  • 1. Data: 2009-07-27 23:16:48
    Temat: Dystrybucja muzyki (roznej) do 20 pomieszczen?
    Od: "Michal Wornakow" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    A jak zrobic dystrybucje roznej muzyki (np. 5 kanalow -
    mp3,cd,radio1,radio2,radio3) do np. 20 pomieszczen?

    Czyzby najlatwiej ethernetem i pozniej jakims sprzecikiem z wyborem kanalu na
    glosniki?

    Czy moze inaczej sie to robi?

  • 2. Data: 2009-07-27 23:33:28
    Temat: Re: Dystrybucja muzyki (roznej) do 20 pomieszczen?
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    5 nadajników FM wspólnie zmieszanych na wyjściu i puszczone w kabel
    koncentryczny. user ma małe radyjko z 5 pamięciami albo od biedy tda7000 i
    przyciski skan. wtedy bedzie musial wybierać stacje po kolei.

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 3. Data: 2009-07-28 01:01:10
    Od: "Sundayman" <s...@p...onet.pl>

    są do tego celu specjalne systemy (tzw. multiroom). W zależności do
    potrzeb - mogą być np. monofoniczne (np. do zastosowania przykładowo w
    szpitalu - właśnie do słuchania radia, komunikatów itp) albo rozbudowane
    stereofoniczne (do domu np).

    Rozpiętość cenowa - duża. Może jakieś szczegóły - do czego to ma być ?

  • 4. Data: 2009-07-28 06:18:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Jul 2009 23:16:48 +0000 (UTC), Michal Wornakow wrote:
> [...]
    >mp3,cd,radio1,radio2,radio3) do np. 20 pomieszczen?
    >
    >Czyzby najlatwiej ethernetem i pozniej jakims sprzecikiem z wyborem kanalu na

    Tylko 5 kanalow to radiowezlowo :-)

    >Czy moze inaczej sie to robi?

    Hm, usb by moze wydolilo ?

    J.

  • 5. Data: 2009-07-28 18:53:27
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 28 Jul 2009 01:33:28 +0200 "VSS" <v...@g...pl> napisał:

    >5 nadajników FM wspólnie zmieszanych na wyjściu i puszczone w kabel
    >koncentryczny. user ma małe radyjko z 5 pamięciami albo od biedy tda7000 i
    >przyciski skan. wtedy bedzie musial wybierać stacje po kolei.

    Myślę że już prościej byłoby na drodze cyfrowej - taki system PCM -
    TDM jak w telefonii, tylko że mniej kanałów i wyższej jakości.

    Zgrubnie licząc, to każdy kanał 44,1kHz, stereo, 16bitów, to 176400Bps
    czyli jakieś 1,35Mbps. Teraz to razy 5 to daje prawie 7Mbps - sporo -
    możnaby spróbować zaprząc scalaczki od 10baseT ethernetu, np.
    ENC28J60.

    Albo nie zwielokratniać tylko użyć S/PDIF i każdy kanał puścić inną
    parą skrętki i dać po prostu multiplekser (albo przełącznik obrotowy
    ;-) ) którym user wybierze żądany kanał . Zaleta to możliwość
    wykorzystania istniejącego sprzętu HiFi - bez zabawy w bardziej
    zaawansowane układy.

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.