  • 1. Data: 2023-01-31 18:05:00
    Temat: ELZAB Aku li-ion 2S1P z balancerem - 1 ogniwo 4V, 2. zero V www.ksystem.com.pl - co się da zrobić ?
    Od: a a <m...@g...com>

    Całośc zasila jakieś kasy ELZAB

    Aku z ladowarką . przetwornicą 12V/ 1A ( minut w środku)

    Płytka balansera gęsta od elektroniki
    wyjścia połączone równolegle: czerwony z czerwonym, czarny z czarnym ( wyjścia z
    balancera)

    Czemu jedno ogniwo Li-Ion padniete a drugie 4V,
    gdy polaczone szeregowo 2S1P 2600mAh 7,4C F19

    Czy da się odzyskac padnięte ogniowo, ładowanie od 0V ?

    Coś się tam laduje, ale po wyjęciu ze słabej ladowarki napięcie spada

  • 2. Data: 2023-02-01 14:00:46
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 31 January 2023 at 18:05:01 UTC+1, a a wrote:
> [...]
    >
    > Czy da się odzyskac padnięte ogniowo, ładowanie od 0V ?
    >
    > Coś się tam laduje, ale po wyjęciu ze słabej ladowarki napięcie spada

    To jest

    Akumulator Bateria do Elzab K10 online D10

    sprzedawca mówi, że gwarancja 6 miesięcy

    Co jest wadliwe, że to aku 2S1P tak często pada

    przecież aku w laptopach działa wiele lat a nie 6 miesięcy i jest tam 3S2P i nie ma
    problemów i jest kontroler, balanser.

    Czy ktoś to sprawdzał, co w tym pada, że jedno ogniwo naladowane 4V a drugie
    calkowicie wyładowane 0 V

  • 3. Data: 2023-02-01 14:48:07
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Co jest wadliwe, że to aku 2S1P tak często pada

    te akumulatory są wadliwie zaprojektowane i ogniwa nie wytrzymują
    ciągłego trzymania >4,2V

    Martwe ogniwo jest do wywalenia, drugie powinno być ok.

  • 4. Data: 2023-02-01 14:55:02
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 1 February 2023 at 14:47:29 UTC+1, sirapacz wrote:
    > te akumulatory są wadliwie zaprojektowane i ogniwa nie wytrzymują
    > ciągłego trzymania >4,2V
    >
    > Martwe ogniwo jest do wywalenia, drugie powinno być ok.
    Ok, czyli co pada, gdy konfiguracja 2S1P

    Z tego wynika, że wadliwy balanser ładuje tylko jedno ogniwo, a drugie pomija i samo
    się wyładowuje do zera.

    Jeżeli to pakietuje ksystem, bo pewnie testują napięcia wyjściowe

    Sprawne na wyjściu miały 7,6V
    a niesprawny 0V

    ale w środku ogniwa 4V i 0V

    Będę ladowal do konca świata, aby sprawdzić, czy możliwa jest regeneracja nowego
    ogniwa li-ion

    Nie wiem czy na wyjściu powinno też być 12V
    bo brak opisu, a jeden sprzedawca dodal, że 12V na wyjściu

    Bo jest tam przetwornica do ladowania 12V/1A
    a balanser zafoliowany z 2 ogniwami niebieską folią z naklejką:
    18650L2600 2S1P (symbol ogniwa, uklad)
    \
    2600MAh 7,4V F19

    www.ksystem.com.pl

  • 5. Data: 2023-02-01 18:37:51
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ok, czyli co pada, gdy konfiguracja 2S1P
    >
    > Z tego wynika, że wadliwy balanser ładuje tylko jedno ogniwo, a drugie pomija i
    samo się wyładowuje do zera.

    nie. przeładowuje i to jest problem. Te akumulatory nie padają gdy ktoś
    je ładuje cyklicznie. Zdychają, gdy kasa jest podłączona cały czas.

