  • 1. Data: 2021-12-01 22:41:09
    Temat: Jak jździć autostradami w PL?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Pytanie może trochę naiwne, bo praktycznie nie oglądam telewizji, prawie
    nie słucham radia.
    Do tej pory płaciłem gotówką.
    Natomiast radio coś gadało, że już nie można i że są jakieś aplikacje.

    Co zrobić, aby możliwie bezproblemowo przejechać całą Polskę dookoła?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2021-12-02 00:39:01
    Temat: Re: Jak jździć autostradami w PL?
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-12-01 o 22:41, Adam pisze:

    > Co zrobić, aby możliwie bezproblemowo przejechać całą Polskę dookoła?

    Wybierać takie trasy i godziny, kiedy drogi są najmniej uczęszczane.
    Jeśli masz dostęp do Internetu, a do tego dysponujesz intelektem wyższym
    niż taboret, nie powinieneś mieć jakichś specjalnych problemów ze
    znalezieniem odpowiednich, przydatnych informacji.

    --
    -
    Akarm

  • 3. Data: 2021-12-02 06:43:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-12-2021 o 22:41, Adam pisze:
> [...]
    > nie słucham radia.
    > Do tej pory płaciłem gotówką.
    > Natomiast radio coś gadało, że już nie można i że są jakieś aplikacje.

    A gadało, że można przeczytać grupę przed zadaniem pytania?

  • 4. Data: 2021-12-02 09:37:20
    Od: K <n...@e...com>

    https://etoll.gov.pl/

  • 5. Data: 2021-12-02 09:39:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Dec 2021 00:39:01 +0100, Akarm napisał(a):

    > Wybierać takie trasy i godziny, kiedy drogi są najmniej uczęszczane.

    Przy wyjazdach turystycznych, to nie ma problemu.
    Ale jak jadę od jednego do drugiego klienta, to nie ma wyboru.
    Najgorzej, gdzy zdarzy się jakieś opóźnienie (problem u klienta, korek na
    trasie), to może się zdarzyć, że pozostałe punkty muszę przesuwać o jeden
    dzień, hotele muszę przesuwać o jeden dzień.

    > Jeśli masz dostęp do Internetu, a do tego dysponujesz intelektem wyższym
    > niż taboret, nie powinieneś mieć jakichś specjalnych problemów ze
    > znalezieniem odpowiednich, przydatnych informacji.

    Widzę jakiś e-toll, który działa tylko na jakichś odcinkach i widzę
    autopay, w którym najpierw jakieś odcinki autostrad nie działały, teraz
    trzeba je w programie włączyć.

    To jakiś absurd.
    Chodzi mi o system, żeby działał wszędzie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2021-12-02 09:52:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-12-2021 o 09:39, Adam pisze:

> [...]
    > trzeba je w programie włączyć.
    >
    > To jakiś absurd.
    > Chodzi mi o system, żeby działał wszędzie.

    Nie ma takich.
    Autostrady należą do różnych podmiotów, każdy z nich może sobie mieć
    własny system, albo nie mieć go wcale i kasować na bramkach.

  • 7. Data: 2021-12-02 10:33:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Thursday, December 2, 2021, 9:39:53 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > trzeba je w programie włączyć.

    > To jakiś absurd.
    > Chodzi mi o system, żeby działał wszędzie.

    Nie ma takiego, który by myślał za Ciebie. Na ledwie kilku płatnych
    odcinkach autostrady mam 3 różnych właścicieli i 3 różne podejścia do
    płacenia.

    AutoPay załatwia dwa odcinki autostrad państwowych, A4 Katowice-Kraków
    i A1. Ale nie kulczykową A2.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2021-12-02 10:40:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    >Na ledwie kilku płatnych
    > odcinkach autostrady mam 3 różnych właścicieli i 3 różne podejścia do
    > płacenia.

    4 nie 3.

  • 9. Data: 2021-12-02 11:01:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Dec 2021 10:40:54 +0100, Cavallino napisał(a):

    > 4 nie 3.

    Qrde, nie przypominam sobie innego kraju, gdzie jest tak pop****.
    Ale może dlatego, że zawsze do tej pory płaciłem gotówką i nie zwracałem na
    to uwagi.

    Czyli od strony praktycznej:
    Czy są jakieś oznaczenia, które sugerują, iż mogę przejechać z autopayem?
    Widywałem bramki po prawej stronie z oznaczeniami Viatoll czy jakoś tak.
    A na innych (nieoznaczonych) to nadal działa gotówka?

    Dlaczego pytam:
    Muszę śmignąć zygzakiem po całej polsce przez kilka dni.
    Nie bardzo mam czas na uczenie się geografii autostradowej ;)
    Jak jadę, czasami klient dzwoni i przez telefon naprawiam komputer, robię
    backup bazy danych czy ustawiam router. Nie chciałbym się pomylić i wjechać
    gdzieś na autostradę bez uiszczenia opłaty, czy to gotówkowo czy w sposób
    elektroniczny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2021-12-02 11:17:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-12-2021 o 11:01, Adam pisze:

    > Qrde, nie przypominam sobie innego kraju, gdzie jest tak pop****.

    Np. Włochy, Francja, Chorwacja - tylko tam masz bramki i tego nie widzisz.

> [...]
    > Widywałem bramki po prawej stronie z oznaczeniami Viatoll czy jakoś tak.
    > A na innych (nieoznaczonych) to nadal działa gotówka?

    Viatoll już nie działa.
    Teraz działa e-toll, ale tylko na państwowych autostradach.

    > Dlaczego pytam:
    > Muszę śmignąć zygzakiem po całej polsce przez kilka dni.
    > Nie bardzo mam czas na uczenie się geografii autostradowej ;)

    Tego nie unikniesz.
    Największa wygoda to autopay, obsłuży Ci wszystko co się da obsłużyć
    elektronicznie.

    A tam gdzie się nie da (kulczykowe A2), zapłacisz gotówką na bramkach,
    przez szlaban inaczej nie przeskoczysz.