  • 1. Data: 2022-09-22 13:55:35
    Temat: Dzień Bez Samochodu
    Od: ii <i...@o...invalid>

    Przerwę mam na kawę więc pomyślałem by coś napisać :-)

    Dzisiaj tj 22.09 obchodzimy Dzień Bez Samochodu. Twizy samo przygotowało
    się na ten dzień psując sobie ładowarkę tak, że ... no mam dzień bez.

    Wasze też są takie domyślne? :-)

    Co w ogóle sądzimy o takich pomysłach by nie jeździć samochodem? Ogólnie
    obchodzenie tych dni sprowadza się zwykle do korzystania z rowerów albo
    darmowej komunikacji miejskiej (po okazaniu dowodu rej.). Normalnie
    raczej nieakceptowalne. Ja myślę, że lokalnie ludzie powinni/mogą
    poruszać się małymi samochodami miejskimi. Dalsze podróże mogą być nawet
    tą koleją choć tu brakuje "ostatniej mili" oraz normalnego standardu z
    Wars'em i gniazdkami elektrycznymi.

    "Autosolizm" :-)

  • 2. Data: 2022-09-22 14:13:53
    Temat: Re: Dzień Bez Samochodu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Sep 2022 13:55:35 +0200, ii wrote:
> [...]
    > Dzisiaj tj 22.09 obchodzimy Dzień Bez Samochodu. Twizy samo przygotowało
    > się na ten dzień psując sobie ładowarkę tak, że ... no mam dzień bez.

    Moj sie nawet nie zająknął.
    Czyli uruchomil i pojechalem.

    I myslę, ze tez wróci.

    A na parkingu ... jakby podobnie duzo samochodow jak zwykle.

    > Co w ogóle sądzimy o takich pomysłach by nie jeździć samochodem?

    Przez jeden dzien? Lekka glupota.
    Podobnie jak wyłączanie zarówki na godzinę.

    > Ogólnie
    > obchodzenie tych dni sprowadza się zwykle do korzystania z rowerów albo
    > darmowej komunikacji miejskiej (po okazaniu dowodu rej.).

    Rower, to moze byc dobry pomysl. Szczegolnie w obliczu wojny z Rosją.

    W KM ... tylko tłok będzie.

    > Normalnie
    > raczej nieakceptowalne. Ja myślę, że lokalnie ludzie powinni/mogą
    > poruszać się małymi samochodami miejskimi.

    Akurat w miescie sie czesto KM sprawdza.

    > Dalsze podróże mogą być nawet tą koleją choć tu brakuje "ostatniej mili"

    No i ten sam problem co z KM - czasem szybko, czasem wolno.

    > oraz normalnego standardu z
    > Wars'em i gniazdkami elektrycznymi.

    gniazdka skresl - prad za drogi :-)

    J,

  • 3. Data: 2022-09-22 20:50:58
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.09.2022 o 14:13, J.F pisze:

    > Moj sie nawet nie zająknął.
    > Czyli uruchomil i pojechalem.
    >
    > I myslę, ze tez wróci.
    >
    > A na parkingu ... jakby podobnie duzo samochodow jak zwykle.

    No bo ... najbardziej to święto obchodzą ci, którzy jeżdżą na rowerach :-)

    > Przez jeden dzien? Lekka glupota.
    > Podobnie jak wyłączanie zarówki na godzinę.

    Nie no, myślałem szerzej, generalnie nie jeździć. Jeden dzień to jest
    jakieś święto. No ale mi jest bardzo ciężko jak nie pojeżdżę sobie
    chociaż chwilę :-)

    > Rower, to moze byc dobry pomysl. Szczegolnie w obliczu wojny z Rosją.

    I nadchodzącej zimy :-)

    > W KM ... tylko tłok będzie.

    No będzie, dlatego nie widzę możliwości codziennie tak jeździć. Z tego
    co kojarzę, z tego powodu samochód kupiłem, że miałem już tego dosyć.

    > Akurat w miescie sie czesto KM sprawdza.

    Jw. Samochód z grubsza tymi samymi drogami jeździ tylko do celu a nie
    tam, gdzie akurat trasa linii jest.

    > No i ten sam problem co z KM - czasem szybko, czasem wolno.

    Nie no, KM jest miejska, to tam wszędzie dojeżdża. Nie dojeżdża na wieś
    bo jest miejska a nie wiejska. Tyle, że rzadko najkrótszą drogą i bez
    przesiadek. Do serwisu Twizy mam chyba 2 albo 3 przesiadki. Aż zacząłem
    rozważać jakieś auto na minuty.

    > gniazdka skresl - prad za drogi :-)

    Na pociągu jest dużo miejsca na panele :-)

  • 4. Data: 2022-09-23 10:01:33
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-09-22 o 13:55, ii pisze:
> [...]
    > poruszać się małymi samochodami miejskimi. Dalsze podróże mogą być nawet
    > tą koleją choć tu brakuje "ostatniej mili" oraz normalnego standardu z

    Twizy to nie samochód ;-)
    T.

  • 5. Data: 2022-09-23 12:46:50
    Od: K <...@w...pl>

    On 22/09/2022 12:55, ii wrote:
> [...]
    > poruszać się małymi samochodami miejskimi. Dalsze podróże mogą być nawet
    > tą koleją choć tu brakuje "ostatniej mili" oraz normalnego standardu z

    Odkad mloda poszla do kolejnej szkoly we wrzesniu, ktorej budynek jest
    blizej, codziennie mam dzien bez samochodu. Doszlo do tego, ze autem
    jezdze tylko w soboty do polskiej szkoly i na zakupy.

    Grzegorz tez celebrowal:
    https://twitter.com/TygodnikNIE/status/1572825472798
    707712?cxt=HHwWgMDS_eWb5tMrAAAA

  • 6. Data: 2022-09-23 17:27:00