  • 1. Data: 2009-03-11 15:50:31
    Temat: Grafika na AGP wspierająca CUDA?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Witam
    Z pobieżnego przeglądu kart Nvidia widzę że nie ma karty AGP wspierającej
    CUDA. Zaczynają się od GF 8400 na PCI-E. Ale może coś przeoczyłem?
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2009-03-11 16:26:00
    Temat: Re: Grafika na AGP wspierająca CUDA?
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 11 Mar 2009 16:50:31 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Witam
    > Z pobieżnego przeglądu kart Nvidia widzę że nie ma karty AGP wspierającej
    > CUDA. Zaczynają się od GF 8400 na PCI-E. Ale może coś przeoczyłem?

    Nie przeoczyłeś. Nie ma kart na AGP obsługujących CUDA.

    --
    |Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
    AMD Athlon 64X2 4400+, Gigabyte Radeon HD4850, Arctic Freezer 64 Pro
    4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
    Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F, Asus Xonar DX

  • 3. Data: 2009-03-11 17:46:24
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Z pobieżnego przeglądu kart Nvidia widzę że nie ma karty AGP wspierającej
    > CUDA. Zaczynają się od GF 8400 na PCI-E. Ale może coś przeoczyłem?

    Zdaje sie że Ati ma wypuścic coś konkurencyjnego do CUDA. Jesli tak to
    będzie zapewne działać na Radeonach 3xx0, które sa na AGP.

  • 4. Data: 2009-03-11 20:05:39
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Zdaje sie że Ati ma wypuścic coś konkurencyjnego do CUDA. Jesli tak to
    > będzie zapewne działać na Radeonach 3xx0, które sa na AGP.

    Zdaje się że już dawno wypuściło...

    Przy okazji, Folding@home (jakieś tam liczenie białek) ma klienta
    wykorzystującego GPU, a wcale nie wymagającego CUDÓW, i działającego na
    (trochę) starszych kartach.

    Z tego co pamiętam, Radeon HD3850 bił na głowę Intela Q6600 do tego stopnia,
    że w zasadzie nie było sensu uruchamiać obu wersji na raz :-)

    --
    Azarien

  • 5. Data: 2009-03-11 20:52:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 11 Mar 2009 21:05:39 +0100, Wiktor S. napisał(a):

    > Przy okazji, Folding@home (jakieś tam liczenie białek) ma klienta
    > wykorzystującego GPU, a wcale nie wymagającego CUDÓW, i działającego na
    > (trochę) starszych kartach.

    Ale SETI nie ma :)
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2009-03-11 23:14:09
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał w wiadomości

    > Zdaje się że już dawno wypuściło...
    >
    > Przy okazji, Folding@home (jakieś tam liczenie białek) ma klienta
    > wykorzystującego GPU, a wcale nie wymagającego CUDÓW, i działającego na
    > (trochę) starszych kartach.

    Podejrzewam że prędzej czy później ktoś zrobi translator tłumaczący Ati
    Stream na CUDA. Niech nawet ze stratą wydajnosci, ale zawsze coś.

  • 7. Data: 2009-03-11 23:56:30
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    maX <a...@i...pl> wrote:

    > Zdaje sie że Ati ma wypuścic coś konkurencyjnego do CUDA. Jesli tak to
    > będzie zapewne działać na Radeonach 3xx0, które sa na AGP.

    Close to Metal umarl, na promocji StreamSDK ATI prawie nie zalezy,
    bo i tak wkrotce przesiada sie na OpenCL, a na dzis nVidia bardzo mocno
    promuje CUDA (mimo ze na polu GPGPU jest znacznie kocej niz ATI), nie
    zaluje $$$ na reklame i doplacanie do projektow - to widac.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 8. Data: 2009-03-11 23:58:19
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl> wrote:

    > Nie przeoczyłeś. Nie ma kart na AGP obsługujących CUDA.

    Zgadza sie. Tez mialem ochote dodac starsza karte na AGP z obsluga
    CUDA (dodatkowy cruncher) oraz PhysX do R4850, ale na linii GF7xxx nVidia
    skonczyla z AGP, a do tych technologii potrzeba shaderow od co najmniej
    GF8800.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 9. Data: 2009-03-12 00:02:35
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Wiktor S. <wswiktor&poczta,fm@no.spam> wrote:

    > Przy okazji, Folding@home (jakieś tam liczenie białek) ma klienta
    > wykorzystującego GPU, a wcale nie wymagającego CUDÓW, i działającego
    > na (trochę) starszych kartach.

    3 generacje wstecz. Inna sprawa to jakosc optymalizacji dla ATI
    F@H - kod dla CUDA jest znacznie wydajniejszy, pomimo mniejszej
    teortetycznie mocy obliczeniowej kart nV w stosunku nawet do RV770.

    > Z tego co pamiętam, Radeon HD3850 bił na głowę Intela Q6600 do tego
    > stopnia, że w zasadzie nie było sensu uruchamiać obu wersji na raz :-)

    To samo jest teraz np: z RC5 - przyrost wydajnosci ~dwudziestokrotny
    na pojedynczym GPU. Najsmieszniejsze jest, ze za stosunkowo nieduze
    pieniadze jak na tak moc obliczeniowa da sie w domu zbudowac komputer z
    3-way SLI na 3x GF9800 GX2 liczacy ponad 3 miliardy kluczy na sek :O
    Inna sprawa to maly rekator nuklearny potrzebny do zasilania 24/7 takiego
    konfigu - prad w PL jest coraz drozszy, a projektyu GPGPU obliczen
    rozproszonych silnie obciazaja caly konfig.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 10. Data: 2009-03-12 00:04:25
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    maX <a...@i...pl> wrote:

    > Podejrzewam że prędzej czy później ktoś zrobi translator tłumaczący Ati
    > Stream na CUDA. Niech nawet ze stratą wydajnosci, ale zawsze coś.

    Raczej wszystko zmierzac bedzie do OpenCL (poparcie Apple, srodowiska
    konsolowego, ATI i posrednio nVidii) vs pewnie kolejny nowy i niezgodny z
    niczym wynalazek MS w Windows7/8. No i nie mozna zapominac jeszcze o
    Intelu, ktory tez szykuje swoje GPGPU.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938