  • 51. Data: 2021-11-29 20:19:04
    Temat: Re: Dokumenty z wskanowanymi podpisami
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.11.2021 o 11:25, Cavallino pisze:

    > Podpisywanie się "za kogoś" poprzez wstawienie obrazka z jego podpisem,
    > nie jest zgodne z żadnymi regułami.

    A jak wstawia ten rysunek osoba, której to jest podpis?

    --
    Robert Tomasik

  • 52. Data: 2021-11-30 06:13:13
    Od: Jureq <j...@n...no>

    W dniu Mon, 29 Nov 2021 11:25:44 +0100, użytkownik Cavallino napisał:

    > Można wysyłać elektronicznie, ale zachowując zasady.
    > Czyli albo plik z podpisem elektronicznym, albo skan dokumentu
    > papierowego.

    Tu nie ma żadnego albo. Plik z podpisem zaufanym nawet powielony milion
    razy jest oryginałem. Według wszelkich znanych mi interpretacji skan
    dokumentu z podpisem jest tylko kopią i nie może pełnić roli oryginału.

  • 53. Data: 2021-11-30 07:29:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > A jak wstawia ten rysunek osoba, której to jest podpis?

    To nadal nie jest to forma pisemna z odręcznym podpisem (jej skan).
    Ani użycie elektronicznego podpisu.

    Czy coś mnie ominęło i prawo dopuszcza inny rodzaj formy pisemnej?

  • 54. Data: 2021-11-30 07:33:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-11-2021 o 06:13, Jureq pisze:

    > Tu nie ma żadnego albo. Plik z podpisem zaufanym nawet powielony milion
    > razy jest oryginałem. Według wszelkich znanych mi interpretacji skan
    > dokumentu z podpisem jest tylko kopią i nie może pełnić roli oryginału.

    No tak, Robert od razu wyjaśniał, że warunkiem jest posiadanie
    papierowego oryginału.

  • 55. Data: 2021-11-30 12:22:15
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Jeden tak. Ale jak masz setkę z taim samym podpisem? Ale tu nie w tym
    > rzecz. Tu wiadomo, że jest wskanowany.

    Ciągle informują nas by nie pozwalać na skanowanie dowodu osobistego.
    Niestety banki to robią i zdarza się, że skanują dwukrotnie, bo za
    pierwszym razem nie wyszło.
    Nie chciała pani oddać mi pierwszego skanu, twierdząc że wszystko muszą
    zbierać i potem niszczyć.
    Co jeśli nie zniszczy, tylko wyniesie?

    WM

  • 56. Data: 2021-11-30 12:41:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 29 Nov 2021 18:59:30 +0100, WAM napisał(a):

    > A nie możecie po ludzku podpisać profilem zaufanym?

    Przed chwila sprawdziłem, że ja mogę.
    Bardzo ciekawy wynalazek.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 57. Data: 2021-11-30 12:41:24
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 29 Nov 2021 18:40:10 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Ale co jak się nie wywiążą?
    > Albo Ty będziesz chciał zwrotu kasy, jak nie wyjedziesz?

    No to jestem zgubiony.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 58. Data: 2021-11-30 14:07:52
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 30 November 2021 at 12:22:40 UTC+1, WM wrote:

> [...]
    >
    > WM
    ==Nie chciała pani oddać mi pierwszego skanu, twierdząc że wszystko muszą

    wyniesie, nie wyniesie,
    wiadomo, że to naruszenie prywatności

    Każde ksero musi mieć naniesiony znak wodny z datownikiem i sygnaturą firmy
    sporządzającej ksero, aby nie mogło byc wykorzystane w innym celu

    I dlatego w Stanach, wszystkie agencje federalne używają dokumentów ze znakiem wodnym
    i identyfikatorem RFID
    i tasmowy czytnik/ sortownik poczty odrzuca wszzystkie przesyłki bez autoryzacji RFID

    A sporządzenie ksero z jakiegokoilwiek dokumentu wstawia na nim znak wodny

    Ale Europa to trzeci świat i dzika Afryka, bez obrazy dla Afryki i tu wszystko jest
    dziadoskie i niebezpieczne, bo Zenki kontroluja Brókselką, a mają wyksztalcenie na
    poziomie wyższej zawodówki wieczorowej

  • 59. Data: 2021-12-01 23:18:49
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 30 Nov 2021 12:41:03 +0100, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    >Przed chwila sprawdziłem, że ja mogę.
    >Bardzo ciekawy wynalazek.
    Wynalazek istnieje od dobrych kilku (5?) lat. A od 2,5 r. można
    alternatywnie podpisem z e-dowodu osobistego (dowody wydawane od
    03.2019).
    https://www.gov.pl/app/rdp/web/rdp/dowod-osobisty-wz
    or-2019
    https://www.gov.pl/web/gov/dowod-osobisty-informacje -> Certyfikaty

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 60. Data: 2021-12-02 06:46:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-12-2021 o 23:18, WAM pisze:

    > Wynalazek istnieje od dobrych kilku (5?) lat. A od 2,5 r. można
    > alternatywnie podpisem z e-dowodu osobistego (dowody wydawane od
    > 03.2019).

    Tylko że jak ustaliliśmy, taki podpis nie ma mocy prawnej, w komunikacji
    innej niż z urzędami, lub tam gdzie go specjalnie dopuszczono ustawowo.

    Czy jednak jest inaczej i jest więcej wart, niż nagryzmolenie podpisu
    myszką w pdf?