  • 41. Data: 2022-04-08 08:29:11
    Temat: Re: Dziwne nity
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-04-08 o 03:42, Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    kołki są do uziemiania, np. odcinków rur w różnego typu instalacjach rurociągowych.
    Albo maszyn zamontowanych na stałe. Podczas jego eksploatacji nie ma żadnego
    mechanizmu który by go nagle ułamał. Jak ma się urwać to podczas przykręcania
    nakrętki przy montażu, czyli w warunkach 100% wykrywalności awarii.

    kwalifikować proces spawalniczy według przepisów które mają zastosowanie. Np. w
    urządzeniach ciśnieniowych obciąża się taki kołek momentem skręcającym (działającym
    wokół osi kołka), wylicza się ile niutonometrów ma wytrzymać w zależności od jego
    rozmiaru i zdaje się jego materiału, powtarza się próbę ileś tam razy na iluś tam
    kołkach, jak żaden się nie ukręci to dany proces jest zakwalifikowany do produkcji.

    nim nie ma wilgoci. No więc skąd ma być korozja?
    obciążeń. Jeśli dany kołek przeżył dokręcenie nakrętki podczas instalacji, to żył
    będzie aż ktoś go zdemontuje.

    > A, jeszcze jedno: taki kołek nazywa się "miedziowany" na allegro, bo sprzedawca go
    tak nazwał, bo producent nadał mu powłokę antykorozyjną w takim miedziopodobnym
    kolorze. Mam czym sprawdzić skład chemiczny metalu, ale nie mam takiego kołka pod
    ręką, więc nie sprawdzę, ale ja bym dużo nie postawił że to jest miedź. Tanie wkręty
    do drewna są zółte, a nikt ich mosiądzem nie pokrywa.
    Producent i dystrybutor podają w katalogu, że kołki są miedziowane.

    https://www.bossard.com/eshop/pl-pl/kolki-gwintowane
    -do-zgrzewania-cdtip/fasteks-welko-kn213/p/28786/?ca
    tegory=02.500.200.10&index=4&q=%3Arelevance#tab-feat
    ures

    WM

  • 42. Data: 2022-04-08 10:21:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Apr 2022 18:42:41 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:
    m6x20mm-50szt-p-116.html

    [...]
> [...]
    > nie sprawdzę, ale ja bym dużo nie postawił że to jest miedź. Tanie
    > wkręty do drewna są zółte, a nikt ich mosiądzem nie pokrywa.

    W tym przypadku jednak:
    a) musza sie zgrzewac do blachy ... wiec czym proponujesz pokryc?
    b) jesli to istotnie to przewodzenia prądu, to niski opór wskazany,

    Widzialem takie kołki, i wyglądało do jak miedz, ale oko moze mylic.

    J.