  • 11. Data: 2022-03-30 20:36:52
    Temat: Re: Dziwne nity
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Wyglądało jak miedziany gwóźdź z gwintem.
    Może to te do wbijania, do tabliczek znamionowych?
    https://www.panrolnik.pl/panrolnik/miniaturki/1300.j
    pg

    Robert

  • 12. Data: 2022-03-30 21:11:29
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Skąd zatem podejrzenie, że to nit?

    Z opisu. Coś takiego, tylko te znalezione przeze mnie miały większą główkę:

    https://daronarzedzia.pl/nity-miedziowane-z-gwintem-
    m6x20mm-50szt-p-116.html

    Co to jest "spotter"? Zgrzewarka punktowa? Zgrzewanie gwintowanego nitu?
    Coraz ciekawiej. :)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 13. Data: 2022-03-30 21:57:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    A, to trzeba było tak od razu: https://youtu.be/gxz3sd7RcvM

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2022-03-31 12:39:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 Mar 2022 21:11:29 +0200, Piotr Wyderski wrote:

> [...]
    m6x20mm-50szt-p-116.html

    > Co to jest "spotter"? Zgrzewarka punktowa? Zgrzewanie gwintowanego nitu?

    Nie wiem co to spotter,
    ale sa sa takie kolki i zgrzewarki umozliwajace przymocowanie ich do
    blachy.
    Zyskujesz trzpien z gwintem, do ktorego mozesz cos przykrecic.

    O, jest i spotter
    https://daronarzedzia.pl/zgrzewarka-spotter-mini-spo
    t-5000a-230v-akcesoria-p-283.html

    Tu używają do "wyciagania wgniecen", ale sa i inne

    https://www.expondo.pl/stamos-germany-pistolet-do-zg
    rzewania-kondensatorowego-przewod-4-m-10020163

    https://www.youtube.com/watch?v=sodAcnO38Vs

    P.S. co to to czarne dookola ... wegla tam nie ma ..

    PPS ... o, gwozdzie do metalu
    https://www.youtube.com/watch?v=jRoNES7lKsM

    J.

  • 15. Data: 2022-03-31 12:44:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 Mar 2022 21:57:46 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    m6x20mm-50szt-p-116.html

    > A, to trzeba było tak od razu: https://youtu.be/gxz3sd7RcvM

    Zgrzew mocny, ale sruba jakas slaba :-)

    J.

  • 16. Data: 2022-03-31 12:51:46
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-03-31 o 12:44, J.F pisze:

    > Zgrzew mocny, ale sruba jakas slaba :-)
    >
    > J.

    Miedziowane są zwykle używane do uziemień.
    Nie muszą być mocne.

    WM

  • 17. Data: 2022-04-05 08:22:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-31, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    > Miedziowane są zwykle używane do uziemień.
    > Nie muszą być mocne.

    No ale to wygląda, że i ręką by ułamał.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2022-04-05 11:04:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 05 Apr 2022 06:22:57 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > No ale to wygląda, że i ręką by ułamał.

    reką to moze niekoniecznie.
    Macałem kiedys taki ~6mm drut miedziany prosto z huty/walcowni,
    w rekach bym tego nie zgiał, no moze z użyciem dużej siły.

    Ale ... gwintowane stalowe prety w Castoramie jakos dziwnie
    elastyczne.
    Mocno gwint oslabia, czy to tylko kwestia srednicy "rdzenia" ?

    J.

  • 19. Data: 2022-04-05 12:11:12
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > No ale to wygląda, że i ręką by ułamał.

    On używa szczypiec zaciskowych o sporej długości.
    Dźwignia ma duże przełożenie.

    WM

  • 20. Data: 2022-04-05 12:17:06
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-04-05 o 11:04, J.F pisze:

> [...]
    > elastyczne.
    > Mocno gwint oslabia, czy to tylko kwestia srednicy "rdzenia" ?

    Działanie karbu osłabia wytrzymałość.

    WM