  • 1. Data: 2009-07-12 22:55:59
    Temat: Domofony
    Od: "Bombastic" <B...@...nl>

    Czy mógłby ktoś mi wyjaśnić na jakiej zasadzie działają domofony takie do
    domków jednorodzinnych? Czy jest to pętla prądowa jak w telefonach
    stacjonarnych czy coś innego? Co to są te 3, 4, 5 czy 6 przewodowe domofony?
    Czym się różnią? Czy ma ktoś linka do schematów? Co leci tymi kablami ale
    dokładnie "elektronicznie" :-)
    ?

  • 2. Data: 2009-07-13 07:22:55
    Temat: Re: Domofony
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Co to są te 3, 4, 5 czy 6 przewodowe domofony? Czym się różnią? Czy ma
    > ktoś linka do schematów? Co leci tymi kablami ale dokładnie
    > "elektronicznie" :-)

    Przewody w unifonie (mieszkaniu):
    1 - masa (wspólna)
    2 - mikrofon
    3 - słuchawka
    4 - wzywanie
    5 - otwieranie (zwierane do masy)
    ewentualnie 6 - otwieranie (zwierane do drugiego bieguna trafa)

    W 4-przewodowych otwierane jest realizowane przewodem mikrofonowym.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-07-13 11:39:29
    Od: Marek <s...@e...pl>

    Do domków jednorodzinnych polecamy lepsze rozwiązanie czyli centrale
    telefoniczna z podłączonym do niech bramofonem. Wtedy nie trzeba
    kupować unifonów a każdy telefon spełnia jego rolę.
    Ponadto mozna wykorzystać z tego domofonu funkcję ' bramofonu
    komórkowego'
    Więcej sie dowiedzieć o bramofonach dowiedzieć ze strony www.elektronix.pl

  • 4. Data: 2009-07-13 16:13:41
    Od: "Bombastic" <B...@...nl>

    "Robert_J" <r...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > ewentualnie 6 - otwieranie (zwierane do drugiego bieguna trafa)
    >
    > W 4-przewodowych otwierane jest realizowane przewodem mikrofonowym.

    Dzięki, a zasilanie którymi kablami leci? Mam taki 5 przewodowy z
    zasilaczem podłączonym do części bramowej, a unifon nie ma zasilacza mimo,
    że posiada wewnątrz sporą elektronikę. Jak on się zasila ? Tam jest co
    najmniej wzmacniacz mikrofonu

  • 5. Data: 2009-07-13 18:52:42
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

> [...]
    > zasilaczem podłączonym do części bramowej, a unifon nie ma zasilacza mimo,
    > że posiada wewnątrz sporą elektronikę. Jak on się zasila ? Tam jest co

    I to cała elektronika, właśnie ten wzmacniacz ;-). W zasadzie jeden
    tranzystor najczęściej... Zasilany jest po linii mikrofonu. Podaję Ci
    przykład najczęściej używanego systemy 5-przewodowego, bo układy do domków
    jednorodzinnych mogą być bardziej skomplikowane...

  • 6. Data: 2009-07-13 19:43:19
    Od: "Bombastic" <B...@...nl>

> [...]
    > przykład najczęściej używanego systemy 5-przewodowego, bo układy do domków
    > jednorodzinnych mogą być bardziej skomplikowane...

    No właśnie ten mój jest skomplikowany. W unifonie jest z 10 tranzystorów
    SMD, jakieś nandy, LL4148 w minimelfie też z dziesięć sztuk, elektrolity,
    stado RC smd i taka płytka ze strukturą scalaka zalaną kroplą kleju jak na
    LCD od tyłu. Nie wiem co to jest ale przez rezystor zasilający mikrofon
    raczej tego nie zasilę.
    Ma ktoś sugeste jak to jest zasilane ?