  • 1. Data: 2022-04-01 20:29:31
    Temat: Środki antyelektrostatyczne, obniżające rezystancję powierzchniową
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Czym posmarować powierzchnię folii poliamidowej aby się nie
    elektryzowała? Aminy czwartorzędowe, metylosiarczany, siarczany VI,
    sulfoniany i anionowe i kationowe środki powierzchniowo czynne - tyle
    znalazłem na razie. Chodzi o taśmę z grubej folii poliamidowej aby się
    możliwie mało elektryzowała i miała jak najmniejszą rezystancję
    powierzchniową. Zrobiłem próby z kilkoma płynami antyelektrostatycznymi
    do prania i elektryzuje się wyraźnie mniej, ale to jeszcze nie to.
    Metalizacja odpada.
    Jacek

  • 2. Data: 2022-04-01 22:58:34
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 1 April 2022 at 20:29:33 UTC+2, Jacek wrote:
> [...]
    > powierzchniową. Zrobiłem próby z kilkoma płynami antyelektrostatycznymi
    > do prania i elektryzuje się wyraźnie mniej, ale to jeszcze nie to.
    nawilżenie powietrza

  • 3. Data: 2022-04-02 10:15:38
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 01.04.2022 o 22:58, a a pisze:
    > nawilżenie powietrza
    Powietrze jest, jakie jest i nie można tego zmienić.
    Jacek

  • 4. Data: 2022-04-02 14:59:23
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-04-01 o 20:29, Jacek pisze:
> [...]
    > powierzchniową. Zrobiłem próby z kilkoma płynami antyelektrostatycznymi
    > do prania i elektryzuje się wyraźnie mniej, ale to jeszcze nie to.
    Jest sporo preparatów do tego celu na rynku np.
    https://fotociemnia.pl/do-czyszczenia/664-tetenal-10
    1317-sciereczka-antystatyczna-premium.html

    WM

  • 5. Data: 2022-04-02 16:08:05
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 2 April 2022 at 10:15:40 UTC+2, Jacek wrote:
    > Powietrze jest, jakie jest i nie można tego zmienić.
    > Jacek
    Jacek Placek

    jest taki wynalazek zwany nawilżaczem i to działa i działało od lat.

    Jest taki czujnik zwany higrometrem i wskazuje wilgotność

    Jak powietrze będzie suche i cieple to będzie przenosiło kurz na powierzchnie i żadna
    ściereczka tego problemu nie wyeliminuje, tak miliony chorują na płuca, żyjąc z
    ogrzewaniem powietrznym z klimy

    A jak problem dotyczy pomieszczenia to filtr elektrostatyczny, wyłapujący kurz,
    fartuch, czepek, filtrowanie powietrza
    i koniecznie nawilżanie aby rozladować powierzchniowo ladunki elektrostatyc zne, bo
    ich przyczyną jest ruch suchego powietrza
    i da się żyć