyżej będziesz miał mniejszy zasięg do natępnego
    > "tankowania". Gorzej jak się zapali, to będą się przerzucać czy wina
    > samochodu czy baterii - no ale przecież się nie palą:P

    Mozna dorobic system szybkiego odrzucania :-)

    Ale co bedzie, jak to auto sie zapali i uszkodzi cudzą baterie ? :-)

    >>>> No i na ile ci tej ropy starczy? 50 lat, 100 ?
    >>>
    >>> Obecnie szacuje się że na 70 - ale póki co odkrywamy więcej niż
    >>> zużywamy. Należy jednak dodać że w latach 80 szacowano je na 30:P
    >>
    >> Jak sie chinczycy zmotoryzują ...
    >
    > Oj tam oj tam. Przecież się dopiero motoryzować będą to po co mialiby
    > wybierać jakąś przestarzałą technologię spalinową z samymi wadami, skoro
    > mogą od razu iść w super hiper zajebiste elektyki, które ładują się w
    > piec minut

    Ktos u nich pomyslal i tak jakoś własnie idą.
    Moze ocenili, ze ropy nie mają, moze ich smog przekonał,
    a moze zdobędą doswiadczenie u siebie, a potem żegnaj Mercedesie ...


    >>>> Nie, zamówili studium jak samochody rozliczac.
    >>>> Gdzies w czasach Pola chyba.
    >>>
    >>> I co wymyślili?
    >>
    >> A nie pamietam, zresztą studium - kilka pomysłow mogli dac, albo zaden
    >> - tylko problem przestudiowac.
    >
    > A wyszło jak mówiłem - nie masz elektryka, masz w chuj drogi prąd i
    > dopłacasz do zakupu koniowi, który uważa cię za hejtera:P

    No ale akcyzy w tym ciagle za mało.
    Nie starczy na inne cele.

    >>> E tam... Zaczynam się składniać do tego że "jakby wybory miały coś
    >>> zmienić to byłyby zakazane":P
    >>
    >> szczegolnie w UE ?
    >
    > Wszędzie. Moim zdaniem najbardziej w stanach. W sumie i tak jestem już
    > szurem, nieszczepem, płaskoziemcą i antysemitą więc w sumię mogę
    > napisać, tylko nikomu nie mów! Wydaje mi się że z tym deepstate jest coś
    > na rzeczy;)

    Ale z drugiej strony - moze nalezy pochwalic ze partia sie zmienia, a
    rządzenie tylko niewiele. Stabilne rządy :-)


    J.


  • 112. Data: 2023-03-31 22:20:13
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.03.2023 o 22:02, J.F pisze:

    >> Albo gdzie indziej opłacało się bardzej.
    >
    > No to polską siec mogli zostawic.

    Pewnie mogli ale stwierdzili że skórka nie warta wyprawki - tym bardziej
    że "siec" to jednak trochę nadużyce dla tego co mieli.

    >>> A po co mu w umiarkowanie cieply dzien ? :-)
    >>
    >> Jak to biurowiec to w większości do biurowania, czyli niczego
    >> konkretnego:P Windy, klimatyzacja, pompy, wentylacja, hemoblobina - taka
    >> sytuacja:P
    >
    > Windy duzo nie biorą, klimatyzacja ... dlatego pisalem o umiarkowanie
    > cieplym dniu.

    Oświetlenie i kompy. Sama wentylacja (bez klimy) też. Ale prawie zawsze
    działa klima - plis nawilżanie albo odwilżanie powietrza.


    > Z drugiej strony - jak on sie wywiaze i zalatwi OZE odpowiedniej mocy
    > i wydajnosci ... to jakos tak bedzie.

    A co za różnica? Każdy jest zasilany tym samym miksem.

    > Dopoki nie rozp* tradycyjnej energetyki, to oszczednosci jednak bedą.

    Od tego, że na papierze ten właśnie budynek jest zasilany OZE? Nie, nie
    jest.

    >> Ile konkretnie kWh, bo zasięgi to bywają różne. Ale nie zaskoczyło cię,
    >> że pokzują zasieg, do którego musisz mieć wiedzę ile KWh ma bateria a
    >> nie pokazano tego KWh?
    >
    > gdzies te kWh głebiej schowane.
    > Moze klienta nie interesuja kWh, a bardziej mile.

    E tam - jak patrzyłem to standardowo wszędzie podaje KWh przy ładowaniu.

