  • 1. Data: 2009-05-19 21:42:44
    Temat: Domowy sposób na łożysko
    Od: b...@g...com

    Jaki macie sprawdzony sposob na zdejmowanie i zakladanie nowego
    dolnego lozyska glowki ramy?
    Ostatnio spedzilem pol dnia walac mlotkiem ale tym razem juz tak nie
    chce. Na pewno mozna mądrzej.
    dzieki!

  • 2. Data: 2009-05-19 23:12:36
    Temat: Re: Domowy sposób na łożysko
    Od: "Bialy" <m...@o...pl.wytnijpokropce>

    Użytkownik napisal/a:

> [...]
    | dolnego lozyska glowki ramy?
    | Ostatnio spedzilem pol dnia walac mlotkiem ale tym razem juz tak nie

    Podobno w niektórych motocyklach jest tak, że da się od góry je wystukać
    młotkiem i przecinakiem.
    U mnie niestety tak nie było i wykorzystałem inną polecaną metodę - użyłem
    multiszlifierki i po prostu przeciąłem bieżnię w miarę ostrożnie, aby samej
    ramy za mocno nie poharatać i po prostu wypadło ;)
    Mój mechanik mówi, że pomaga także delikatne obspawanie samej bieżni, bo
    wtedy się lekko skurczy i też wyskoczy bez większych problemów. Trzeba tylko
    dysponować spawarką i jakimiś umiejętnościami w tym zakresie :)

    --
    -) Bialy
    ( GG: 1092403

  • 3. Data: 2009-05-19 23:18:15
    Od: "lesor" <p...@l...waw.pl>

    Użytkownik wrote:
    > Jaki macie sprawdzony sposob na zdejmowanie i zakladanie nowego
    > dolnego lozyska glowki ramy?
    > Ostatnio spedzilem pol dnia walac mlotkiem ale tym razem juz tak nie
    > chce. Na pewno mozna mądrzej.

    Madrzej?
    Mi przychodzi do glowy tylko ze oprocz mlotka potrzebny jest dobrze
    podpilowany (wyprofilowany) pret/wkretak. Lozysko schodzi w pol piwa.
    Przed wybijaniem polalem coca-cola. (pepsi za slodka)

    --
    pozdrawiam, lesor
    cb13 rosSynAnt

  • 4. Data: 2009-05-20 05:38:23
    Od: -Demonos- <b...@g...com>

    On Tue, 19 May 2009 23:42:44 +0200, <b...@g...com> wrote:

> [...]
    > dolnego lozyska glowki ramy?
    > Ostatnio spedzilem pol dnia walac mlotkiem ale tym razem juz tak nie

    Jeżeli chodzi o zdejmowanie bieżni ze sztycy, jeżeli było kulkowe, to ja ostanio
    zrobiłem tak:
    nadpiłowałem bieżnię dremelkiem, tak, że było o co zahaczyć śrubokręto/pobijak. I jak
    przyłożyłem moment stycznie, to bieżnia się ruszyła.
    A jak się już ruszyła, to dalej łatwo. Złapałem imadłem za bieżnię (nie za mocno,
    żeby jej nie ścisnąć) i pokręcając półką ściągnąłem bieżnię.
    Do nabijania nowego, stożkowego użyłem starej, metalowej rury od odkurzacza :-D
    Miała idealną średnicę.

    -Demonos-
    GSX 750 Inazuma '98
    Virago 535 i Jawa TS 350 (powoli się składa)

  • 5. Data: 2009-05-20 07:44:44
    Od: "huck" <2...@w...pl>

    Użytkownik <b...@g...com> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...
[...]
    ja to głupi jestem
    ale bym uzył odpowiedniego ściagacza wewnętrznego
    pzdr
    huck

  • 6. Data: 2009-05-20 07:48:55
    Od: saj <s...@a...pl>

    b...@g...com pisze:
> [...]
    > dolnego lozyska glowki ramy?
    > Ostatnio spedzilem pol dnia walac mlotkiem ale tym razem juz tak nie

    hejns mowi, zeby przed montazem wsadzic lozysko na noc (albo pewnie
    kilka godzin) do lodowki.

    pzdr,
    saj

  • 7. Data: 2009-05-20 08:11:01
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    huck pisze:

    > ja to głupi jestem
    > ale bym uzył odpowiedniego ściagacza wewnętrznego

    O ile jest miejsce aby go zahaczyc o bierznie. Na ogol nie ma.

    W moim musialem przyspawywac do starych bierzni duze metalowe podkladki
    aby w ogole bylo o co zahaczyc wybijak.

    --
    Kuczu
    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

  • 8. Data: 2009-05-20 10:04:05
    Od: b...@g...com

    Slicznie dziekuje za wszystkie wypowiedzi ale chyna malo jasno sie
    whyrazilem.
    Mi nie chodzi o bierznie bo to nie problem...
    Chodzi mi o dolne lozysko, to osadzone na trzpieniu dolnej polki.
    Sciagacza nie mam i raczej nie bede mial :)
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-05-20 10:36:33
    Od: -Demonos- <b...@g...com>

    On Wed, 20 May 2009 10:11:01 +0200, Kuczu <p...@j...pl> wrote:

    > W moim musialem przyspawywac do starych bierzni duze metalowe podkladki
    > aby w ogole bylo o co zahaczyc wybijak.

    Do wybijania łożysk, to ja generalnie używam rurki o fi zewnętrznej ok 10mm - wg.
    mnie rurka zapewnia stosunkowo największą pwierzchnię, która styka się z
    łożyskiem/bieżnią.
    I tego będe się trzymał :-)
    Natomiast ostatnio temat wybijania dolnej bieżni z ramy przerabiałem w ten sposób:

    (o ile jest wogóle jakiś punkt zahaczenia) jedna osoba jakiś płaski śrubokręt opiera
    od dołu o krawędź bieżni i napiera tak, jakby chciała je wyłuskać.
    Druga z góry wali przez pobijak w ten śrubokręt możliwie blisko ścianki ramy.
    To był jedyny sposób żeby w miarę sensownie wybić tę bieżnię.

  • 10. Data: 2009-05-20 10:46:35
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    b...@g...com wrote:
> [...]
    > Chodzi mi o dolne lozysko, to osadzone na trzpieniu dolnej polki.
    > Sciagacza nie mam i raczej nie bede mial :)

    Sciagaczem sie tam nie da. Albo trzeba miec taki podbijak i wkinowywac
    go miedzy polke a bieznie, albo najlepiej imo rozciac dolna bieznie
    dremelkiem (40zl w kazdym markecie).
    K.14.