  • 21. Data: 2023-07-14 14:48:05
    Temat: Re: Dlaczego Tauron instaluje liczniki energii elektrycznej z dokładnościa do 1 kWh a nie 0,1 kWh ?
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 14 July 2023 at 14:40:31 UTC+2, Ghost wrote:

    > Zadne kropki panie - widze, ze potrzebujesz tlumoczenia: tylko
    > warsiawiakom (specyficzny typ warszawiaka) sie zdaje, ze warszawa to
    > jakis ogolny default jest. Nie, nie jest.

    Cała Europa to dla Chińczyka półwysep azjatycki a wy się spieracie na temat
    miejscowości, których nie widac nawet na mapie.

    To tak jak Jacynda z Nowej Zelandii blagała, aby umieszczać Nową Zelandię na mapach i
    globusach, bo znikla,
    bo taka mała

    Wawa to małe prowincjonalne miasteczko przy metropoliach liczących 100 mln.
    mieszanców

  • 22. Data: 2023-07-14 17:54:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 14 lipca 2023 o 14:44:55 UTC+2 a a napisał(a):
> [...]
    elektrycznej z dokladnością do 0,1 kWh
    nawet miesięcznych, do 50gr zamiast 5gr?

    metrologii, bo nie sa certyfikowanymi urządzeniami pomiarowymi.

    Kowalskich darem,

    G12W), przy okazji jeszcze na 12-miesięczne rozliczanie - zaoszczędzisz.

    > \Licznik z mordy wygląda groźnie
    >
    > i taryfa jest G12w
    >
    > ale licznik nie ma dokladności urządzenia pomiarowego
    > i zaokrągla do pelnych 1 kWh
    >
    > jak go zmienić na dokładny miernik, niewadliwy ?
    >
    > Jak kontrolujesz nocne zużycie z dokladnością do 0,01 kWh ?

    Jak to jak?
    Mój licznik pokazuje.
    Inna sprawa to klucz do szachtu, dostałem po 8 latach.
    Ty możesz sobie uśrednić przez 10/100 dni.

    Ale rzeczywiście przyznam, że tauron śmieszny, mają 8 cyfr i dają je na pełne kWh - a
    średnia gospodarstwa domowego to 2400kWh rocznie, a wymiana licznika co 8 lat ;>
    Sporo zer się marnuje.

    A na pewno oglądasz na kodach 15.8.1 i 15.8.2?

  • 23. Data: 2023-07-16 17:16:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Jul 2023 11:42:28 -0700 (PDT), a a wrote:

    > i czego doopę zawraca
    > jak nic mądrego nie potrafi wykoncypować ?
    >
    > Albo licznik jest certyfikowanym urządzeniem pomiarowym i posiada stosowne atesty,
    albo ich nie ma
    > i powinny zostać zdemontowane i zastąpione certyfikowanymi, zgodnie z normą.
    >
    > Pomiar zużycia energii oświetlenia LED nie produkuje dziennie kilowatogodzin,
    > ale jest promowany przez Brókselkę
    > I wadliwy licznika energii elektrycznej Taurona nie mają zdolności pomiaru
    dziennego zuzycia energii elektrycznej na oświetlenie lED, czyli są wadliwe,
    [...]
    > \Podsumowująć
    >
    > Zainstalowane liczniki energii elektrycznej Taurona nie sa certyfikowanymi
    urządzeniami pomiarowymi, zgodnymi z normami
    > Metrologii, poniewaz pomiar jest niedokladny, zaokrąglany do 1kWh

    A podasz te normy i przepisy, wymagajace aby nie zaokrąglał?

    To jest licznik, co zliczy tysiące kWh, to moze wiekszej dokladnosci
    byc nie musi, a wrecz smieszna by byla ....

    > A cena kilowatogodziny jest podawana z dokladnościa do groszy
    > a nie zaokrąglana do 1 zl

    A podatek zaokrąglasz do złotówki :-)

    > Wadliwe liczniki uniemożliwiają dokladny pomiar dziennego zużycia energii
    elektrycznej

    Hm ... sobie zainstaluj drugi, lepszy, bo w sumie co to za kontrola na
    jednym liczniku ...

    J.

  • 24. Data: 2023-07-18 21:39:35
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    ups.com...

    >No ale do ilu miejsc po przecinku chcesz, by pokazywało?
    >Czym się różni pokazywanie z rozdzielczością 1kWh od 0,1kWh?

    Dokładnością? Pisano, że do oszacowania średniego poboru energii
    np. lodówki z zadowalającą dokładnością w rozsądnym czasie np. 2 dni.
    Poza tym dyskomfort, wiedzą o tobie więcej niż ty sam...

> [...]
    >nawet miesięcznych, do 50gr zamiast 5gr?
    >Bo na pewno tych 50gr podwójnie nie zapłacisz.
    >
    >Choć u mnie stoen pokazuje z rozdzielczością 0,01kWh.

    U mnie tak pokazywał dwie wymiany wcześniej. Poprzedni już 0,1kWh,
    teraz pokazuje do 1kWh.
    Ale na rachunkach EON-a (czasem jest pozycja "odczyt zdalny") zużycie
    z dokładnością do 0,01kWh.
    Za to maks. moc w jakimś ostatnim okresie (dni - wyświetla datę i godzinę
    od kiedy) pokazuje z dokładnością do 0,001 kW czyli 1W. Czyli można...

