  • 11. Data: 2021-06-07 12:49:37
    Temat: Re: Do czego to może służyć?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Na szybko Nissany: Almera, Tino, Primera, Micra

  • 12. Data: 2021-06-07 14:39:46
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/06/2021 11:49, _Master_ wrote:
    > Na szybko Nissany: Almera, Tino, Primera, Micra

    Nowa Micra tego nie ma, a te stare to musialy zajebiscie zapierdalac, ze
    ped powietrza wyrywal szybe ;)

  • 13. Data: 2021-06-07 17:43:18
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-07-czerwca-2021 o 14:39, K pisze:

    > Nowa Micra tego nie ma, a te stare to musialy zajebiscie zapierdalac, ze
    > ped powietrza wyrywal szybe ;)

    Może bardziej spasowanie/sztywność mechanizmu czy w tasie czy na
    postoju. Powietrze też może inaczej się układać bo przód musi być
    "przyjazny" dla pieszych...

    Być może nowsze mają sztywnieją ramkę, lepsze materiały inaczej
    skonstruowane wzmocnienia drzwi...

  • 14. Data: 2021-06-07 18:46:05
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/06/2021 16:43, _Master_ wrote:

> [...]
    > "przyjazny" dla pieszych...
    >
    > Być może nowsze mają sztywnieją ramkę, lepsze materiały inaczej

    Nie wiem, dalej tego tlumaczenia nie kupuje. Mialem Vectre B z 1998
    (model produkowany od 1996) roku i tez tego nie mialo. Poza w tym
    miejscu to juz w ostatniej fazie domykania szyby, a obstawiam, ze
    pomiedzy szyba a tym elementem jest z pol cm przerwy. Szyba w zadnym
    aucie nie pracuje na boki w takim zakresie.

  • 15. Data: 2021-06-07 19:31:29
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-07-czerwca-2021 o 18:46, K pisze:
    > szyba a tym elementem jest z pol cm przerwy.

    Macałeś kiedyś takie ustrojstwo czy tylko oglądałeś zdjęcie wątkotwórcy
    w dodatku z założoną owiewką?

  • 16. Data: 2021-06-08 10:05:36
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/06/2021 18:31, _Master_ wrote:

    > Macałeś kiedyś takie ustrojstwo czy tylko oglądałeś zdjęcie wątkotwórcy
    > w dodatku z założoną owiewką?

    Ogladalem z bliska na zdjeciach. Czytalem tez teorie, ze ma to zwiazek z
    dopchnieciem szyby przy duzych predkosciach ale tylko w przypadku szyby
    cienszej niz standardowa.

  • 17. Data: 2021-06-08 11:19:03
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-08-czerwca-2021 o 10:05, K pisze:
    > Ogladalem z bliska na zdjeciach. Czytalem tez teorie, ze ma to zwiazek z
    > dopchnieciem szyby przy duzych predkosciach ale tylko w przypadku szyby
    > cienszej niz standardowa.

    W tych nissanach szyba była raczej standardowa.

    Słowa klucz DOPCHNIĘCIE, PROWADNICA

    PS. Żenujące te wszystkie dywagacje o strudze deszczu ;-)
    Gimbaza jak nic ;-=)

  • 18. Data: 2021-06-08 11:57:42
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/06/2021 10:19, _Master_ wrote:

    > W tych nissanach szyba była raczej standardowa.
    >
    > Słowa klucz DOPCHNIĘCIE, PROWADNICA
    >

    > PS. Żenujące te wszystkie dywagacje o strudze deszczu ;-)
    > Gimbaza jak nic ;-=)

    No wlasnie caly pic polega na tym, ze nie ma, a przynajmniej ja nie moge
    znalezc jakiegos oficjalnego dokumentu na ten temat. Nowsze modele tych
    samych aut juz tego ficzeru nie maja. Wiec moze to byc kombinacja
    aeorydynamiki, mocowania szyb i samej grubosci/jakosci szkla.

  • 19. Data: 2021-06-09 11:24:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 Jun 2021 10:57:42 +0100, K napisał(a):

> [...]
    > samych aut juz tego ficzeru nie maja. Wiec moze to byc kombinacja
    > aeorydynamiki, mocowania szyb i samej grubosci/jakosci szkla.

    Wczoraj zauważyłem w starym Hyundaiu H100 - buda izoterma, silnik 2.5 TD.

    Jego aerodynamika jest zatrważająca ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2021-06-10 11:28:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-06-07 o 19:31, _Master_ pisze:

    > Macałeś kiedyś takie ustrojstwo czy tylko oglądałeś zdjęcie wątkotwórcy
    > w dodatku z założoną owiewką?

    Ja macałem. Od wewnątrz jest po skosie prowadząc do rowka prowadnicy i
    jakaś gumowana powierzchnia.

    Szybę ręką dałem radę odepchnąć na tyle, aby wyszła nawet poza ten dynks.

    I teraz rodzi się pytanie... czy w kabinie przy otwartym jednym oknie a
    drugim uchylonym, może na tyle wzrosnąć ciśnienie, aby odepchnąć szybę?

    Jeżeli wleci podmuch 100 km/h i uderzy w szybę, to wychodzi, że to
    jakieś 20 kg na całą szybę.

    Robert