  • 1. Data: 2021-12-02 21:25:46
    Temat: Nowe silniki spalinowe
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Przez przypadek trafiłem na kolesia który dość ciekawie gada o nowych
    silnikach, omawia 4
    1. silnik z ruchomymi komorami spalania, raczej ciekawostka
    2.Poprawiony wankiel, zamiast trójkątnego ma rombowy tłok, lepsza
    sprawność czystsze spaliny.
    3. poprawiony diesel, bez rozrządu, dwa przeciwstawne tłoki, dwusuwowy,
    sprawność ponad 50%
    4. silnik do generatorów, bez korbowodu, wysoka sprawność.

    https://www.youtube.com/watch?v=pNwKqY1VHXM
    --
    Janusz

  • 2. Data: 2021-12-03 11:02:15
    Temat: Re: Nowe silniki spalinowe
    Od: K <n...@e...com>

    On 02/12/2021 20:25, Janusz wrote:
> [...]
    > sprawność ponad 50%
    > 4. silnik do generatorów, bez korbowodu, wysoka sprawność.

    Tesla pokazala kierunek i zaden producent spalinowych raczej nie pojdzie
    w rozwoj spalinowych.

  • 3. Data: 2021-12-03 15:50:44
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Ziew... Stare i niepoprawne politycznie ;-)

  • 4. Data: 2021-12-04 09:22:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 3 Dec 2021 10:02:15 +0000, K

    Nadal nie widzę Twoich oryginalnych postów, musisz chyba zmienić serwer. :P

    Kanał Povagowani, technicznie OK, ale nie mogę strawić jak on mówi, jeszcze
    -om zamiast -ą bym strawił, ale on zamienia -ą na -om! W tym filmie też
    AFAIR był taki kwiatek że mi uszy pękły...

    Omawiane konstrukcje AFAIR mają wiele, wiele lat i nic o nich nie słychać.
    Jak widać mają więcej wad niż zalet, szczególnie te ruchome komory
    spalania.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2021-12-04 16:03:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-12-04 o 09:22, Myjk pisze:
> [...]
    > -om zamiast -ą bym strawił, ale on zamienia -ą na -om! W tym filmie też
    > AFAIR był taki kwiatek że mi uszy pękły...
    Idzie się przyzwyczaić :) ale trzeba mu przyznać że stara się w
    porównaniu do innych kanałów.

    > Omawiane konstrukcje AFAIR mają wiele, wiele lat i nic o nich nie słychać.
    > Jak widać mają więcej wad niż zalet, szczególnie te ruchome komory
    > spalania.

    Te komory to prawda, ale ten ostatni jako generator energii jest ciekawy
    i bardzo prosty w budowie.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2021-12-05 12:52:55
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 03.12.2021 o 11:02, K pisze:

    > Tesla pokazala kierunek i zaden producent spalinowych raczej nie pojdzie
    > w rozwoj spalinowych.

    Dupa parę razy zmarznie i entuzjazm kwiknie.

  • 7. Data: 2021-12-05 13:05:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 2 Dec 2021 21:25:46 +0100, Janusz napisał(a):

> [...]
    > sprawność ponad 50%
    > 4. silnik do generatorów, bez korbowodu, wysoka sprawność.

    Wszystkie silniki spalinowe mają trzy grzechy główne:
    1. Ograniczenia termodynamiczne sprawności.
    2. Obecność ruchomych elementów ocierających się o siebie.
    3. Cykliczność mocy chwilowej.
    Ich rozwój i rozpowszechnienie widzę jako dosyć przypadkowe. Doprawdy
    niewiele brakowało by dziś były niszowe w takim samym stopniu jak EV do
    niedawna. Jakby tak prąd oswojono kilka - kilkanaście lat wcześniej,
    dziś byśmy jeździli EV a spalinowych używali tylko w dziczy gdzie prądu
    nie ma.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2021-12-05 13:09:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 5 Dec 2021 12:52:55 +0100, Smok Eustachy napisał(a):

    > Dupa parę razy zmarznie i entuzjazm kwiknie.

    Pomyśl Smoczku. Co stoi na przeszkodzie by w EV zamontować jakieś
    webasto na cokolwiek co nie jest kopaliną, a jest tego do wyboru i
    koloru. Gorzej z chłodzeniem ale i tu znamy konstrukcje chłodziarek
    napędzane ciepłem. Fakt, zaburza to nieco czystość idei ale i tak
    względnie rzadko zachodzi potrzeba grzania czy chłodzenia kabiny.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2021-12-06 06:42:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Dec 2021 13:05:07 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
> [...]
    [...]
    > Wszystkie silniki spalinowe mają trzy grzechy główne:
    > 1. Ograniczenia termodynamiczne sprawności.

    Nie takie znow duze. Wazniejsze sa ograniczenia praktyczne.

    > 2. Obecność ruchomych elementów ocierających się o siebie.

    Skoro starczaja na 300kkm, to nie jest tak zle :-)

    > 3. Cykliczność mocy chwilowej.

    Turbiny :-)

    i kola dwumasowe :-(

    J.

  • 10. Data: 2021-12-06 20:05:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 5 Dec 2021 13:09:07 +0100, Jacek Maciejewski

> [...]
    > napędzane ciepłem. Fakt, zaburza to nieco czystość idei ale i tak
    > względnie rzadko zachodzi potrzeba grzania czy chłodzenia kabiny.

    W Norwegii potocznie sotsują webasto na etanol (głównie w małych
    popierdółkach). Ale ja to sobie liczyłem i się to nie opłaca, znaczy prąd
    jest tańszy. Jedynie ma to sens gdy ktoś faktycznie ma odpowiedni aku do
    jazdy w lato, a w zimie mu braknie.

    --
    Pozdor
    Myjk