    > Zastanawia mnie tylko czemu tak schowane i czemu nie pokazac obu na
    > tym wielkim ekranie ... lepiej klientowi nie pokazywac sprawnosci
    > baterii?

    Na ładowarce też ukryli? Jest ukryte, bo nagrywający nie chciał tego
    pokazać i tyle.

    >> Nie ma znaczenia - ten "hipotetyczny cieńszy na mniejszy prąd" też był
    >> chłodzony. Ma popłynąć większy prąd bedzie większy przewód potrzebny.
    >
    > Owszem, ale nie taki znow gruby :-)

    Z ciekawości - wiesz jaki? Bo 300A to już nie przelewki.

    >> Kupujesz auto bez baterii i w sumie na jaką ci wymieną to nie twój
    >> problem.
    >
    > No to to wlasnie proponowalem.
    > Auto bez baterii i umowa z jakąs sieci bateryjną.

    Bez żadnej umowy - podjeżdzasz i ci wymieniają - nie obchodzi cię na co,
    tak jak teraz nie obchodzi cię z której rafinerii mają paliwo.

    >> Najwyżej będziesz miał mniejszy zasięg do natępnego
    >> "tankowania". Gorzej jak się zapali, to będą się przerzucać czy wina
    >> samochodu czy baterii - no ale przecież się nie palą:P
    >
    > Mozna dorobic system szybkiego odrzucania :-)

    W garażu;)


    >>> Jak sie chinczycy zmotoryzują ...
    >>
    >> Oj tam oj tam. Przecież się dopiero motoryzować będą to po co mialiby
    >> wybierać jakąś przestarzałą technologię spalinową z samymi wadami, skoro
    >> mogą od razu iść w super hiper zajebiste elektyki, które ładują się w
    >> piec minut
    >
    > Ktos u nich pomyslal i tak jakoś własnie idą.

    No więc problemu nie ma:P Ropy starczy nawet na dłużej.

    >> A wyszło jak mówiłem - nie masz elektryka, masz w chuj drogi prąd i
    >> dopłacasz do zakupu koniowi, który uważa cię za hejtera:P
    >
    > No ale akcyzy w tym ciagle za mało.
    > Nie starczy na inne cele.

    E tam mało. Mało to by było jakby tylko właściciele elektyków płacili
    więcej. Ale skoro wszystkim ceny wyjebało, to będzie dużo.

    >> Wszędzie. Moim zdaniem najbardziej w stanach. W sumie i tak jestem już
    >> szurem, nieszczepem, płaskoziemcą i antysemitą więc w sumię mogę
    >> napisać, tylko nikomu nie mów! Wydaje mi się że z tym deepstate jest coś
    >> na rzeczy;)
    >
    > Ale z drugiej strony - moze nalezy pochwalic ze partia sie zmienia, a
    > rządzenie tylko niewiele. Stabilne rządy :-)

    Za stabilne. Poważnie - jako certyfikowany szur, nieszczep, antysemita,
    foliarz, płaskoziemiec i hejter mówię ci, że z tym deep state jest coś
    na rzeczy:P

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 113. Data: 2023-03-31 22:47:21
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 Mar 2023 22:20:13 +0200, Shrek wrote:
    > W dniu 31.03.2023 o 22:02, J.F pisze:
    >>> Albo gdzie indziej opłacało się bardzej.
    >> No to polską siec mogli zostawic.
    >
    > Pewnie mogli ale stwierdzili że skórka nie warta wyprawki - tym bardziej
    > że "siec" to jednak trochę nadużyce dla tego co mieli.

    I pewnie stad małe rabaty ..

    >>>> A po co mu w umiarkowanie cieply dzien ? :-)
    >>>
    >>> Jak to biurowiec to w większości do biurowania, czyli niczego
    >>> konkretnego:P Windy, klimatyzacja, pompy, wentylacja, hemoblobina - taka
    >>> sytuacja:P
    >>
    >> Windy duzo nie biorą, klimatyzacja ... dlatego pisalem o umiarkowanie
    >> cieplym dniu.
    >
    > Oświetlenie


    W jasny dzien przy "szklanych fasadach" ?

