  • 111. Data: 2020-10-15 22:30:42
    Temat: Re: Drganie liter na ekranie
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "collie" 1nmidfdlfhvtu$....@4...net

    > To może modlitwa do św. Carla pomoże? 10 października br. Stolica
    > Apostolska powołała nowego swiętego - Carlo Acutisa. Będzie pomagał
    > programistom,

    Wreszcie!!!

    > ale nad sprzętem komputerowym pewnie też się pochyli.
    > Spróbuj, może akurat Ci pomoże.

    Z jakiej to racji czy przyczyny?! -- sprzętowcy
    niech starają się o swojego patrona/świętego!

    > --
    > Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.

    Skoro o wierzeniach i religiach w kontekście relacji ludzie<-->zwierzęta...

    http://krainaezoteryki.opx.pl/religie,-wierzenia.htm

    Dwa główne odłamy dżinizmu charakteryzują się odmiennymi praktykami związanymi
    z życiem mnichów i mniszek. Mnich ŚWETAMBARA może mieć na własność przybory
    takie jak naczynie na wodę i pokarm, a także kilka białych szat. Dodatkowo
    dysponuje miską jałmużną, miotełką z bawełnianych sznurków na kiju, muślinowa
    maską, która zakłada sobie na usta, aby chronić owady i inne istoty latające
    w powietrzu przed wchłonięciem w płuca. Wyznawcy świeccy również niekiedy
    zasłaniają usta. Mnich śwetambara może zjeść trzy posiłki dziennie, jednakże
    w praktyce je tylko jeden.

    Z kolei mnich DIGAMBARA nie posiada niczego, nawet żebraczej miski, dlatego
    jałmużnę przyjmuje w złożone ręce. W ciągu dnia je tylko raz i tylko tyle
    ile zmieści się w jego dłoniach, nie wolno mu brać dokładki. Ma prawo wejść
    do mieszkania świeckiego wyznawcy , ale nie może usiąść. Inną zasadą jest
    zakaz noszenia szat. Nagość jest wyrazem całkowitego wyzbycia się przywiązania,
    wykorzenienia wstydu i lęku, a także oznaką wyrzeczenia się posiadania
    czegokolwiek.
    Poza tym sprawia, że mnich nie jest narażony na większą niewygodę. To dla niego
    forma
    praktyki, gdyż musi zapanować na swoimi podstawowymi odruchami, a więc zmusza go
    do
    dyscypliny i wytężonej pracy nad ciałem i umysłem. Niektórzy digambarowie
    posiadają
    --> miotłę z pawich piór, która służy do usuwania z drogi owadów lub innych
    niewielkich istot.

    [my zaś zakrywamy usta, by nie wYpuszczać wirusów z siebie zbyt daleko...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 112. Data: 2020-10-16 10:16:51
    Temat: Re: Drganie liter na ektanie
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > To są tak zwane elektrośmieci.
    > Ogólnie mam tego trochę i nie wiem, co z tym czynić,
    > bo raczej na pojemnikach ze śmieciami nie widzę
    > napisów typu: 'elektrośmieci'... Akumulatorki
    > i baterie wywaliłem w Biedronce do pojemnika
    > na takowe śmieci...

    Animka to jakaś Twoja rodzina?

    > Mam też 2kg skorupek kurzych jaj -- mieszkańcy wsi wiedzą,
    > że skorupki takie są przydatne, ale miastowi udają, że nie
    > wiedzą, skąd biorą się jaja...

    Potwierdzam jako wieśniak. Kury biegające po podwórku potrafią się o
    skorupki pozabijać ;-)

  • 113. Data: 2020-10-16 11:35:31
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 14.10.2020 o 18:05, Animka pisze:

> [...]
    > wyjściu ze stanu uśpienia są te cyrki. W przegl.Firefox na górze
    > ekranu i w menu oraz w menu Hamstera (pasek na górze). Więcej już nie
    > sprawdzam, tylko to co najczęściej używam.
    >
    > Nie wiesz jak wyłączyć ochronę oprogramowania, bo toto mi sie ciągle
    > włącza w usługach w tle.
    > Jak wyłączę to potem w panelu sterowania- system mam komunikat, ze
    > Windows mam nieaktywowany-aktywuj system Windows. Czyli bez szkód tej
    > opcji nie mozna wyłączyć, żeby potem nie przywracać systemu. Może to
    > bździdło "ochrona oprogramowania" mi robi szkody, bo wywaliłam i nie

    Jak widzę ja tą usługę mam wyłączoną na stałe. Być może zewnętrzne
    programy bezpieczeństwa (antywirusy i inne) ją wyłączają, a właśnie z
    takiego zewnętrznego programu korzystam obecnie. Takie wyłączenie nie
    generuje żadnych komunikatów.

    Wracając jeszcze do monitora, też mam z nim problemy, ale tu chyba
    chodzi o sam system. Objawy to gdy np włączę jakąś grę, czy np robię coś
    w edytorze tekstu, odejdę na jakiś czas od kompa a włączy się wygaszenie
    monitora to włączony program zostaje zawieszony. Może u Ciebie jest ten
    sam problem tylko występuje w innej formie...

