  • 1. Data: 2021-11-29 22:04:13
    Temat: Uwaga - połowa Polaków straci auto!
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=GOlaYD3vHBY

  • 2. Data: 2021-11-30 10:24:14
    Temat: Re: Uwaga - połowa Polaków straci auto!
    Od: K <n...@e...com>

    On 29/11/2021 21:04, _Master_ wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=GOlaYD3vHBY

    Pierdolenie w stylu plaskoziemcow i antyszczepow. Jeden antyszczep mi
    ostatnio probowal wmowic, ze wszyscy w UK straca swoje domy bo rzad im
    zakaze uzywac piecow gazowych do ogrzewania i umra z zimna. Chodzilo o
    to, ze jak to typowy wyborca Konfabulacji o IQ czystej kartki papieru
    nie zrozumial intencji, ze od ktoregos tam roku rzad planuje pompy
    ciepla w kazdym nowym wybudowanym domu.

    Polacy tez w 2035 albo i wczesniej beda kupowali elektryki bo ich cena
    do tego czasu spadnie, a zasieg i czas ladowania sie rozwinie.

  • 3. Data: 2021-11-30 10:35:04
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-30-listopada-2021 o 10:24, K pisze:
    > Polacy tez w 2035 albo i wczesniej beda kupowali elektryki bo ich cena
    > do tego czasu spadnie, a zasieg i czas ladowania sie rozwinie.

    To nie jest takie oczywiste.

    I może coś w tym jest. Zobowiązaliśmy się że przyjmiemy euro. A moment
    tego przyjęcia ciągle się ODDALA. I DOBRZE.

    Tak samo z elektrykami. Zobowiązaliśmy się że będziemy podążać... ;-)

    A śmieszne jest to że do elektryków zalicza się każde auto z gniazdkiem
    a i tak się nie sprzedają ;)

  • 4. Data: 2021-11-30 10:49:02
    Od: K <n...@e...com>

    On 30/11/2021 09:35, _Master_ wrote:

    > To nie jest takie oczywiste.

    Oczywiscie, ze nie jest. Pozostaje miec nadzieje, to w koncu prawie 15
    lat czasu i czesc z nas moze tego zwyczajnie nie dozyc. Po co sie
    stresowac juz dzisiaj.

    > I może coś w tym jest. Zobowiązaliśmy się że przyjmiemy euro. A moment
    > tego przyjęcia ciągle się ODDALA. I DOBRZE.

    Pewnie, ze dobrze. Mozna poza kontrola zadluzac panstwo i drukowac pusty
    pieniadz. Taka silna gospodarka sobie poradzi, nikt w obcych jezykach na
    nie bedzie mowil co mamy robic ;)

    > Tak samo z elektrykami. Zobowiązaliśmy się że będziemy podążać... ;-)
    >

    > A śmieszne jest to że do elektryków zalicza się każde auto z gniazdkiem
    > a i tak się nie sprzedają ;)

    To sie zmieni. Sam bym dzis nie kupil elektryka. Chyba, ze jako drugie
    autko na zakupy, do pracy (kiedys).

  • 5. Data: 2021-11-30 11:46:48
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-30-listopada-2021 o 10:49, K pisze:
    Pozostaje miec nadzieje, to w koncu prawie 15
    > lat czasu i czesc z nas moze tego zwyczajnie nie dozyc. Po co sie
    > stresowac juz dzisiaj.

    Trzeba być realistą. Jeżeli ocieplenie nas będzie ZABIJAĆ ;-) to nikt
    nie będzie myślał albo nie będzie go stać na takie ekstrawagancje.
    Elektryki nas przed ociepleniem NIE URATUJĄ.

    > Pewnie, ze dobrze. Mozna poza kontrola zadluzac panstwo i drukowac pusty
    > pieniadz. Taka silna gospodarka sobie poradzi, nikt w obcych jezykach na
    > nie bedzie mowil co mamy robic ;)

    Ale zdajesz sobie sprawę że m.in. dzięki brakowi euro Polska gospodarka
    ma tak zadziwiająco dobre wskaźniki po pandemii strachu?

