  • 11. Data: 2009-05-20 10:46:49
    Temat: Re: Domowy sposób na łożysko
    Od: m...@g...com

    On May 20, 11:36 am, -Demonos- <b...@g...com> wrote:

    > Do wybijania łożysk, to ja generalnie używam rurki o fi zewnętrznej ok 10mm - wg.
    mnie rurka zapewnia stosunkowo największą pwierzchnię, która styka się z
    łożyskiem/bieżnią.
    > I tego będe się trzymał :-)
    > Natomiast ostatnio temat wybijania dolnej bieżni z ramy przerabiałem w ten sposób:

    No wlasnie do sciagniecia dolnego lozyska rurka sie nie przyda. To
    jest najwiekszy problem. Jak sie zabrac za dolne lozysko zeby je zdjac
    szybko i bez zniszczenia polki?

  • 12. Data: 2009-05-20 10:54:07
    Od: -Demonos- <b...@g...com>

    On Wed, 20 May 2009 12:46:35 +0200, kocyk <k...@z...pl> wrote:

    > Sciagaczem sie tam nie da. Albo trzeba miec taki podbijak i wkinowywac
    > go miedzy polke a bieznie,

    Ja nie chciałem tego robić, bo pomiędzy bieżnią a półką mam osłonę przeciwpyłową.
    A że kupowałem łożyska luzem a nie w zestawie, to nowej osłony nie miałem a metoda
    wbicia czegoś między bieżnię a półkę raczej by zniszczyła tę osłonkę.

    >albo najlepiej imo rozciac dolna bieznie
    > dremelkiem (40zl w kazdym markecie).

    Dremel rulez. I przydaje się do wielu innych rzeczy :-)

    -Demonos-
    GSX 750 Inazuma '98
    Virago 535 i Jawa TS 350 (powoli się składa)

  • 13. Data: 2009-05-20 11:16:42
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    m...@g...com pisze:

    > Jak sie zabrac za dolne lozysko zeby je zdjac
    > szybko i bez zniszczenia polki?

    Ja tam nacinam flexem z cienka tarczka 1 mm. W dremelowanie mi sie nie
    chce bawic :)

    --
    Kuczu
    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

  • 14. Data: 2009-05-20 11:24:49
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Wed, 20 May 2009 12:46:35 +0200, kocyk <k...@Z...pl> wrote:

    >Sciagaczem sie tam nie da. Albo trzeba miec taki podbijak i wkinowywac
    >go miedzy polke a bieznie,

    Tak. Najlepiej wbijac klin. Warto tez podgrzać stare łożysko
    palnikiem, o ile się ma nowa osłonę przeciwkurzową.

    > albo najlepiej imo rozciac dolna bieznie
    >dremelkiem (40zl w kazdym markecie).

    A Ty uzywałeś kiedy takiego za 40zł? Ja niestety tak ;) Nawet chyba 60
    kosztował ;)
    Jednorazówka - wyciąłem jedną zapieczoną bieżnię i umarł.

    Prawdziwy Dremel to najmarniej 200 (ale i tak warto).

    --
    Darz bór,
    Eskimos

  • 15. Data: 2009-05-20 11:28:12
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Wed, 20 May 2009 10:11:01 +0200, Kuczu <p...@j...pl>
    wrote:

    >W moim musialem przyspawywac do starych bierzni duze metalowe podkladki
    >aby w ogole bylo o co zahaczyc wybijak.

    A to ja podbierałem kamieniem szlifierskim główkę od środka. Po
    wybiciu poprawiłem i na następny raz będzie jak znalazł ;)

  • 16. Data: 2009-05-20 12:25:24
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Eskimos pisze:

    > A to ja podbierałem kamieniem szlifierskim główkę od środka. Po
    > wybiciu poprawiłem i na następny raz będzie jak znalazł ;)

    To ja predzej wymienie rame niz padna nowe lozyska Timkena :)

  • 17. Data: 2009-05-20 13:07:18
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Eskimos wrote:

    > A Ty uzywałeś kiedy takiego za 40zł? Ja niestety tak ;) Nawet chyba 60
    > kosztował ;)
    > Jednorazówka - wyciąłem jedną zapieczoną bieżnię i umarł.
    >
    > Prawdziwy Dremel to najmarniej 200 (ale i tak warto).

    Eee, ja dostalem w prezencie taki chinski w walizeczce, za
    kilkadziesiat, i uzywam z powodzeniem kilka lat. Jak z kazdym chinskim
    narzedziem, wiekszosc jest do dupy, ale niektore dziwnym trafem sluza i
    sluza. Mam tez taka katowke kupowana jako jednorazowa, nie dzieje sie z
    nia nic od lat pieciu. Kwestia szczescia, ja czasami na okazjonalnie
    uzywane narzedzia sie na chince pokusze, szczegolnie jak maja 2-3 letnia
    gwarancje w takiej kastoramie, i jak nie zamierzam nimi robic nic powaznego.
    K.14.

  • 18. Data: 2009-05-20 13:20:59
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    kocyk pisze:

> [...]
    > uzywane narzedzia sie na chince pokusze, szczegolnie jak maja 2-3 letnia
    > gwarancje w takiej kastoramie, i jak nie zamierzam nimi robic nic

    Ja flexa Pegasusa wymienialem 3 razy na gwarancji. I zawsze sie zjebal
    wtedy gdy go najbardziej potrzebowalem. W koncu kupilem B&D i problem z
    glowy. Nie mam nerwow do walki z szajsem.

  • 19. Data: 2009-05-20 13:32:37
    Temat: Re: Domowy sposób na łożysko [OT]
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "Kuczu" <p...@j...pl> wrote in message

    > Ja flexa Pegasusa wymienialem 3 razy na gwarancji. I zawsze sie zjebal
    > wtedy gdy go najbardziej potrzebowalem. W koncu kupilem B&D i problem z
    > glowy. Nie mam nerwow do walki z szajsem.

    Koledzy, choc nieco offtopicznie, bardzo mnie zainterere: czy mial ktos do
    czynienia z narzadami firmy Ferm? Drozsze to bylo niz "noname" i gwarancje
    dwuletnia dali. Pouzywam czy zaraz sie rozleci?

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & wierny Traktor XT660X
    weFAQ&v=qvj

  • 20. Data: 2009-05-20 13:35:40
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Kefir pisze:

    > Koledzy, choc nieco offtopicznie, bardzo mnie zainterere: czy mial ktos
    > do czynienia z narzadami firmy Ferm? Drozsze to bylo niz "noname" i
    > gwarancje dwuletnia dali. Pouzywam czy zaraz sie rozleci?

    A to juz zalezy co i jak intensywnie bedziesz tym robil. Ja mam
    szlifierke oscylacyjna tej firmy i choc malo ja uzywam to zaczyna
    wydawac niepokojace dzwieki. Mala trojkatna szlifierka tej firmy juz sie
    popsula, znaczy dziala jak nia jebne o stol. Ale kosztowala cos kolo
    stowki a co miala zrobic to juz zrobila wiec mam to w d...