  • 1. Data: 2022-09-20 14:00:12
    Temat: Jazda bez prawka, sroga recydywa
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Jazda bez prawka, sroga recydywa, sąd dał dziś Kraśce 100 tys zł grzywny
    bo to była kolejna jego wpadka, wg mnie przegięli bo u nas jeszcze nie
    ma kar zależnych od zarobków.

    "Sąd Rejonowy w Ostrołęce uznał winę dziennikarza i skazał go na karę
    grzywny w wysokości 100 tys. zł i zobowiązał go do opłacenia kosztów
    postępowania sądowego.

    "To niejedyny raz, kiedy Piotr Kraśko nie zastosował się do przepisów
    zabraniających mu prowadzić samochód. W grudniu 2021 r. w mediach
    pojawiła się informacja, że Kraśko został zatrzymany, kiedy prowadził
    samochód, choć nie miał do tego uprawnień. Został skazany na karę
    grzywny w wysokości 7,5 tys. zł i otrzymał roczny zakaz prowadzenia
    pojazdów. Prokuratura odwołała się od tego wyroku, ale sąd go utrzymał"

    https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/piotr-
    krasko-skazany-dziennikarz-zaplaci-duza-kare/vrhhy77
    ,79cfc278

    --
    Janusz

  • 2. Data: 2022-09-20 14:43:30
    Temat: Re: Jazda bez prawka, sroga recydywa
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Sep 2022 14:00:12 +0200, Janusz wrote:
    > Jazda bez prawka, sroga recydywa, sąd dał dziś Kraśce 100 tys zł grzywny
    > bo to była kolejna jego wpadka, wg mnie przegięli bo u nas jeszcze nie
    > ma kar zależnych od zarobków.

    Jak najbardziej są.

    § 3. Ustalając stawkę dzienną, sąd bierze pod uwagę dochody sprawcy,
    jego warunki osobiste, rodzinne, stosunki majątkowe i możliwości
    zarobkowe; stawka dzienna nie może być niższa od 10 złotych, ani też
    przekraczać 2000 złotych.

> [...]
    >
    > https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/piotr-
    krasko-skazany-dziennikarz-zaplaci-duza-kare/vrhhy77

    ale kiedy byly te przylapania, a kiedy sprawy?
    Bo teraz sprawa dotyczy jazdy z roku 2016, i cos mi jeszcze chodzi po
    glowie, ze zamieszanie bylo z jego punktami.
    Chyba, ze mi sie inna osoba pomylila.

    W dodatku pismaki nie dbaja o rzetelnosc i stosują popularne
    okreslenia.

    J.

  • 3. Data: 2022-09-20 14:52:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-20 o 14:43, J.F pisze:

    > Jak najbardziej są.
    Ok, miałem na myśli mandaty, to był za duży skrót myślowy bo tu go sąd
    ukarał.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2022-09-20 15:25:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Sep 2022 14:52:07 +0200, Janusz wrote:

    > Ok, miałem na myśli mandaty, to był za duży skrót myślowy bo tu go sąd
    > ukarał.

    No wiec grzywne sąd przywalił z grubej rury, choc mozna przeczytac

    "W tej sprawie w akcie oskarżenia dziennikarza prokuratura wnioskowała
    o skazanie Kraśki bez przeprowadzenia rozprawy. Prokuratura chciała
    wymierzenia mu kary grzywny w wysokości 200 stawek dziennych po 500
    zł, czyli łącznie 100 tys. zł. Proponowana kara została wcześniej
    uzgodniona z oskarżonym"

    Ja tylko paru rzeczy nie rozumiem.
    Media donoszą, ze Krasko punkty przekroczyl pierwszy raz w 2009r,
    potem chyba egzamin zdal, bo drugi raz w 2014 - i tu juz nie zdawal
    egzaminu. Wiec mu uprawnienia odebrano/cofnieto.

    Tylko ze we wrzesniu 2021 został w Łomży skazany na 7.5 tys zl grzywny
    i rok zakazu prowadzenia. Przylapany rzekomo w kwietniu 2021.

    A teraz ponoc skazany za zdarzenie z 2016r ... wiec o co tu chodzi?
    I czemu tak dlugo sprawa trwala?
    I czy mozna tu mowic o recydywie ...

    J.

  • 5. Data: 2022-09-20 16:25:25
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Nie sądzę aby tego bufona to czegoś nauczyło.

    Ja proponuję chłostę na placu manewrowym.

    Ale przecież wielu zjebanym lewakom i hienom prawniczym nie zależy na
    bezpieczeństwie na drodze ;-)

  • 6. Data: 2022-09-20 17:00:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Sep 2022 16:25:25 +0200, _Master_ wrote:
    > Nie sądzę aby tego bufona to czegoś nauczyło.
    > Ja proponuję chłostę na placu manewrowym.

    Cos tam sie chyba nauczyl.
    Chocby tego, ze to moze go 2 lub 5 lat kosztowac.

    > Ale przecież wielu zjebanym lewakom i hienom prawniczym nie zależy na
    > bezpieczeństwie na drodze ;-)

    Jezdzil jak jezdzil, wypadkow nie powodowal :-)

    J.

  • 7. Data: 2022-09-20 18:25:53
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-20-września-2022 o 17:00, J.F pisze:
    > Jezdzil jak jezdzil, wypadkow nie powodowal

    O widzisz. Dochodzimy do sedna.
    Normalny biały człowiek nie powoduje nagle masy wypadków jak "traci"
    prawo jazdy.

    Zaczyna się proces myślowy? ;-)

  • 8. Data: 2022-09-21 15:22:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Sep 2022 18:25:53 +0200, _Master_ wrote:

    > O widzisz. Dochodzimy do sedna.
    > Normalny biały człowiek nie powoduje nagle masy wypadków jak "traci"
    > prawo jazdy.
    >
    > Zaczyna się proces myślowy? ;-)

    A tym czasem:
    -jazda w ogole bez posiadania PJ nigdy - wykroczenie,
    -jazda przy orzeczonym zakazie prowadzenia - do 5 lat,
    -jazda po cofnieciu uprawnien - do 2 lat

    J.