  • 31. Data: 2021-09-05 21:58:54
    Temat: Re: Dysk HDD do telewizora - jaki wybrać?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sh2ef9$oeb$1@gioia.aioe.org>
    user Tomaszek pisze tak:

    > Czyli nie tylko ja zgrywam filmy z YT bo mogą zniknąć z dnia na
    > dzień... :)

    tak i to trzeba robić szybko
    bo wielki brat patrzy.

    obniżyłem jakość do 720p a nawet do 360p

    tylko cuda natury trzymam w większej.

    https://www.youtube.com/watch?v=5L2GLXDkOFU

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 32. Data: 2021-09-05 23:44:12
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 05/09/2021 13:29, Tomaszek wrote:
    > Odczyt SMART z dzisiaj:
    > https://imgur.com/a/RsMjzhL
    > Dziękuję:)

    C1 widze wartosc 2FFFF. Zobacz, czy wartosc sie zmieni jutro, bo 4x F w
    2FFFF to podejrzanie okragla liczba (w hexie).

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 33. Data: 2021-09-06 00:37:48
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Tomaszek w news:sgsnoq$1p7k$1@gioia.aioe.org
    > Planuję kupić zewnętrzny dysk twardy o pojemności 1TB podłączany przez USB
    > do telewizora, który będzie służył do oglądania filmów, zdjęć itp.

    btw:
    u mnie dysk 2.5 ( 1 TB i 4 TB), zero zasilacza, nie chca pracowac
    podlaczone via port usb do
    telewizora, port daje za skromne zailanie. Oczywiscie pendrive dziala bez
    problemu.

  • 34. Data: 2021-09-06 14:50:22
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-09-05 o 14:18, Tomaszek pisze:

    > Mądrze prawisz. Jest jak piszesz:)

    Nie rozpozna ironii nawet jakby ta go w dupę kopnęła.

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2021-09-06 14:53:27
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-09-05 o 14:17, Tomaszek pisze:

    > Przerost formy nad treścią:)

    Ale to ten przerost rozwiązuje twoje dotychczasowe problemy. :-)

    > Miałem takie rozwiązanie. Zasilacz był pasywny, więc nie robił hałasu
    > (był przewidziany tylko do zasilania dysków - dołączony był do
    > przejściówki) Działało to bez zarzutów, ale sam dysk 3.5 cala był
    > nieznośny:) To był charakterystycznie piszczący Western Digital podczas
    > pracy. Za głośne to było niestety i zmieniłem na 2.5 cala

    Może warto sprawdzić dysk innego producenta?

    > Ja leniwy jestem:) Chce mieć wszystko na jednym:) Ot, przyjedzie mi na
    > coś ochota, włączam TV, dysk się odpala i tyle:)

    Żeby być leniwym trzeba przeważnie być bogatym, czyli SSD i po
    problemie. :-)

    pozdrawiam

  • 36. Data: 2021-09-06 15:57:47
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2021-09-06 o 14:50, RadoslawF pisze:

    > Nie rozpozna ironii nawet jakby ta go w dupę kopnęła.

    No niestety. Jestem mało inteligentny:(

    --
    t0maszek

  • 37. Data: 2021-09-06 16:02:05
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2021-09-06 o 14:53, RadoslawF pisze:

    > Może warto sprawdzić dysk innego producenta?

    Tak czy siak dysk 2.5 cala będzie cichszy od dysku 3.5 cala. Poza tym
    będzie bardziej mobilny, jeśli np. chciałbym komuś coś z tego dysku
    skopiować.

    > Żeby być leniwym trzeba przeważnie być bogatym, czyli SSD i po
    > problemie.  :-)

    Gdyby to było zastosowanie profesjonalne to pewnie i bym rozważył zakup
    SSD. Ale to tylko rozrywka.

    --
    t0maszek

  • 38. Data: 2021-09-06 16:03:00
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2021-09-05 o 23:44, pioruns pisze:

    > C1 widze wartosc 2FFFF. Zobacz, czy wartosc sie zmieni jutro, bo 4x F w
    > 2FFFF to podejrzanie okragla liczba (w hexie).

    Sprawdziłem. Już się zmieniła:)

    --
    t0maszek

  • 39. Data: 2021-09-06 17:12:01
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 06/09/2021 15:03, Tomaszek wrote:

    > Sprawdziłem. Już się zmieniła:)

    Oto wyniki.

    600k zaparkowan wartosc graniczna producenta

    27 kwietnia miales tak:
    188311 zaparkowan (33% zuzyty)
    487 wlaczen
    1931 godzin czas pracy
    4.0 godzin sredni czas sesji
    387 zaparkowan na sesje
    37 sekund odstep miedzy parkowaniami
    600k cykli osiagnie za 4221 dni pracy, czyli za 1064 sesji ogladania.

    Teraz masz tak:
    196607 zaparkowan (33% zuzyty)
    550 wlaczen
    2001 godzin czas pracy
    3.6 godzin sredni czas sesji
    357 zaparkowan na sesje
    37 sekund odstep miedzy parkowaniami
    600k cykli osiagnie za 4106 dni pracy, czyli 1128 sesji ogladania.
    Twoje sesje skrocily sie, a wiec mimo uplywu paru miesiecy nadal
    przepracujesz z nim 1128 sesji jeszcze zanim osiagnie 600k zaparkowan.
    Po 600k zaparkowaniach mozesz pewnie ciagnac do miliona i tak dalej, az
    nie padnie.

    Gdyby sie kto pytal, to moj werdykt jest taki, ze skoro dziala, i masz
    backup, to nie zmieniaj. 1128 sesji ogladania to pewnie z +5 lat w twoim
    tempie. Nie kupuj SSD, czy karty SD 1TB, bo to szkoda pieniedzy. Po co
    telewizorowi transfery 500MB/s? Aby sie szybciej ogladalo? Chyba nie.
    Za ta kase kupisz sobie 10 takich dyskow 2.5" (na przestrzeni lat) i
    bedziesz mial z glowy problem ogladania do konca zycia. Albo chociazby
    kup ten nowy nosnik za 5 lat, jak stary padnie - wtedy za ta kase kupisz
    sobie karte/dysk 10 TB albo jakis inny lepszy wynalazek.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 40. Data: 2021-09-06 17:35:50
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2021-09-06 o 17:12, pioruns pisze:
> [...]
    > kup ten nowy nosnik za 5 lat, jak stary padnie - wtedy za ta kase kupisz
    > sobie karte/dysk 10 TB albo jakis inny lepszy wynalazek.

    Dziękuję ślicznie za analizę i werdykt.
    Nośnika innego niż mechaniczny HDD nie zamierzałem kupować. Nad zakupem
    mechanicznego HDD 2.5 cala się zastanowię. Jeśli zakupię to będzie to
    raczej dysk na kolejną kopię 1:1 tylko tego dysku, czyli ten będzie
    nadal używany, a tamten ewentualnie zakupiony będzie tylko kopią.

    Jak obejrzałeś SMART to nie rzucił Ci się jakiś inny problem z tym
    dyskiem? Czy inne parametry są OK i można przyjąć, że mogę ten dysk
    obdarzyć jakimś zaufaniem?

    --
    t0maszek