  • 11. Data: 2009-03-12 13:00:55
    Temat: Re: Drukarki - zapytanie.
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "MC" <m...@g...pl> wrote in message news:gp949o$k3k$1@node1.news.atman.pl...
    > Użytkownik "geyb" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Z jakiego powodu ta reklama HP? Urządzenia wielofunkcyjne są w ofercie
    > większości producentów drukarek i HP się tutaj niczym specjalnym nie
    > wyróżnia poza koszmarną ilością niepotrzebnego oprogramowania, które
    > dołącza do urządzenia.

    Chyba, ze postawisz HP obok Epsona dajmy na to, ktory polowe atramentu
    marnuje na czyszczenie glowic, a druga polowe rozlewa po calej drukarce. Co
    prawda pakuja do nich gabki, ale i tak po roku syf w srodku jest
    niemilosierny.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 12. Data: 2009-03-12 13:04:08
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Thu, 12 Mar 2009 12:59:57 -0000
    "kamil" <k...@s...com> wrote:

    > A w labie na rogu ile myslisz maja, jesli nie 300? :-)

    Wg. was warte to kupna?

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 13. Data: 2009-03-12 13:41:42
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Sqeeb" <s...@i...community> napisał w wiadomości
    y...
    On Wed, 11 Mar 2009 22:56:52 +0100
    "MC" <m...@g...pl> wrote:

    > Rzeczywiście atrament w drukarkach termosublimacyjnych nie zasycha, ale
    > gdzie im z jakością zdjęć do dobrej atramentówki.

    A poza tym to coś mało ich jest, a jak już są to kosztują horrendalne
    pieniądze...
    -------------
    To pewnie masz na myśli stały atrament, to jeszcze coś innego. Praktycznie
    tylko Xerox rozwija tą technologię.

> [...]
    > do urządzenia.
    > I trzeba mieć świadomość, że skanery w takich urządzeniach są zwykle byle

    No właśnie dlatego się zraziłem. Nie znalazłem nic wielofunkcyjnego w
    rozsądnej
    cenie i w rozsądnym zakresie dpi skanowania/drukowania.

    Które drukarki są najtańsze w eksploatacji? Canon? Dell? Xerox?
    --------------
    Najtańsze w eksploatacji są drukarki kosztujące grube tysiące. Z firm, które
    wymieniłeś Dell nie produkuje drukarek, a tanie Xeroksy to zazwyczaj
    Samsungi. Więc jeśli nie używany HP z serii 2100/2200 (chwalona i słusznie w
    następnym wątku) to stawiałbym na Samsunga.

  • 14. Data: 2009-03-12 17:14:33
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Sqeeb" <s...@i...community> napisał w wiadomości
    y...

    > Wg. was warte to kupna?

    Jako przenośny gadżet tak. Do stacjonarnej pracy zdecydowanie lepsza jest
    atramentówka A4.

  • 15. Data: 2009-03-13 23:13:07
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 12 marca 2009 (11:37:06) napisano:
    > No ja czytałem tylko. Czyli moge założyć że będe trafiał na sam proszek.

    > Brudna robota to coś dla mnie. Co za sztuka proszku dosypać? ;-]

    Niby sztuka żadna... Ale jak i tak się zużywa 1 toner na 2 lata, to
    wolę sobie kupić i mieć spokój.

    Toner to jedna z bardziej wrednych substancji, z jakimi się spotkałem.
    Proszek, który zachowuje się jak ciecz, a w dodatku elektryzuje.
    Łyżeczka rozsypanego tonera oznacza, że przez najbliższy miesiąc
    będziesz miał całe mieszkania upaćkane tym świństwem.

    > Dlaczemu łaj się nie nadaje?

    Musiałbyś to zobaczyć, to też byś tak stwierdził. W skrócie - kartka
    pokryta tonerem się błyszczy. Każdy kolor tonera błyszczy się trochę
    inaczej, niż pozostałe. W efekcie wychodzą takie dziwne plamy na zdjęciach.

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.