    > Będę ladowal do konca świata, aby sprawdzić, czy możliwa jest regeneracja nowego
    ogniwa li-ion
    nie jest

    > Nie wiem czy na wyjściu powinno też być 12V
    nie

    > a balanser zafoliowany z 2 ogniwami niebieską folią z naklejką:
    > 18650L2600 2S1P (symbol ogniwa, uklad)

    bms nie balancer. Tam idą 2 kable AFAIR.

  • 6. Data: 2023-02-01 19:07:47
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 1 February 2023 at 18:37:28 UTC+1, sirapacz wrote:

> [...]
    > nie jest
    > nie
    > bms nie balancer. Tam idą 2 kable AFAIR.
    Dzięki

    C zemu 2 a nie 3 kable ?
    wchodzą 2 x czarny, 2 x czerwo ny,
    ale na bms są 2 punkty lutownicze: + i -

    a z bms znow wychodzą tylko 2 taśmy niklowe

    to jak ten b ms może działać, gdy brak 3. kabelka włączonego między 2 ogniwa
    podlaczone szeregowo

    czyli to nie jest bms

    a poza tym, jak jest aku laptopowe to ma wbudowany termik, zabezpieczający przed
    przegrzaniem
    tutaj term,ika brak

    To kto pakietuje te 2S1P z tym bms ?
    ksystem czy Chinczyk ?

    Mam 10 uwalonych, czyli projekt jest wadliwy

    \a jeden aku kosztuje 150zł
    cczyli to syfiasty produkt, a gwarancja 6 miesięcy, a czemu nie unijna 3 lata ?

    Chętnie bym je wymienil na wolne bez wad , bo data produkcji jest naklejona.

    Jak może działać bms dla 2S1P - gdy ma 2 styki, używane jednocześnie do ladowania ?

  • 7. Data: 2023-02-01 19:15:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 1 lutego 2023 o 14:55:04 UTC+1 a a napisał(a):

> [...]
    >
    > Bo jest tam przetwornica do ladowania 12V/1A
    > a balanser zafoliowany z 2 ogniwami niebieską folią z naklejką:

    A czasami to nie jest spam?

  • 8. Data: 2023-02-01 19:29:27
    Od: a a <m...@g...com>

    srałeś dzisiaj ?
    to idź się wysraj i nie zawracaj ciągle doopy

    A jak nie widziałeś uszkodzonych aku ELZAB to pomoge zrobić zdjęcia i pokazać.

    Powinny sie nie psuć
    I niech ktoś zweryfikuje projekt, co pada i dlaczego
    bo to kosztuje 150 zl
    czyli to nie sa grosze.

    Jak sie nikt nie znajdzie to wyslę to do Australii, tam jest doktor inżynier, co
    takie problemy z elektroniki rozwiązuje.

    Ma sie nie psuc i gwarancja ma być unijna 3 lata w standardzie./

  • 9. Data: 2023-02-01 20:14:16
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > to jak ten b ms może działać, gdy brak 3. kabelka włączonego między 2 ogniwa
    podlaczone szeregowo

    > czyli to nie jest bms

    rolą bms nie jest balansowanie ogniw w tym akumulatorze
    > Mam 10 uwalonych, czyli projekt jest wadliwy

    też mam na półce tego pudełko

    > \a jeden aku kosztuje 150zł
    drogiego masz dostawce - o ile pamiętam elzabowska cena to jakieś
    70-80pln brutto

    > cczyli to syfiasty produkt, a gwarancja 6 miesięcy, a czemu nie unijna 3 lata ?
    nie mnie się pytaj

    > Jak może działać bms dla 2S1P - gdy ma 2 styki, używane jednocześnie do ladowania ?
    Podłączając jeden kabel do akumulatora możesz nie dać rady go naładować;)

  • 10. Data: 2023-02-01 21:51:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 1 lutego 2023 o 19:29:28 UTC+1 a a napisał(a):
> [...]
    takie problemy z elektroniki rozwiązuje.

    > Ma sie nie psuc i gwarancja ma być unijna 3 lata w standardzie./
    A to ty. Zmieniłeś ksywkę. Dawno cię nie było. Pewno w psychiatryku byłeś.