  • 11. Data: 2023-01-27 00:05:46
    Temat: Re: Domofon Ds-kv6113 I stacja wew. ds-kh6320
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 26 Jan 2023 23:42:49 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:
    > No jak PBX wybiera mój nr komórkowy to dzwoni bez wideo, no bo jak
    > inaczej?

    Precyzując: PBX dzwoni przez mojego operatora VoIP ze swojego nr
    stacjonarnego na mój komórkowy, nie idzie to sipem do klienta SIP na
    telefonie tylko przez gsm.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2023-01-27 00:23:33
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 26.01.2023 23:42, Marek wrote:

    > Przy dzwonieniu do stacji wew. jest wideo po SIP al dopiero po odebraniu
    > połączenia na stacji.

    No trzeba by pewnie puścić to video jako early media...
    Choć stacja z kolei wcale nie musi tego obsługiwać - natywnie pewnie
    jeszcze inaczej jest to realizowane.
    A ten guzik do otwierania masz wtedy, czy trzeba klawiaturą dtmf?

    > No jak PBX wybiera mój nr komórkowy to dzwoni bez wideo, no bo jak inaczej?

    Normalnie - rozmowa video przecież jest od lat.

    > Ale gdyby domofon zadzwonił na innego klienta sip wspierającego video
    > powinno działać, skoro ze stacją wew. działa.

    Ale wtedy znów nie będzie video zanim odbierzesz.
    Albo można to obejść w inny sposób: PBX odbiera i zestawia video, ale
    zamiast dźwięku wysyła zwrotny sygnał dzwonienia aż nie naciśniesz tam
    coś krzyżyk czy gwiazdkę - któryś domofon miał to właśnie tak zrobione
    żeby niby odebrać połączenie video, ale dzwoniący nadal myślał że nikt
    nie odbiera.

    --
    Mirek.

  • 13. Data: 2023-01-27 09:53:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 27 Jan 2023 00:23:33 +0100, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > No trzeba by pewnie puścić to video jako early media...

    Ale po co co video wcześniej? Na stacji video jest po odebraniu, nie
    rozumiem po co ma być wcześniej?

    > A ten guzik do otwierania masz wtedy, czy trzeba klawiaturą dtmf?

    Przecież to tylko połączenie telefoniczne. Sterowanie przyciskiem
    mam w innej aplikacji. Obraz jak chce podejrzeć też w innej
    aplikacji. Nie mam potrzeby łączyć obrazu z głosem, w większości
    przypadków video w ogóle nie jest konieczne.

    > Normalnie - rozmowa video przecież jest od lat.

    Jak sobie wyobrażasz puszczenie video rozmowy przez gsm? Ja nie
    zestawiam SIP z telefonem. SIP się kończy na PBX, ten dzwoni do mnie
    przez VoIP na nr komórkowy. Są operatorzy zestawiający z VoIP na GSM
    video call?

    > Ale wtedy znów nie będzie video zanim odbierzesz.

    Ale po co to? To bez sensu, wideo jest po odebraniu, jak na
    oryginalnej stacji.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2023-01-27 20:34:22
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 27.01.2023 09:53, Marek wrote:

    > Ale po co co video wcześniej? Na stacji video jest po odebraniu, nie
    > rozumiem po co ma być wcześniej?

    Po to żebyś wiedział kto przyszedł zanim ten ktoś się dowie, że jesteś w
    domu.
    To tak jakbyś nie rozumiał po co jest wyświetlanie kto dzwoni przed
    odebraniem.

    > przez VoIP na nr komórkowy. Są operatorzy zestawiający z VoIP na GSM
    > video call?

    Nie mam pojęcia. Mój operator nie ogarnia nawet prawidłowej strefy
    czasowej przez co na telefonie mam od czapy godzinę.

    > Ale po co to? To bez sensu, wideo jest po odebraniu, jak na oryginalnej
    > stacji.

    No właśnie nie jest - pokazuje ci się obraz i dwa guziki, jeden do
    rozmowy a drugi z kluczykiem do otwarcia. Widzisz swojego to naciskasz
    od razu kluczyk, widzisz obcego to wciskasz słuchawkę i rozmawiasz.
    A jak nie wciśniesz nic to niedoszły rozmówca słyszy, że nikt nie
    odbiera - dla niego to po prostu nikt nie odebrał i nie wie czy nie ma
    cię w domu, czy śpisz czy bierzesz prysznic.
    Aha no i dźwięk ze stacji zewnętrznej też jest od razu - czyli nie warto
    czekając na połączenie kogoś obgadywać.