  • 16. Data: 2009-03-14 10:53:02
    Od: geyb <g...@g...pl>

    > Najtańsze w eksploatacji są drukarki kosztujące grube tysiące. Z firm,
    > które wymieniłeś Dell nie produkuje drukarek,

    Nawet jeśli sam Dell nie produkuje, można kupić drukarki z logo tej
    firmy, zajrzyj na http://www.dell.com/printers

  • 17. Data: 2009-03-14 10:56:28
    Od: geyb <g...@g...pl>

    > Rzeczywiście atrament w drukarkach termosublimacyjnych nie zasycha, ale
    > gdzie im z jakością zdjęć do dobrej atramentówki.

    Weź poprawkę na główny wątek - druk w kolorze będzie używany
    sporadycznie, więc proponuję rozwiązanie bez atramentu i zasychającej
    głowicy, ok?

> [...]
    > większości producentów drukarek i HP się tutaj niczym specjalnym nie
    > wyróżnia poza koszmarną ilością niepotrzebnego oprogramowania, które

    Bo pyta osoba niezorientowana i jak kupi jakiś bardziej egzotyczny
    sprzęt to może mieć potem problem z tanimi materiałami eksploatacyjnymi.
    Poza tym podaję tylko jako przykład, równie dobrze można rozglądać się
    za drukarką Lexmark, Canon, Brother...

    > I trzeba mieć świadomość, że skanery w takich urządzeniach są zwykle
    > byle jakie.

    Jeśli ktoś kupuje to, co najtańsze, nie ma co liczyć na jakość
    profesjonalnego skanera.

    g.

  • 18. Data: 2009-03-14 10:59:26
    Od: geyb <g...@g...pl>

    > No dobra, zarzuć nazwą modelu(modeli) ;-)

    Nie, bo nie tego dotyczy ten wątek. Jak chcesz, możesz looknąć na stronę
    np. http://centrumdruku.pl/ i tam sobie poszperać.
    Po prostu nie przekreślam urządzeń wielofunkcyjnych, bo czasem warto
    zapłacić troszkę więcej i mieć wszystko w jednym działające w LAN-ie, co
    w małym biurze po prostu się sprawdzi. Tylko nie mówimy tu o sprzęcie za
    250 zł.

    g.

  • 19. Data: 2009-03-14 11:05:30
    Od: geyb <g...@g...pl>

    > Brudna robota to coś dla mnie. Co za sztuka proszku dosypać? ;-]

    Nie sztuka dosypać, ale dla amatora sztuką może być samo otwarcie kasety
    z tonerem bez rozsypania zawartości (toner resztkowy), wyczyszczenie
    kasety, ew. późniejsze złożenie całości do kupy. Fakt, zdarzały się
    tonery, które miały z boku korek i tam dosypanie proszku trwało kilka
    sekund, ale prawdopodobnie na taki model nie trafisz. Poza tym jest
    jeszcze kwestia chipa, który jest w niektórych modelach.

    > W sumie to kol. MC ma rację, że skoro mało drukuję to co mnie nowy bęben
    > obchodzi.

    Dokładnie!
    Przy takiej ilości wydruków musiałbyś mieć pecha i np. wciągnąć z
    papierem coś, co porysuje sam bęben. Z praktyki - przy normalnym
    drukowaniu w domu bęben jest trwałym elementem, a jego żywotność
    przekracza kilkukrotnie ilość proszku w kasecie.

    > Dlaczemu łaj się nie nadaje?

    Pogooglaj sobie na temat sposobu tworzenia kolorów w różnych technikach
    druku, laser wypada nienajlepiej i tyle.

    > Tylko 300dpi...

    Dobra, weź 2 zł i pójdź do fotojokera - na miejscu wydrukuj sobie
    dowolną fotkę na termosublimacyjnej 300dpi, a potem zadaj to pytanie
    ponownie.

    g.

  • 20. Data: 2009-03-14 14:07:53
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Sat, 14 Mar 2009 12:05:30 +0100
    geyb <g...@g...pl> wrote:

    > Dobra, weź 2 zł i pójdź do fotojokera - na miejscu wydrukuj sobie
    > dowolną fotkę na termosublimacyjnej 300dpi, a potem zadaj to pytanie
    > ponownie.

    Nie mam fotojokera w pobliżu, a w portfelu tylko groszaki ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb