  • 11. Data: 2022-05-22 14:05:19
    Temat: Re: Dokładany dekoder DVB-T2
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Zamówiłem dongla.
    Całe 20zł ;>

    Na zdjęciach w euro nawet wersja lite nie ma wyjścia antenowego, oszczędzają jak
    mogą.
    Ciekawe, czy to RJ45 można by przylutować sobie na płytce, albo ew. kabel przez
    dziurkę.
    W donglu to pewnie do BGA tylko ;>
    A jak na tym cudzue można pointernetować?
    youtube (z reklamami?) jest?
    Czy jakaś pseudoprzeglądarka?

    Zasilanie z USB ma zalety.
    Mi w obecnym dekoderze padł zasilacz "wtyczkowy", wziąłem 5V od routerów, taki z
    uciętą wtyczką - kolega robił porządne zasilacze, wtedy routery działały.
    I było surplus źródeł 230V->5V - takich sobie.
    Tu przypasowało.
    I np. do cymbergaja - żadne wyrafino, po prostu zasilanie wentylatora 5V zamiast 3
    baterii. Ale pudełko na duże baterie, więc koszty mogły być.

    W każdym razie mam nadzieję, że 5V z HDMI+USB telewizora wystarczą, zwolni się jedno
    gniazdko w listwie.

  • 12. Data: 2022-05-22 15:26:50
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.05.2022 13:26, Dawid Rutkowski wrote:
    > A skąd to wziąć z netu? Sklep dwie znalazł, ale nie ściągałem.

    https://smarttubenext.com/

    Pobierasz aplikacje w formacie .apk - jeżeli zrobisz to z poziomu
    przeglądarki na androidzie to zapyta czy chcesz zainstalować
    (ewentualnie trzeba w opcjach zezwolić na "trzecie" źródła).

    Jest to taki YouTube tylko robiony konkretnie pod TV dlatego obsługa
    jest dostosowana do pilota/klawiatury.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2022-05-23 12:30:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 May 2022 13:51:12 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:
    > Jako że podobno w części kraju już tylko DVB-T2,
    > to poprosiłbym o podzielenie się doświadczeniami, co kupić.
    > Do DVB-T mam WIVA'ę wkładaną na SCART.
    > Właściwie przy wkładanym na SCART się nie upieram,
    > ale może być - zawsze to rodzaj "wbudowanego kabla".
    > A może działać jako standalone przez HDMI, i zwykle są mniejsze i tańsze.
    > A chip ten sam, gnizda też.
    > I kto wie, może kineskop trzeba będzie z piwnicy wyciągnąć?

    No wlasnie - TV masz jaki?

    Bo te nowsze TV to maja HDMI, a po co komu SCART ?

    > Więc najlepiej taki.
    > Oczywiście z nagrywarką na pendrive i z time-shift.

    czy time shitf to nie jest metoda na szybkie wykonczenie pen-drive?
    One tylko ok 10 tys zapisow wytrzymuja.

    > Fajnie, gdyby nagrania dało się odtwarzać na dowolnym innym urządzeniu ("Świnki
    Peppy" obiersłem z reklam na komputerze, dobrze, że długość odcinków identyczna co do
    sekundy).

    > No i w miarę czuły i nie zakłócający sam siebie - tu WIWA przegrywa
    > z telewizorem - szczególnie na MUX-1 (chyba 1, ważne że 780MHz
    > bodajże i jest tam TBP ABC), który na WIWie ma kwadraciki, a na TV,
    > po przełożeniu tego samego kabla antenowego, jest OK.

    Moze raczej kwestia czulosci/anteny/odleglosci ...

    J.

  • 14. Data: 2022-05-24 10:39:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak ktoś ma kineskopowca klasy premium, to szkoda wyrzucać, a latającą piłkę widać
    lepiej, niż na LCD.