    Kolejne pozycje (m.in. taryfa, energia zużyta, wyprodukowana, maksymalna
    moc, data godzina, test wyświetlacza...) zmieniają się co kilkanaście
    sekund,
    Jak się ma pecha to trzeba sterczeć ponad półtorej minuty przed nim
    zanim pokaże bieżące zużycie.

    GAMA 150 u mnie się nazywa, ciekawe czy mogą soft poprawić? Zdalnie?
    Na wyświetlaczu 8 cyfr. Pokazując zużycie z dokładnością do 0,01kWh
    licznika wystarczyłoby na 38 lat non-stop z maks. mocą przydzieloną na
    lokal czyli 3kW. Nierealne bo to 26280 kWh/rok i ruina finansowa,
    poza tym wymiana jest co 5 lat.

    Arek

  • 25. Data: 2023-07-19 00:38:42
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 18 July 2023 at 21:39:40 UTC+2, Arek wrote:
> [...]
    > licznika wystarczyłoby na 38 lat non-stop z maks. mocą przydzieloną na
    > lokal czyli 3kW. Nierealne bo to 26280 kWh/rok i ruina finansowa,

    dobre wiadomosci
    po interpelacji poselskiej
    wszystkie liczniki Taurona odzyskają status certyfikowanych urządzeń pomiarowych i
    będa pokazywały zużycie energii elektrycznej z dokładności do 0, 01 kWh,

    jak na całym świecie

    O szczegóły pytać Urząd Regulacji Energetyki

  • 26. Data: 2023-07-20 16:22:55
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 19.07.2023 o 00:38, a a pisze:

> [...]
    >
    > jak na całym świecie
    >
    > O szczegóły pytać Urząd Regulacji Energetyki

    A kto za to zapłaci ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 27. Data: 2023-07-20 20:00:14
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 20 July 2023 at 16:24:06 UTC+2, PeJot wrote:

    i będa pokazywały zużycie energii elektrycznej z dokładności do 0, 01 kWh,

    > A kto za to zapłaci ?

    A kto zapłacił za wyprodukowanie wadliwych liczników energii elektrycznej ?

    Niech zapłaci raz jeszcze i 100 razy.

    Przed laty kupiłem gniazdkowy licznik energii i nie miałem jak go podłaczyć bo ma
    uziemienie mimieckie

    Znajomy podesłał przejściówkę
    i ma dokladnośc poboru energii do 0,001 kWh

    I nikt nie kombinował aby zaokrąglać do 1 kWh

    A producent i logo to DayHome
    \
    A jak się ma dziadoski licznik to nikt nie wie ile lodówka zużywa energii za 1 .noc

    czy za caly urlop, bo wadliwy licznik zaokrągla
    do 1kWh

  • 28. Data: 2023-07-21 08:31:36
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 20 lipca 2023 o 20:00:15 UTC+2 a a napisał(a):

> [...]
    kWh,

    > A kto zapłacił za wyprodukowanie wadliwych liczników energii elektrycznej ?

    Ty zapłacisz.

    > Przed laty kupiłem gniazdkowy licznik energii i nie miałem jak go podłaczyć bo ma
    uziemienie mimieckie

    > Znajomy podesłał przejściówkę
    > i ma dokladnośc poboru energii do 0,001 kWh

    Dokładność wyświetlania.
    Bezsensowną - chyba że wabik na półgłówków - bo klasa na pewno gorsza.

    > A jak się ma dziadoski licznik to nikt nie wie ile lodówka zużywa energii za 1 .noc

    I za każdą noc tyle samo? I za dzień?

    > czy za caly urlop, bo wadliwy licznik zaokrągla
    > do 1kWh

    Krótki masz urlop - albo mega oszczędną lodówkę - jeśli 0,5 kWh wniesie znaczący
    błąd.
    Do tego nic to nie powie o rzeczywistej energochłonności.

  • 29. Data: 2023-07-21 12:36:03
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 21 July 2023 at 08:31:38 UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    błąd.
    > Do tego nic to nie powie o rzeczywistej energochłonności.

    Strasznie marudzisz po pijaku.
    Nie pij tyle.

    Nie interesuje konsumenta energochłonność, a rzeczywiste, jednodniowe zużycie enrgii
    z dokladnością do 0,01 kWh,
    bo za to płaci.

    Wadliwy licznik zaokrągla pomiar do 1 kWh i nie rozumiem jak ktos mógł je
    certyfikowac i dopuścić do użytkowania,
    gdy w całej Unii obowiązuje norma i wszystkie liczniki energii pokazują rzec zywiste
    zużycie enrgioi z dokładnościa do 0,01 kWh

    bo zużycie 0,01 kWh to koszt 1 do 1,5 grosza

    czyli ma wartość w pieniądzu

    I tak jak waga w Biedronie nie zapokrągla do 1 kg, tak jak kasa w Biedronie nie
    zaokrągla rachunków do 1 zł

    tak wadliwe liczniki należy wymienić i przestać ględzić, że to nieistotne,
    bo jest istotne dla milionów konsumentów,
    bo licznik energii elektrycznej ma deklarowany status
    certyfikowanego urządzenia pomiarowego,
    ale utracił certyfikat, gdyz nie spelnia normy metrologii dla urządzenia pomiarowego.