  • 31. Data: 2022-02-09 00:36:50
    Temat: Re: Działanie licznika energii
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.02.2022 o 23:49, J.F pisze:

    > Jesli rozumiec o to tak, ze maja 0.1% przy 4kW i 4W, to rzeczywiscie
    > zaj** dokladne.
    >
    > Ale do tego dochodzi dokladnosc bocznika, napiecia odniesienia
    > ... tak swietnie stabilne i mozna skalibrowac, czy praktyczna
    > dokladnosc jednak gorsza ?

    W skali roku wychodzi to tak, że płacisz co 2 miesiące 65gr za 1000Wh :)
    (Fotoni majo roczne rozliczenie) Jeśli jebniesz się o 499Wh w ciągu
    roku, to jak to liczyć w skali roku, skoro licznik liczy od nowa po
    zaksięgowaniu okresu rozliczeniowego?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 32. Data: 2022-02-09 07:37:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Feb 2022 00:36:50 +0100, LordBluzg(R) wrote:
> [...]

    No i przesadzilem o tyle, ze ADE7758 ma zakres 0.5V do 0.125V max,
    w dodatku wymaga transformatora pradowego (3f).
    Ale czy LE-01 ma konwerter?

    Transformator swoj blad wprowadza.

> [...]
    > (Fotoni majo roczne rozliczenie) Jeśli jebniesz się o 499Wh w ciągu
    > roku, to jak to liczyć w skali roku, skoro licznik liczy od nowa po

    Licznik ma to do siebie, ze sie nie resetuje.
    Wiec w ciagu roku wskazania moga sie rozjezdzac coraz bardziej.

    Ale lak kolega w jakims excelu liczy kazdy miesiac z osobna, to moze
    sie zgubic.

    J.

  • 33. Data: 2022-02-09 08:21:29
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.02.2022 18:30, Janusz wrote:

    > Główny domowy? bo o takim pisałem, ja mam tylko pełne jednostki na swoim.

    Ten w skrzynce przyłączeniowej do domu (innego nie mam).

    Sam zobacz https://i.ytimg.com/vi/87wfzSFfbUw/maxresdefault.jpg

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 34. Data: 2022-02-09 09:55:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.02.2022 07:37, J.F wrote:
    > Licznik ma to do siebie, ze sie nie resetuje.
    > Wiec w ciagu roku wskazania moga sie rozjezdzac coraz bardziej.

    Ile w ogóle kosztuje taki licznik w skrzynce od dostawcy energii? Żeby
    mieć punkt odniesienia co do np. jakości tego wyrobu.

    Jakoś nie wierzę w 123zł -
    https://elektrycznie.pl/produkt/licznik-3faz-elektro
    niczny-en-czynna-bierna-opcja-wzorcowany-580a-323040
    0v.html

    To licznik 1F z allegro może być droższy beż żadnych bajerów typu WiFi.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 35. Data: 2022-02-09 10:54:37
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Ten w skrzynce przyłączeniowej do domu (innego nie mam).
    >
    > Sam zobacz https://i.ytimg.com/vi/87wfzSFfbUw/maxresdefault.jpg

    No ok, ja mam z taurona dwukierunkowy i pokazuje tylko całe jednostki.

    --
    Janusz

  • 36. Data: 2022-02-10 11:00:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Feb 2022 09:55:24 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    0v.html

    > To licznik 1F z allegro może być droższy beż żadnych bajerów typu WiFi.

    Skoro ten LE-01 z kosztuje ~120 zl, to widac mozliwe.
    No dobra - wiekszy licznik powinien byc drozszy ...

    Ten ... no chyba ze "wzorcowany" znaczy "używany, regenerowany,
    ponownie atestowany".
    Producent ZEMEL ... a to chyba jakas mala sc z jednym telefonem.
    A licznik wyraznie Apatoru.
    Moze tez jakas wyprzedaż/koncowka serii/lezaki magazynowe,
    bo Apator juz zdazyl zapomniec o nich.

    Zauważ jednak, ze to w wiekszosci kupuje dystrybutor energii.
    Kupuje hurtem, negocjuje cene ostro.
    I obecnie zalezy mu na dodatkowych bajerach jak np zdalny odczyt,
    ustawienia, czy dwukierunkowa praca.

    A starocie ... na wyprzedaż ..

    J.

  • 37. Data: 2022-02-10 18:17:14
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2022-02-06 o 19:04, Irokez pisze:
> [...]
    znik-energii-pradu-1-faz-10478323066

    > Zastanawia mnie ten prąd minimalny 0,25A (inaczej obciążenie 57,5W przy
    > 230V) - włączę 2 żarówki LED'owe po 5W czyli 10W i licznik tego nie
    > zauważy? Zużycie będzie 0?

    Jest to moc poniżej której błąd jest większy niż klasa licznika.
    Raczej dla elektroniki to działa w drugą stronę niż w mało czułym
    liczniku elektromagnetycznym z tarczą, który się po prostu nie kręcił.
    Zapłacisz więc, jakbyś włączył żarówkę 50W. A jak jesteś na umowie z
    opłatą za prąd bierny to puszczą cię z torbami.

  • 38. Data: 2022-02-10 18:18:08
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2022-02-10 o 18:17, t-1 pisze:

> [...]
    > Zapłacisz więc, jakbyś włączył żarówkę 50W. A jak jesteś na umowie z
    > opłatą za prąd bierny to puszczą cię z torbami.

    nie kręcił.