    P.S. Idzie nowe
    https://noizz.pl/design/charlie-munger-broni-akademi
    k-bez-okien-telewizory-dzialaja-pieknie/v9kwynm


    >i kompy. Sama wentylacja (bez klimy) też. Ale prawie zawsze
    > działa klima - plis nawilżanie albo odwilżanie powietrza.
    >
    >
    >> Z drugiej strony - jak on sie wywiaze i zalatwi OZE odpowiedniej mocy
    >> i wydajnosci ... to jakos tak bedzie.
    >
    > A co za różnica? Każdy jest zasilany tym samym miksem.

    No ale ty placisz, zeby bylo z OZE.
    I dostawca bierze OZE do miksu, a nie najtanszy :-)

    >> Dopoki nie rozp* tradycyjnej energetyki, to oszczednosci jednak bedą.
    >
    > Od tego, że na papierze ten właśnie budynek jest zasilany OZE? Nie, nie
    > jest.

    >>> Ile konkretnie kWh, bo zasięgi to bywają różne. Ale nie zaskoczyło cię,
    >>> że pokzują zasieg, do którego musisz mieć wiedzę ile KWh ma bateria a
    >>> nie pokazano tego KWh?
    >>
    >> gdzies te kWh głebiej schowane.
    >> Moze klienta nie interesuja kWh, a bardziej mile.
    >
    > E tam - jak patrzyłem to standardowo wszędzie podaje KWh przy ładowaniu.

    A Tesla nie ...

    >> Zastanawia mnie tylko czemu tak schowane i czemu nie pokazac obu na
    >> tym wielkim ekranie ... lepiej klientowi nie pokazywac sprawnosci
    >> baterii?
    >
    > Na ładowarce też ukryli? Jest ukryte, bo nagrywający nie chciał tego
    > pokazać i tyle.

    ktorys tam sie przełaczał na kWh.
    Ale trzeba sie przełaczyc.


    >>> Nie ma znaczenia - ten "hipotetyczny cieńszy na mniejszy prąd" też był>>>
    chłodzony. Ma popłynąć większy prąd bedzie większy przewód potrzebny.
    >>
    >> Owszem, ale nie taki znow gruby :-)
    >
    > Z ciekawości - wiesz jaki? Bo 300A to już nie przelewki.

    Ale tylko od gniazdka, bo w baterii do dobrze chlodzony :-)

    Poza tym rozrusznik wiecej bierze :-)

    >>> Kupujesz auto bez baterii i w sumie na jaką ci wymieną to nie twój
    >>> problem.
    >>
    >> No to to wlasnie proponowalem.
    >> Auto bez baterii i umowa z jakąs sieci bateryjną.
    >
    > Bez żadnej umowy - podjeżdzasz i ci wymieniają - nie obchodzi cię na co,
    > tak jak teraz nie obchodzi cię z której rafinerii mają paliwo.

    no, ale:
    -z salonu nie wyjedziesz bez baterii,
    -bateria droga,
    -nie wiaadomo, czy oddasz,
    -dostawca tez ma ten problem, ze musi kupic kiedys nowe baterie ... i
    i maja trafic do innych sieci?

    >>> Najwyżej będziesz miał mniejszy zasięg do natępnego
    >>> "tankowania". Gorzej jak się zapali, to będą się przerzucać czy wina
    >>> samochodu czy baterii - no ale przecież się nie palą:P
    >>
    >> Mozna dorobic system szybkiego odrzucania :-)
    >
    > W garażu;)
    >
    >
    >>>> Jak sie chinczycy zmotoryzują ...
    >>>
    >>> Oj tam oj tam. Przecież się dopiero motoryzować będą to po co mialiby
    >>> wybierać jakąś przestarzałą technologię spalinową z samymi wadami, skoro
    >>> mogą od razu iść w super hiper zajebiste elektyki, które ładują się w
    >>> piec minut
    >>
    >> Ktos u nich pomyslal i tak jakoś własnie idą.
    >
    > No więc problemu nie ma:P Ropy starczy nawet na dłużej.