  • 114. Data: 2020-10-16 11:37:11
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 14.10.2020 o 15:16, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 14 Oct 2020 15:05:46 +0200
    > doszła do mnie wiadomość <rm6t37$15h0$1@gioia.aioe.org>
    > od trybun <M...@j...cb> :

    > Dostosowanie do standardu UE, to była konieczność.
    > Ma to swoje zalety, ale ma też wady, za dużo by tu gadać więc jak cię to
    interesuje, to
    > poszukaj w sieci wyjaśnienia.

    Jak widać imperializm ciągle żywy. Czy do końca świata i o jeden dzień
    dłużej zawsze niby wolny i suwerenny kraj będzie zmuszany aby równać do
    innych?  No i przecie nie wymagam od ciebie abyś się rozpisywał -
    wystarczy krótka odpowiedź na zadane pytanie (co nam, polskim
    użytkownikom dało zwiększenia napięcia w sieci?), natomiast co do
    informacji znajdowanych w necie to lepiej podchodzić do nich z dużą
    rezerwą, w necie za dużo bajkopisarzy i agitatorów. A oni potrafią
    wyśpiewać wszystko wszystkim wg zapotrzebowania.

    https://www.youtube.com/watch?v=qf_WpYRbnJ8 ;-)

  • 115. Data: 2020-10-16 13:05:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mniejsze straty na przesyle (wyższe napięcie).
    W dobie chińskiej miedzi ze stali tym bardziej.

    -----

  • 116. Data: 2020-10-16 14:55:38
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-10-16 o 11:35, trybun pisze:

> [...]
    > programy bezpieczeństwa (antywirusy i inne) ją wyłączają, a właśnie z
    > takiego zewnętrznego programu korzystam obecnie. Takie wyłączenie nie

    To ja nie wiem dlaczego Microsoft mnie karze jak wyłączę usługę
    "Ochrona oprogramowania".
    Komunikat potem, że Windows jest nieaktywowany.
    Sprawdż jeszcze raz w Systemie na dole okna, czy tam jest, że System
    został aktywowany.
    Antywirusy różne mam, ale instaluję w razie potrzeby, a potem
    odinstalowywuję.

> [...]
    > monitora to włączony program zostaje zawieszony. Może u Ciebie jest ten
    > sam problem tylko występuje w innej formie...

    U Ciebie zawiesza, a u mnie drgają literki tak jak przy zmianie
    rozdzielczości karty graficznej. Mam ustawione na Wyłącz monitor: nigdy.
    Jak mam ustawione-po godzinie to ten sam problem. Najpierw np. żądam:
    uśpij i po jakimś czasie myszą wybudzam.
    Olaf mi dobrze podpowiedział i mogę korzystać normalnie oprócz tego co
    wyżej napisałam.
    Zauważyłam, że gniazdko do kabla od prądu w monitorze mi się obluzowało
    i jak poruszę monitor czy wtyczkę to dzieje się to samo. Nie wiem jakim
    cudem gniazdko mogło się poluzować.

    Odnośnie Speccy. Napisałam Ci, że nie wszystko pokazuje. Program był nie
    na dysku z systemem. Potem zainstalowałam na C: i działa normalnie.
    Pozdrawiam.

    --
    animka

  • 117. Data: 2020-10-16 18:40:50
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 16 Oct 2020 14:55:38 +0200
    doszła do mnie wiadomość <rmc58k$18hl$1@gioia.aioe.org>
    od Animka <a...@t...ja.wp.pl> :

> [...]
    >został aktywowany.
    >Antywirusy różne mam, ale instaluję w razie potrzeby, a potem

    To nie jest antywirus, to usługa sprawdzająca, czy masz licencjonowane
    oprogramowanie(dotyczy Windows, ale może też sprawdzać inne oprogramowanie, MS Office
    czy
    coś podobnego), z tego powodu zaczyna sygnalizować, że brak aktywacji, zostaw
    włączoną i
    spokój.
    Chyba nazwa tej usługi jest nieco myląca.

  • 118. Data: 2020-10-16 18:52:06
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 16 Oct 2020 11:37:11 +0200
    doszła do mnie wiadomość <rmbpk4$1j37$2@gioia.aioe.org>
    od trybun <M...@j...cb> :

> [...]
    >rezerwą, w necie za dużo bajkopisarzy i agitatorów. A oni potrafią
    >wyśpiewać wszystko wszystkim wg zapotrzebowania.

    To tylko sprawa techniczna, ujednolicenie napięć w sieci zasilającej, zwykłego usera
    nie
    powinno to obchodzić dwadzieścia lat po fakcie.
    Serio, to jest sprawa istotna dla projektantów i producentów zasilaczy, silników,
    grzejników, transformatorów i tym podobnych, z imperializmem nie ma to nic wspólnego.

  • 119. Data: 2020-10-16 23:25:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "_Master_" 5f8956f2$0$607$6...@n...neostrada.pl

    > Animka to jakaś Twoja rodzina?

    Mamy wspólnych przodków -- Ewę i Adama.

    --

  • 120. Data: 2020-10-16 23:28:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ąćęłńóśźż" 5f897e62$0$548$6...@n...neostrada.pl

    : Mniejsze straty na przesyle (wyższe napięcie).

    Dlaczego nie podwyższono do 230kV? ;) -- byłyby jeszcze mniejsze.
    [i mniej ludzi by umarło na CoViD19]

    --