    --
    Mirek.

  • 15. Data: 2023-01-27 21:14:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 27 Jan 2023 20:34:22 +0100, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Po to żebyś wiedział kto przyszedł zanim ten ktoś się dowie, że
    > jesteś w
    > domu.

    I jakie to ma znaczenie?
    To jakiś absurd, jak ktoś robi video call na telefon to też najpierw
    widzisz obraz?

    > To tak jakbyś nie rozumiał po co jest wyświetlanie kto dzwoni przed
    > odebraniem.

    Ale u mnie *zawsze* ktoś odbierze, po to są (wielokrotne)
    przekierowania na GSM, stad obraz przed odebraniem to funkcja
    zupełnie IMHO zbędna. Zresztą przed odebraniem zawsze mogę sobie
    podejrzeć obraz z kamery domofonu, nie muszę tego łączyć z funkcją
    dzwonienia.

    > No właśnie nie jest - pokazuje ci się obraz i dwa guziki, jeden do
    > rozmowy a drugi z kluczykiem do otwarcia.

    Nie, w tej w wersji jaką mam tak to nie działa. Bez względu czy
    działa to w oryginalnej konfiguracji "SIP protokół prywtany" czy "SIP
    protokół standardowy" obraz jest zawsze po odebraniu czyli tak jak
    powinno być.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2023-01-27 21:39:42
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 27.01.2023 21:14, Marek wrote:

    > I jakie to ma znaczenie? To jakiś absurd, jak ktoś robi  video call na
    > telefon to też najpierw widzisz obraz?

    Najpierw widzisz kto dzwoni. Numer albo nazwę jak masz opisane.

    --
    Mirek.

  • 17. Data: 2023-01-28 07:36:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 27 Jan 2023 21:39:42 +0100, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Najpierw widzisz kto dzwoni. Numer albo nazwę jak masz opisane.

    Widzę też nr nieznany lub jego brak, nic ta informacja nie daje. Dla
    mnie nie ma znaczenia kto stoi pod domofonem - i tak trzeba odebrać
    bo inaczej to jest niegrzeczne. Zresztą i tak nie działa w
    oryginalnej konfiguracji więc nie ma o co kruszyć kopii.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2023-01-28 13:22:46
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 28.01.2023 07:36, Marek wrote:

> [...]
    > inaczej to jest niegrzeczne. Zresztą i tak nie działa w oryginalnej
    > konfiguracji więc nie ma o co kruszyć kopii.

    To w ogóle po grzyba ci domofon z video? Trzeba było założyć domofon
    SIP, było by 3x taniej i mniej problemów.
    W wideodomofonach zawsze był najpierw obraz od czasów czarno-białych na
    kineskopach, bo to jest istota sensu wideodomofonu.
    Tu masz na szybko znalezione jak to ma działać:
    https://youtu.be/7Z-zdKUMIg8?t=962
    Inaczej po grzyba mam oglądać na ekranie twarz osoby, którą za chwilę
    będę widział na żywo?

    --
    Mirek.

  • 19. Data: 2023-01-28 18:10:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 28 Jan 2023 13:22:46 +0100, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > To w ogóle po grzyba ci domofon z video? Trzeba było założyć
    > domofon
    > SIP, było by 3x taniej i mniej problemów.

    Dlatego, że zostałem oszukany przez HIK i sprzedawców (po lekturze
    postów na elektrodzie okazuje się że nie tylko ja). Reklamują ten
    model jako ze slotem microSD sugerując, że może pracować jako
    rejestrator. A to g.no prawda. Nie ma takiej funkcji a ta karta tam
    to właściwie nie wiadomo po co. Podobno może zapisywać zdjęcia tych
    co wcisnęli przycisk domofonu i to w marnej jakości i pod warunkiem
    podłączenia stacji wewnętrznej.
    Także wybrałem ten model z kamerą tylko po to, bo liczyłem bo
    przykrył by mi dziurę w monitoringu w tym miejscu bez konieczności
    dostawiania zewnętrznego rejestratora.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2023-01-28 20:05:11
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 28/01/2023 17:10, Marek wrote:

> [...]
    > Także wybrałem ten model z kamerą tylko po to, bo liczyłem  bo przykrył
    > by mi dziurę w monitoringu w tym miejscu bez konieczności dostawiania

    O tym że one nie potrafią nagrywać video na kartę SD pisałem Ci w moim
    poście z grudnia. Widocznie nie doczytałeś.

    c.