    -----

  • 15. Data: 2022-05-24 10:57:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 May 2022 10:39:07 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > Jak ktoś ma kineskopowca klasy premium, to szkoda wyrzucać, a latającą piłkę widać
    lepiej, niż na LCD.
    > -----

    To ten kineskop ma 20 lat, złe proporcje, i nie ma 100Hz.
    A poza tym duzo miejsca zajmuje :-(

    J.

  • 16. Data: 2022-05-24 12:08:16
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2022.05.24 o 10:39, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jak ktoś ma kineskopowca klasy premium, to szkoda wyrzucać, a latającą piłkę
    > widać lepiej, niż na LCD.
    >

    > -----

    Bo np scart jest wkładany z boku tv, a hdmi od tyłu i trzeba odsunąć tv od
    ściany przy hdmi (a kątowe hdmi jest droższe od całego dekodera tv). Można też
    prosto podpiąć do magnetowidu :) lub rzutnika lub innego analogowego ustrojstwa
    kablem z 10zł a nie dekoderem hdmi->rca. Można również przez scart pominąć HDCP
    (aczkolwiek nigdy nie spotkałem się z objawieniem się HDCP w realnym świecie,
    nawet nie wiem czy takie coś naprawdę istnieje). Albo może ktoś ma położone
    rynienki z kablami pod tynkiem i nie chce domu pruć żeby wymienić scart na hdmi.
    pozdrawiam KS

  • 17. Data: 2022-05-24 12:16:32
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.05.2022 o 12:08, KrzysiekSX pisze:

> [...]
    > naprawdę istnieje). Albo może ktoś ma położone rynienki z kablami pod
    > tynkiem i nie chce domu pruć żeby wymienić scart na hdmi.

    To ludziny jeszczy ogladajo Full HD przez scart albo na kineskopowcu?
    Przecież to masakra jakaś. Subtitlesy są całkowicie nieczytelne a
    wszystkie ludzie w tłumach maja taką samą twarz :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 18. Data: 2022-05-24 12:47:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 May 2022 12:16:32 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > To ludziny jeszczy ogladajo Full HD przez scart albo na kineskopowcu?

    Ja ogladam na kineskopie.
    Sie nie chce popsuc ... a nie, przepraszam, raz sie popsul.
    Kupienie nowego TV w sobotę rano okazalo sie niemożliwe/nieoplacalne,
    wiec po poludniu naprawilem stary :-)

    > Przecież to masakra jakaś. Subtitlesy są całkowicie nieczytelne a
    > wszystkie ludzie w tłumach maja taką samą twarz :D

    Subtitlesow nie czytam, a ludzi w tlumach nie ogladam.

    Swoja droga - kiedys ogladalem u znajomych plaski TV ... i jakosc byla
    fatalna. TV raczej niewinny ... winne byly chyba oszczednosci u
    reporterow terenowych, bo to 1.11 byl i dominowaly wiadomosci z
    cmentarzy.

    J.

  • 19. Data: 2022-05-24 13:01:24
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.05.2022 o 12:47, J.F pisze:

> [...]
    > fatalna. TV raczej niewinny ... winne byly chyba oszczednosci u
    > reporterow terenowych, bo to 1.11 byl i dominowaly wiadomosci z

    Zapomniałem, że jesteś krutkowidzem :D 3m od TV bez korekcji oczu,
    widzisz bure plamy i nie przeszkadza :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 20. Data: 2022-05-24 13:25:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 May 2022 13:01:24 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
> [...]
    [...]
    > Zapomniałem, że jesteś krutkowidzem :D 3m od TV bez korekcji oczu,
    > widzisz bure plamy i nie przeszkadza :D

    mam okulary, i moge widziec wyraznie :-)
    A moge tez zdjac i TV bardziej sluchac niz oglądac.

    Tak czy inaczej - w tej TV "nic nie ma", "same powtorki" - wiec nie
    musze uważnie oglądac,
    a subtitles ... masz na mysli "paski TVP" ? :-)

    J.