  • 11. Data: 2022-05-19 23:25:20
    Temat: Re: Dwa HDD w lap_topie
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 19/05/2022 09:23 pm, Adam wrote:

    > Jak wrażenia?

    Wlasciwie to zainstalowalem tylko windowsa i na nim wirtualne maszyny,
    windowsa i ubuntu.
    Chcialem kupic od razu full wypas model, znaczy 48 ram i wielkie dwa dyski
    ale czas oczekiwania ponad 6 tygodni mnie zniechecil.
    Kupilem go troche na przyszlosc bo moj stacjonarny juz nie pociagnie
    windowsa 11 a lada dzien / miesiac wszystko podrozeje.

    > Mnie się morda cieszyła długo, a w zasadzie do teraz.
    > Nic go nie zgniecie.
    > Mogę nawet podpiąć cztery monitory w rozdizelczości 4k i jego to nie
    > wzrusza. Może nawt więcej - nie wiem, nie próbowałem.
    > Nawet wymagające gry idą jak burza.
    >
    > Tylko problem z niektórymi linuksami na monitorze laptopowym w
    > rozdzielczości 4k, gdzie mniejsza rozdzielczość wchodzi dopiero po
    > zalogowaniu - trzeba mieć dobry wzrok.

    Ja wlasnie nie wiem po co mi tam druga karta graficzna nvidia. ;) Bo
    domyslnie ekran dziala na zintegrowanej.
    A rozdzielczosc ustawiem sobie na 1920x1080 i do tego zoom na 125%.
    Wybralem go po przegooglowaniu pod kontem najlepiej nadajacego sie do
    wirtualizacji, czyli duzo rdzeni i duzo ramu.

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 12. Data: 2022-05-19 23:26:11
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 19/05/2022 09:33 pm, Eneuel wrote:
    > 2late kupił laptop za kilkadziesiąt tysięcy PLN...
    >
    > : Wlasnie kupilem P15.
    >

    > 34 kpln to dla mnie za wysoka cena.

    Cokolowiek to znaczy.

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 13. Data: 2022-05-20 02:19:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-19, 2late <d...@w...pl> wrote:

    > Cokolowiek to znaczy.

    A pójdzie na tym Internet Explorer?

    Nb. z całej specyfikacji tej maszyny najbardziej imponująca wydaje się
    waga ca 2kg. Spodziewałbym się z jakieś 3kg minimum :)

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2022-05-20 12:11:46
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 19 May 2022 22:33:41 +0200
    (GMT+02:00)
    doszła do mnie wiadomość <t669j6$1fn5$1@gioia.aioe.org>
    od Eneuel <e...@g...com> :
    >2late kupił laptop za kilkadziesiąt tysięcy PLN...
    >
    >: Wlasnie kupilem P15.
    >

    >34 kpln to dla mnie za wysoka cena.

    Jestem ateistą, ale po uświadomieniu sobie tej ceny dam na mszę i
    legnę krzyżem przed kościołem parafialnym.
    Ciekaw jestem, ile minut upływa od włączenia testu 100% CPU + 100% GPU
    do spłynięcia rozpuszczonego laptopa ze stołu.

    Jeszcze tytułem komentarza:
    https://www.youtube.com/watch?v=_xRCbdFrSSc
    i rewers
    https://www.youtube.com/watch?v=bRAs5rs54z4

    Szwambuł Trantiputl
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 15. Data: 2022-05-23 02:57:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <a...@p...com> 2...@4...com

    > Ciekaw jestem, ile minut upływa od włączenia testu 100% CPU + 100% GPU
    > do spłynięcia rozpuszczonego laptopa ze stołu.

    Za tę kasę może mieć chłodzenie ciekłym azotem. ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 16. Data: 2022-05-23 12:07:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 May 2022 02:57:49 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > <a...@p...com> 2...@4...com

    > Za tę kasę może mieć chłodzenie ciekłym azotem. ;)

    Swój akurat kupiłej jako używkę (zaraz po krótkim leasingu) za niewielką
    cenę, więc azot byłby sporym wydatkiem ;)

    W każdym razie zasilacz fabryczny ma nieco mniejniż ćwierć kilowata mocy.
    Na mierniku prądu (z 230V) widać wyraźnie, jak poszczególne aplikacje
    wpływają na pobór prądu.
    Laptok ma dwa systemy chłodnicze, więc teżciężko go zagotować, aczkolwiek w
    zimie może robić za małą farelkę. Można sobie ogrzać palce :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2022-05-25 19:03:48
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 16 maj 2022 o 17:23, Irokez pisze:

    > Nie podałeś warunków brzegowych więc nie wiem co mam podawać...
    > Sobie kupiłem HP Pavilion Power 15 jakiś czas temu i mam tam
    > 2 dyski (2,5" oraz M.2).