    > To sie zmieni. Sam bym dzis nie kupil elektryka. Chyba, ze jako drugie
    > autko na zakupy, do pracy (kiedys).

    Ja bym nie kupił bo umiem liczyć.

  • 6. Data: 2021-11-30 12:21:29
    Od: K <n...@e...com>

    On 30/11/2021 10:46, _Master_ wrote:
> [...]
    > nie będzie myślał albo nie będzie go stać na takie ekstrawagancje.
    > Elektryki nas przed ociepleniem NIE URATUJĄ.

    Nie, przed zmianami klimatycznymi nas nie uratuja bo zdazymy umrzec
    zanim beda na tyle dotkliwe, ze ludzie beda z tego powodu umierac. We
    wszystkim chodzi tez o czystsze powietrze.

    > Ale zdajesz sobie sprawę że m.in. dzięki brakowi euro Polska gospodarka
    > ma tak zadziwiająco dobre wskaźniki po pandemii strachu?

    8% inflacja oficjalnie, bo nie oficjalnie to pewnie z dwa razy tyle to
    jest twoim zdaniem dobry wynik? Ceny dobr i zywnosci takie same jak w
    starej EU, a zarobki jak w PL. Jesli kupujesz to co Ci mowi Pinokio w TV
    to zycze powodzenia. Nie mysl tylko, ze jak Ci zniosa tymczasowo podatki
    to bedziesz bogatszy.

    > Ja bym nie kupił bo umiem liczyć.

    I tak w rezultacie kupisz bo nie bedziesz mial wyjscia. Nawet jesli w
    2034 kupisz jakims cudem nowe spalinowe albo prawie nowe to ci dojebia
    zakaz wjazdu do miasta, pod szkole, plac zabaw, sklep i podatek od
    spalin taki, ze bedziesz musial sie ratowac Providentem zeby to ogarnac.

  • 7. Data: 2021-11-30 12:56:48
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.11.2021 o 10:24, K pisze:

> [...]
    >
    > Polacy tez w 2035 albo i wczesniej beda kupowali elektryki bo ich cena
    > do tego czasu spadnie, a zasieg i czas ladowania sie rozwinie.

    Większość samochodów to samochody używane. Teza materiału brzmi, że nie
    dostaniemy używanych bo ich nie będzie, co zasadniczo uważam za
    oczywistą oczywistość. Cena nowych elektrycznych samochodów nie spadnie
    na tyle by była porównywalna z ceną używanych spalinowych.

  • 8. Data: 2021-11-30 13:25:21
    Od: K <n...@e...com>

    On 30/11/2021 11:56, ii wrote:

> [...]
    > oczywistą oczywistość. Cena nowych elektrycznych samochodów nie spadnie
    > na tyle by była porównywalna z ceną używanych spalinowych.

    No to jest tak absurdalna teza jak ta, ze w UK ludzie beda zamarzali bo
    rzad im zabroni uzywania piecow gazowych w domach albo, ze zabraknie
    pradu i beda wylaczali ladowarki. Pamietaj, ze _Master_ wraz z panem
    jutuberem prognozuja co bedzie za prawie 15 lat.

  • 9. Data: 2021-11-30 13:53:23
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-30-listopada-2021 o 12:21, K pisze:
    > We
    > wszystkim chodzi tez o czystsze powietrze.

    Nie zaczynaj chociaż o SMOGU ;-)

  • 10. Data: 2021-11-30 13:55:11
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-30-listopada-2021 o 12:56, ii pisze:

    I chodzi o akumulatory. Bardziej się będzie koncernom opłacało
    wypożyczać niż sprzedawać.
    A w polskich warunkach tylko garstkę będzie na to stać