    No ale trzeba ich w tym popierac, a nie mowic im "po co wam te
    elektryki były" :-)

    >>> A wyszło jak mówiłem - nie masz elektryka, masz w chuj drogi prąd i
    >>> dopłacasz do zakupu koniowi, który uważa cię za hejtera:P
    >>
    >> No ale akcyzy w tym ciagle za mało.
    >> Nie starczy na inne cele.
    >
    > E tam mało. Mało to by było jakby tylko właściciele elektyków płacili
    > więcej. Ale skoro wszystkim ceny wyjebało, to będzie dużo.
    >
    >>> Wszędzie. Moim zdaniem najbardziej w stanach. W sumie i tak jestem już
    >>> szurem, nieszczepem, płaskoziemcą i antysemitą więc w sumię mogę
    >>> napisać, tylko nikomu nie mów! Wydaje mi się że z tym deepstate jest coś
    >>> na rzeczy;)
    >>
    >> Ale z drugiej strony - moze nalezy pochwalic ze partia sie zmienia, a
    >> rządzenie tylko niewiele. Stabilne rządy :-)
    >
    > Za stabilne. Poważnie - jako certyfikowany szur, nieszczep, antysemita,
    > foliarz, płaskoziemiec i hejter mówię ci, że z tym deep state jest coś
    > na rzeczy:P

    Kampania droga. Sponsorzy placą, żeby sie nic nie zmieniło :-)


    J.


  • 114. Data: 2023-03-31 23:21:14
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.03.2023 o 22:47, J.F pisze:

    >> Oświetlenie
    >
    >
    > W jasny dzien przy "szklanych fasadach" ?

    No...

    >>> Z drugiej strony - jak on sie wywiaze i zalatwi OZE odpowiedniej mocy
    >>> i wydajnosci ... to jakos tak bedzie.
    >>
    >> A co za różnica? Każdy jest zasilany tym samym miksem.
    >
    > No ale ty placisz, zeby bylo z OZE.

    I co za różnica jak jest z tego co będzie. Jak nie zapłacisz to wiatrak
    zatrzymają i węgla dorzucą? To tak jakbyś płacił za usługę "śmieciarz
    premium" i twoje śmieci miałby być recyklingowane:P

    >> E tam - jak patrzyłem to standardowo wszędzie podaje KWh przy ładowaniu.
    >
    > A Tesla nie ...

    Ciekawe czemu;)

    >> Na ładowarce też ukryli? Jest ukryte, bo nagrywający nie chciał tego
    >> pokazać i tyle.
    >
    > ktorys tam sie przełaczał na kWh.
    > Ale trzeba sie przełaczyc.

    Dobra - zróbmy tiktoka jak zajebiście szybko wchodzą kWh do baterii. Nie
    przełączny wyświetlacza żeby pokazywał kWh - ma sens;)

    >> Z ciekawości - wiesz jaki? Bo 300A to już nie przelewki.
    >
    > Ale tylko od gniazdka, bo w baterii do dobrze chlodzony :-)

    Bez znaczenia - czy chłodzony czy nie - jak ma nim płynąć 300A to będzie
    grubszy niż jak ma płynąć 60.

    > Poza tym rozrusznik wiecej bierze :-)

    To pokręć rozrusznikiem dziesięć minut:P

    >> Bez żadnej umowy - podjeżdzasz i ci wymieniają - nie obchodzi cię na co,
    >> tak jak teraz nie obchodzi cię z której rafinerii mają paliwo.
    >
    > no, ale:
    > -z salonu nie wyjedziesz bez baterii,

    To sobie salon podpiszę umowę z pobliską stacją benzynową i wyjedziesz.

    > -bateria droga,

    Trudno - samochody też drogie a wypożyczają.

    > -nie wiaadomo, czy oddasz,

    To się wprowadzi obowiązkowe oc na baterię to oddasz:P

    > -dostawca tez ma ten problem, ze musi kupic kiedys nowe baterie ... i
    > i maja trafic do innych sieci?

    Nie rozumiem. Dostawca wrzuca baterie w obieg i na nich zarabia. Jak
    parametry spadną to do recyclingu.

    >>> Ktos u nich pomyslal i tak jakoś własnie idą.
    >>
    >> No więc problemu nie ma:P Ropy starczy nawet na dłużej.
    >
    > No ale trzeba ich w tym popierac, a nie mowic im "po co wam te
    > elektryki były" :-)

    No to ja ich wspieram. Nie wiem po co im moje wsparcie, ale je mają!

