  • 21. Data: 2009-05-20 13:38:38
    Temat: Re: Domowy sposób na łożysko [OT]
    Od: b...@g...com

    OJ WEZCIE NIE OFFTOPICZAJCIE :)

    Sprawa usuwania dolnego lozyska nadal nie zostala rozwiklana.

  • 22. Data: 2009-05-20 13:46:20
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    b...@g...com wrote:
    > OJ WEZCIE NIE OFFTOPICZAJCIE :)
    >
    > Sprawa usuwania dolnego lozyska nadal nie zostala rozwiklana.

    Jak to nie? Sposoby usuniecia podalem. Innych nie ma.
    K.14

  • 23. Data: 2009-05-20 13:46:41
    Temat: Re: Domowy sposób na łożysko
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Kuczu wrote:
> [...]
    na chince pokusze, szczegolnie jak maja 2-3 letnia gwarancje w takiej
    kastoramie, i jak nie zamierzam nimi robic nic powaznego.

    > Ja flexa Pegasusa wymienialem 3 razy na gwarancji. I zawsze sie
    zjebal wtedy gdy go najbardziej potrzebowalem. W koncu kupilem B&D i
    problem z glowy. Nie mam nerwow do walki z szajsem.

    A ja w sumie nigdy, ale ja nie kupuje pegasusow, topexow itp, tylko
    jakies dziwne, nieznane nikomu marki, i kupujac dokladnie ogladam jakosc
    wykonania z zewnatrz - naiwnie wierzac, ze byc moze w srodku tez nie
    jest ostatni syf. Jak narazie sie sprawdza, wszystkie moje chinczyki
    dzialaja, a np niby markowa wkretarka skila nie laduje sie poprawnie.
    Narazie, odpukac, wszystko wybrane moja metoda dziala, acz faktem jest,
    ze jak potrzebuje narzedzia do ciezszej pracy, albo takiego, ktorego
    awaria moze mnie wstrzymac, to kupuje minimum metabo/makite/dewalta/blue
    boscha. Ale to juz oftop.
    K.14.

  • 24. Data: 2009-05-20 20:22:21
    Od: Maciek <m...@g...com>

    Witam,
    Wiem że tu się raczej nie odpowiada konkretami na zadane pytanie, więc
    liczę na wybaczenie za to co poniżej... ;)
    Na konkretnym przykładzie bmw f650, gdzieś na jutjubie widziałam
    filmik jak to się robi, generalnie patent polega na rozgrzaniu ramy i
    ochłodzeniu łożyska, po czym niemal samo wypada. Poniżej link do
    opisu, ten sam filmik mam na DVD, jak kto zainteresowany to gdzieś
    mogę wrzucić...
    http://faq.f650.com/FAQs/Steering_Head_Bearing_Repla
    cement_FAQ.htm
    pozdrawiam

  • 25. Data: 2009-05-20 21:20:56
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Maciek pisze:

    > Wiem że tu się raczej nie odpowiada konkretami na zadane pytanie, więc
    > liczę na wybaczenie za to co poniżej... ;)

    Ale my podalismy kilka sposobow.

    > Na konkretnym przykładzie bmw f650, gdzieś na jutjubie widziałam
    > filmik jak to się robi, generalnie patent polega na rozgrzaniu ramy i
    > ochłodzeniu łożyska, po czym niemal samo wypada.

    No niby watek jest o lozysku na sztycy..

    A co do grzania to widzialem przypadek zastosowania tego patentu na
    swiezo polakierowanej ramie. Wlasciciel sie zalamal bo mu lakier zlazl a
    lozysko zostalo :)

    --
    Kuczu
    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

  • 26. Data: 2009-05-21 07:36:36
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > Mój mechanik mówi, że pomaga także delikatne obspawanie samej bieżni, bo
    > wtedy się lekko skurczy i też wyskoczy bez większych problemów. Trzeba
    > tylko
    > dysponować spawarką i jakimiś umiejętnościami w tym zakresie :)

    Metal zwiekasza swoja objetosc przy podgrzaniu.
    ("wiszace" latem druty od pradu )

  • 27. Data: 2009-05-21 12:11:46
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Baczek napisał(a):
    BIALEGO WROTKA ZASTEPCZA:

    > Metal zwiekasza swoja objetosc przy podgrzaniu.
    > ("wiszace" latem druty od pradu )

    Yhy. Te zasade znasz. Ale widac, ze ze spawaniem nie miales do czynienia
    - spoina pojawia sie na biezni w stanie cieklym (powyzej 1400stC). Laczy
    sie z ta bieznia i zaczyna stygnac az do temperatury otoczenia. W ten
    wlasnie sposob "sciaga" bieznie. W sensie, ze zmniejsza jej srednice :)

  • 28. Data: 2009-05-21 22:04:43
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > z ta bieznia i zaczyna stygnac az do temperatury otoczenia. W ten wlasnie
    > sposob "sciaga" bieznie. W sensie, ze zmniejsza jej srednice :)

    Fakt, o tym nie pomyslalem. Myslalem ze chodzi o "zwykłe" podgrzanie
    elementu.