    W Acerze mam: HDD; SSHD; M.2 NVMe i mały (200 MB) RAMdysk...

    W Fujitsu-Siemensie mam: HDD; HDD; mały (300 MB) RAMdysk
    i wolny slot mSATA, w który być może mógłbym wstawić dysk SSD.
    (problem w tym, że F-S dławi się na CPU, nie na dyskach)

    Szukam laptopa, do którego wnętrza zmieścić mogę *naraz*
    dwa talerzowe dyski 2.5" SATA, nie zaś talerzowy i M.2...

    Laptop może mieć 17", byle by miał znośną (do 2.5 kpln bez
    dysków i bez RAMek) cenę oraz znośny (wyraźny, co najmniej
    FHD) ekran oraz pełny (nie Celeron czy Atom) CPU i dedykowany
    GPU z jego własną RAMką (2 GiB to aż nadto) DDR5.

    Gdyby miał dwa sloty M.2 -- mógłbym pokombinować z Optane...

    Fajnie by było, gdyby mógł łyknąć 32 GiB DDR4 w dwóch modułach.
    Nie twierdzę, że od razu bym tyle wstawił -- zacząłbym
    od 16 GiB w jednym module...

    WiFi 6 nie potrzebuję -- na razie. ;)

    Dostęp do dysków i RAMek musiałby być łatwy -- odpada
    pełna rozbiórka laptopa...

    Odpada też HP -- z politycznych przyczyn.
    Mile widziany Acer.

    -=-

    SSHD w Acerze chyba wymienię na HDD.

    -=-

    CPU (i5) w Acerze też potrafię zdusić, ale
    zazwyczaj Acera duszą mechaniczne dyski...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 18. Data: 2022-05-25 22:48:17
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    >
    > Szukam laptopa, do którego wnętrza zmieścić mogę *naraz*
    > dwa talerzowe dyski 2.5" SATA, nie zaś talerzowy i M.2...

    No więc do archaicznych zastosowań trzeba archaicznego sprzętu niestety.
    Proponuję giełdy staroci, lombardy, itp.
    No przykro, technologia idzie do przodu.
    Sam trzymam w domu na przykład starą archaiczną płytę z kontrolerem SCSI
    który obsłuży dysk 18GB z SGI Octane z '98 roku, bo mi się zdarza taki
    dostać, czy też laptopy jeden Dell D631 z dedykacją pod WinXP i
    fizycznym portem COM, drugi HP Power najmocniejszy jaki był ostatni z
    obsługą Windows 7 bo soft nie działa na 8, 10 ani wirtualce. Tylko że
    siedzą tam SSD'ki a dane rzadko potrzebne lecą z NAS'a.

    Albo kupisz już wspomniane "mobilne stacje robocze".
    Albo jednak zaczniesz inaczej pracować - mobilna silna nowoczesna
    jednostka + NAS na duże dane + ewentualnie chmura/VPN jak z zewnątrz
    potrzebujesz dostęp.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2022-05-26 00:59:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 628e9611$0$477$6...@n...neostrada.pl

    "Irokez" 6281498c$0$476$6...@n...neostrada.pl

    > Oczywiście.

    > Oczywiście.

    > Proponuję giełdy staroci, lombardy, itp.

    Tam znajdę laptopa z miejscem na dwa M.2 NVMe i 32 GiB DDR4?

    > No przykro, technologia idzie do przodu.

    Oświeć mnie -- co teraz jest w miejsce NVMe...

    > Sam trzymam w domu na przykład starą archaiczną płytę z kontrolerem SCSI

    Masz HDD 2.5" SCSI?

> [...]

    > Albo jednak zaczniesz inaczej pracować - mobilna silna nowoczesna jednostka + NAS
    na duże dane + ewentualnie chmura/VPN jak z

    Przemyślę Twe propozycje -- w wolnej chwili... ;)

    --

  • 20. Data: 2022-05-26 19:30:14
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Tam znajdę laptopa z miejscem na dwa M.2 NVMe i 32 GiB DDR4?

    Zgubiłem się albo rozmawiam z kimś innym, niż osoba która chciała
    wsadzić dwa prehistoryczne talerzowce SATA do laptopa.

    Nie widziałem dysku talerzowego na NVMe, ale może takie są?

    --
    Irokez