    >> Za stabilne. Poważnie - jako certyfikowany szur, nieszczep, antysemita,
    >> foliarz, płaskoziemiec i hejter mówię ci, że z tym deep state jest coś
    >> na rzeczy:P
    >
    > Kampania droga. Sponsorzy placą, żeby sie nic nie zmieniło :-)

    E tam. Prezydenci się zmienają a w sumie jakby się nic nie zmieniło:P

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 115. Data: 2023-03-31 23:21:26
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 Mar 2023 18:12:04 +0200, Shrek wrote:
    > W dniu 31.03.2023 o 18:05, J.F pisze:
    >> No, poprzednio z Wrocławia nad morze jechalem 5-6 godzin - z przerwą
    >> na rozprostowanie nóg i tankowanie,
    >> a wracałem chyba z 10 - z dwoma dłuższymi spacerami i obiadem.
    >>
    >> Wiec co kto lubi ... tylko przy tych spacerach ładowarki nie było :-)
    >
    > Co kto lubi to jak ma wybór. Spalinką mogę przejechać w 6 jak będę
    > chciał albo w 10. Elektrykiem nie mam takiego wyboru.

    Ale jak bedzie supercharger, to elektrykiem tez moze byc 6 h, 10h,
    albo 5:15 ...

    >> Teraz widzę, że jedna ładowarka w poblizu jest ... spacer by sie
    >> wydłużył, ale jak za szybka, to wypadałoby czuwac a nie dalekie
    >> wycieczki urządzac :-)
    >>
    >> No chyba, ze zamiast rybki nad jeziorem nastawic sie na hamburgera
    >> przy superchargerze :-)
    >> Nad jeziorem upał, hamburger z klimatyzacją :-)
    >
    > W sumie skoro takie fajne to można w elektyku posiedzieć nigdzie nie
    > jadąc - sama przyjemność i prądu nie trzeba - a za zaszczędzone na
    > urlopie pienądze dokupić paneli:P

    Pokazywali kiedys kamping po amerykansku.
    Zajezdzasz kamperem lub przyczepą, podlaczasz prąd, wode, TV kablową
    ... i mozesz nie wychodzic :-)


    J.


  • 116. Data: 2023-03-31 23:25:53
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.03.2023 o 23:21, J.F pisze:

    >> Co kto lubi to jak ma wybór. Spalinką mogę przejechać w 6 jak będę
    >> chciał albo w 10. Elektrykiem nie mam takiego wyboru.
    >
    > Ale jak bedzie supercharger, to elektrykiem tez moze byc 6 h, 10h,
    > albo 5:15 ...

    Ale nie ma ani superczardzera ani koniowóz nie umie w superczardzery.
    Więc kon jadąc 10 godzin nie dokonuje żadnego wyboru, tylko po prostu
    szybciej nie umi.

    >> W sumie skoro takie fajne to można w elektyku posiedzieć nigdzie nie
    >> jadąc - sama przyjemność i prądu nie trzeba - a za zaszczędzone na
    >> urlopie pienądze dokupić paneli:P
    >
    > Pokazywali kiedys kamping po amerykansku.
    > Zajezdzasz kamperem lub przyczepą, podlaczasz prąd, wode, TV kablową
    > ... i mozesz nie wychodzic :-)

    Sam widzisz. W sumie jakby nie wyjeżdzać tym kamperem dalej niż przed
    garaż to jeszcze prościej by było:P

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 117. Data: 2023-03-31 23:41:34
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 Mar 2023 23:25:53 +0200, Shrek wrote:
    > W dniu 31.03.2023 o 23:21, J.F pisze:
    >>> Co kto lubi to jak ma wybór. Spalinką mogę przejechać w 6 jak będę
    >>> chciał albo w 10. Elektrykiem nie mam takiego wyboru.
    >>
    >> Ale jak bedzie supercharger, to elektrykiem tez moze byc 6 h, 10h,
    >> albo 5:15 ...
    >
    > Ale nie ma ani superczardzera

    ale bedzie.

    > ani koniowóz nie umie w superczardzery.

    Moze i nie, ale skoro Kia umie .. to kuc Kie.

    > Więc kon jadąc 10 godzin nie dokonuje żadnego wyboru, tylko po prostu
    > szybciej nie umi.

    >>> W sumie skoro takie fajne to można w elektyku posiedzieć nigdzie nie
    >>> jadąc - sama przyjemność i prądu nie trzeba - a za zaszczędzone na
    >>> urlopie pienądze dokupić paneli:P
    >>
    >> Pokazywali kiedys kamping po amerykansku.
    >> Zajezdzasz kamperem lub przyczepą, podlaczasz prąd, wode, TV kablową
    >> ... i mozesz nie wychodzic :-)
    >
    > Sam widzisz. W sumie jakby nie wyjeżdzać tym kamperem dalej niż przed
    > garaż to jeszcze prościej by było:P

    :-)

    J.


  • 118. Data: 2023-04-01 02:23:54
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-03-2023 o 18:05, J.F pisze:
    > On Fri, 31 Mar 2023 17:06:31 +0200, Shrek wrote:
    >> W dniu 31.03.2023 o 16:50, Cavallino pisze:
    >>> No i w czym problem?
    >>> W tych dodatkowych 2 h dziennie (albo jednej, gdy się dysponuje szybciej
    >>> ładującym się autem)?
    >>
    >> nie kłam - z nad morza do świeradowa jechałeś 10 godzi >> gdzie google
    >> mówi 6,5. No dobra - z tankowaniami i obiadem niech będzie 7,5.

    Czyli co, wszystko się zgadza z tym co pisałem?
    Już nie wspominając o tym, że gdyby nie założenia, ze ma być za darmo,
    też mogłem spokojnie ze 2h urwać?

    Nikt nie pisał że będzie SZYBKO oraz ZA DARMO jednocześnie.
    To jest albo albo.

    I dla ice niestety takiego wyboru nie ma.

    >
    > No, poprzednio z Wrocławia nad morze jechalem 5-6 godzin - z przerwą
    > na rozprostowanie nóg i tankowanie,
    > a wracałem chyba z 10 - z dwoma dłuższymi spacerami i obiadem.

    No właśnie.
    Wakacje tym się różnią od wyścigów, że jedzie się na luzie, a czas
    zostaje w domu, razem z robotą, więc nikt go po drodze nie liczy.....


  • 119. Data: 2023-04-01 02:29:31
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-03-2023 o 18:18, J.F pisze:

    >> rzeczywiście naładować szybko aku musisz mieć to na maxa przez powiedzmu
    >> 10 minut. Zagotowałoby się, więc będzie ograiczać. Te 200-300kW
    >> ładowania są tylko na papierze.

    Bzdura oczywiście.
    Jak najbardziej to działa, również w Polsce.
    Trzaba tylko odpowiedniej stacji (np. Ionity) i auta (takiego z
    instalacją 800V).

    >
    > No tak nie całkiem - filmy dawałem.

    Top nie jest wiedza tajemna, ale skąd hejter może to wiedzieć?
    W tvp o tym nie mówili, więc nie może działać....


    >
    >>>> trzecie nie przeskoczysz konieczności zastosowania złącza rozłączalnego,
    >>>> co przy dużych prądach jest problematyczne, awaryjne i po prostu
    >>>> niebezpieczne - przy 250kW trójfazowo wychodzi 400A.

    Raczej 800V.

    >>> Przy ładowaniu AC
    >>>> ładowarkę masz praktycznie w samochodzie - to też waży.

    Dlatego max obecnie to zazwyczaj 11 kW.

    >>>
    >>> Ale to juz chyba ładowarki DC.
    >>
    >> Były - ale one słabo ładują - te dużej mocy są AC.

    Oczywista bzdura, jest odwrotnie.

    >> Pewnie tak - może nawet i tak to jest zrobione (brzmi sensownie). Ale
    >> znów - musisz mieć okablowanie które wytrzyma długotrwałe obciążenie
    >> takimi pradami - od wtyczki do samych ogniw baterii. To waży. I kosztuje.
    >
    > bateria płynem chłodzona ...

    I kabel ładowarki też.


  • 120. Data: 2023-04-01 02:33:32
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-03-2023 o 22:02, J.F pisze:

    >>>> Albo po prostu podjeżdzasz na stację i tyle - tak jak teraz wymienisz
    >>>> butle z LPG.
    >>>
    >>> No ale w tym wlasnie problem - kupujesz auto z nowiutką baterią, i za
    >>> chwile wymieniają ci na starą ... to nie interes.
    >>
    >> Kupujesz auto bez baterii i w sumie na jaką ci wymieną to nie twój
    >> problem.
    >
    > No to to wlasnie proponowalem.
    > Auto bez baterii i umowa z jakąs sieci bateryjną.

    Była już wersja z leasingiem baterii (w Zoe) ale się nie sprawdziła i
    upadła.

    Teraz jest wymienna bateria w Nio, ale też nie bardzo są chętni.
    Zwłaszcza że auto bez baterii kosztuje więcej niż Tesla z baterią....

strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: