  • 141. Data: 2022-04-24 22:37:00
    Temat: Re: EdW - R.I.P?
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Piotr Wyderski napisał(a):
> [...]

    Gdzie w końcu jest problem? Autorzy nie chcą wysyłać co bardziej złożonych
    projektów do EdW za względu na niska wycenę? Czy redakcja nie chce
    przyjmować prostych projektów ze względu na ciągłe powtarzanie i klepnie tego samego?
    Widzę w zapodanym pow. linku wzmacniacz audio w trylionowej odsłonie.
    Jak zechcę go złożyć, wyjdzie 2 x drożej niż gotowy.
    Silicon chip ma czasem fajne projekty, ale do górnej półki raczej ich nie zaliczę.
    Elektor jest wydawany w kilku państwach, przedruki u nich są częste.

    Ludzie mają internety, wiedza jest dostępna, chińszczyzna w takiej
    cenie, że nie opłaci się samemu rzeźbić. Ktoś kto ma poświęcić
    1-2 tyg na projekt dla EdW, na rynku zarobi więcej. Może o to chodzi?
    EdW korzysta z przedruków, natomiast inne tytuły od 2020 kurczą się.
    Zamiast co miesiąc, wydawane są co dwa miesiące.

    Na HDD naliczyłem ponad 30 tytułów gazet o elektronice,
    więc redakcja/autorzy mają skąd czerpać pomysły.

    > Ale w jednym ma rację: polska elektronika to 5 promili elektroniki
    > światowej.

    Zahaczę o temat.
    Elektroda.pl. Widzę u nich dwa rodzaje art.
    1. sponsorowane głównie przez zachód, sklepy PL i kitaja
    2. darmowe. Są ludkowie od ctrl+c / ctrl+v i reklamują/opisują za free
    również elektronikę zachodnią.

    Czemu na elektrodzie nie robią reklamy PL elektroniki?

  • 142. Data: 2022-04-25 21:16:06
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Arnold Ziffel wrote:

    > Pozdrawiam pozostałych hejterów szerzących "bzdury i nieprawdę, typowe
    > dla magla internetowego" oraz innych osobników, legitymujących się
    > "kolonialnymi stereotypami i uprzedzeniami" (to odpowiedzi nowego
    > naczelnego na krytykę jakości artykułów)

    Czuję się pozdrowiony. Do kompletu mogę być jeszcze ruską onucą.

    > i zapraszam na kanał p. Piotra.

    Pan Piotr chyba jeszcze się nie otrząsnął z szoku po utracie pracy.
    Próbowałem wysłuchać A01, ale po 15 minutach odpadłem -- jak można tyle
    mówić i nic nie powiedzieć, nie wiem. Jako że nie przepadam za mieszanką
    pieprzu z dżemem, to wieczór uratwałem wykładem Lewina z MIT -- samo
    mięso. Wierzę jednak, że Pan Górecki wróci do formy.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 143. Data: 2022-04-25 21:37:00
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    alojzy nieborak wrote:

    > Gdzie w końcu jest problem? Autorzy nie chcą wysyłać co bardziej złożonych
    > projektów do EdW za względu na niska wycenę?

    Wycena to jedno, ale konieczność proszenia się o należne wynagrodzenie
    to kolejna sprawa. Rozumiem zrobienie czegoś z założenia po kosztach lub
    nawet ze stratą, ale jeśli po okazaniu dobrej woli zamiast przywitania
    wdzięczności uśmiechem trzeba wcierać ketoprom w pośladki, to się bawcie
    beze mnie.

    > Czy redakcja nie chce
    > przyjmować prostych projektów ze względu na ciągłe powtarzanie i klepnie tego
    samego?

    Rzeczywiście był okres, że EDW zamieniło się "NIXIE dla Wszystkich". Bez
    znaczenia, czy to miało sens, ważne, że na NIXIE.

    > Zahaczę o temat.
    > Elektroda.pl. Widzę u nich dwa rodzaje art.

    Nie wypowiem się, staram się tam nie bywać.

    > Czemu na elektrodzie nie robią reklamy PL elektroniki?

    Tzn. czego konkretnie? "211 układów na BC211"? Bo często mam wrażenie,
    że czas w Polsce stanął.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 144. Data: 2022-04-25 22:53:30
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Piotr Wyderski <b...@p...com> napisał(a):
> [...]
    > pieprzu z dżemem, to wieczór uratwałem wykładem Lewina z MIT -- samo
    > mięso. Wierzę jednak, że Pan Górecki wróci do formy.

    Ten odcinek z założenia miał być takim felietonem z filozoficznymi
    wstawkami, nie wykładem. Poza tym Twój poziom wiedzy elektronicznej jest
    jednak dużo wyższy niż grupy docelowej p. Góreckiego, więc później pewnie
    też się ponudzisz :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 145. Data: 2022-04-26 14:31:58
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Ten odcinek z założenia miał być takim felietonem z filozoficznymi
    > wstawkami, nie wykładem.

    Ja nie neguję wybitnego talentu popularyzatorsko-dydaktycznego p. Piotra
    Góreckiego. Krytykuję tylko jeden odcinek, który ewidentnie nie wyszedł.

    > Poza tym Twój poziom wiedzy elektronicznej jest
    > jednak dużo wyższy niż grupy docelowej p. Góreckiego, więc później
    > pewnie też się ponudzisz :)

    Nie przesadzajmy, nic nie wiem. Tzn. wiem tyle, że odpowiedź na
    wszystkie ciekawe pytania brzmi "mechanika kwantowa". Od "prawa" Ohma po
    głupi ferrytowy rdzeń -- fizyka klasyczna nie tłumaczy np. istnienia
    domen magnetycznych. A to trochę za wysoka zawieszona poprzeczka.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 146. Data: 2022-04-27 02:04:15
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Grzegorz Niemirowski <g...@g...net> wrote:

    > Co za żałosny gość. Nie uznaje żadnej krytyki, a ego ma wielkości Układu
    > Słonecznego. Te jego wstępniaki to plucie w twarz czytelnikom. I to
    > niezależnie czy wprowadzone zmiany wyjdą wydawnictwu na plus. Człowiek płaci
    > i w zamian dostaje butę i chamstwo. Mógłby już nic nie pisać, przynajmniej
    > żyłoby się w błogiej nieświadomości co do jego kultury osobistej.

    Tak samo uważam. I jeszcze ta odpowiedź na krytykę: "Chyba jednak Pan mnie
    przecenia, bo nieudolnie potaczając pismo na dno osiągnąłem efekt odwrotny
    -- mocny wzrost sprzedaży EdW."

    No, może być z siebie dumny.

    --
    Po upojnej nocy ze słonicą mrówek idzie spać. Rano wstaje i widzi,
    ze zamęczył nocnymi igraszkami ukochana. Wiec wściekły wziął się do

  • 147. Data: 2022-04-27 20:47:59
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Piotr Wyderski <b...@p...com> wrote:

    > Pan Piotr chyba jeszcze się nie otrząsnął z szoku po utracie pracy.
    > Próbowałem wysłuchać A01, ale po 15 minutach odpadłem -- jak można tyle
    > mówić i nic nie powiedzieć, nie wiem.

    To prawda, że leje wodę i powtarza to, co było w A00, ale myślę, że jak
    przejdzie ze wstępu do konkretów, to będzie lepiej.

    Dopiero zaczyna, musi się jeszcze wyrobić :) Ja w każdym razie dam mu
    szansę, tym bardziej że zapowiada się ciekawie.

    > Jako że nie przepadam za mieszanką pieprzu z dżemem, to wieczór
    > uratwałem wykładem Lewina z MIT -- samo mięso.

    Lewin kojarzy mi się z dyskusją z ElectroBoom na temat KCL, w której to
    ElectroBoom bardziej mnie przekonał (Lewin wydawał się przy tym bardzo
    arogancki) i ze scancelowaniem przez uczelnię z powodu jakichś oskarżeń
    o molestowanie (usuwali jego filmy -- odpowiednik palenia książek sprzed
    lat). Polecisz jakiś ciekawy wykład?

    --
    Przychodzi baba do lekarza ze śledziem na plecach.
    Lekarz pyta:

  • 148. Data: 2022-04-27 21:17:29
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Arnold Ziffel wrote:

    > Dopiero zaczyna, musi się jeszcze wyrobić :) Ja w każdym razie dam mu
    > szansę, tym bardziej że zapowiada się ciekawie.

    Jaką szansę? Przecież nie zbanuję go za jeden nudny filmik. :-)))

    > Lewin kojarzy mi się z dyskusją z ElectroBoom na temat KCL, w której to
    > ElectroBoom bardziej mnie przekonał (Lewin wydawał się przy tym bardzo
    > arogancki)

    Owszem, jest wyjątkowo arogancki, ale od kiedy paskudny charakter jest
    przeszkodą w posiadaniu racji? "Nie lubię go, więc się myli?" Ejże...

    > i ze scancelowaniem przez uczelnię z powodu jakichś oskarżeń
    > o molestowanie

    To też prawda, ale równie bez związku z jego fantastyczną znajomością
    fizyki. Nie puszczam go sobie wieczorami celem przypomnienia podstaw
    molestowania. :-)))

    > (usuwali jego filmy -- odpowiednik palenia książek sprzed lat).

    Ja nie mam problemu z tym, że ktoś mógł być jednocześnie ludobójcą i
    wirtuozem skrzypiec, jeśli tylko zadbano, by zadyndał na stryczku za
    swoje osiągnięcia pozamuzyczne. Cancel culture to wydestylowane zło.

    > Polecisz jakiś ciekawy wykład?

    Dla mnie niemal całość jego produkcji jest ciekawa, choć kursy 8.02 i
    8.03 w szczególności. Ben Yaakova też sobie dorzuć do listy -- wyjątkowa
    dawka merytoryki, jeśli tylko uda Ci się nie zasnąć w wyniku hipnozy.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 149. Data: 2022-04-28 00:19:21
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Piotr Wyderski <b...@p...com> wrote:

    > Jaką szansę? Przecież nie zbanuję go za jeden nudny filmik. :-)))

    Ale np. mógłbyś odsubskrybować :)

    > Owszem, jest wyjątkowo arogancki, ale od kiedy paskudny charakter jest
    > przeszkodą w posiadaniu racji? "Nie lubię go, więc się myli?" Ejże...

    Nie, absolutnie nie. Chodzi mi o nieumiejętność przyznania się do błędu.
    Boję się słuchać ludzi, którzy brną w zaparte nawet jeśli wiedzą, że nie
    mają racji, i zaczynają stosować pozamerytoryczne argumenty, bo ich ego
    jest dla nich ważniejsze od prawdy.

    Nie mówię, że tak jest w tym przypadku, bo nie oglądałem go na tyle, żeby
    wyrobić sobie opinię, ale czerwona lampka mi się zapaliła.

    > To też prawda, ale równie bez związku z jego fantastyczną znajomością
    > fizyki. Nie puszczam go sobie wieczorami celem przypomnienia podstaw
    > molestowania. :-)))

    To prawda, wspomniałem o tym tylko, bo z tym mi się kojarzy :)

    > Ja nie mam problemu z tym, że ktoś mógł być jednocześnie ludobójcą i
    > wirtuozem skrzypiec, jeśli tylko zadbano, by zadyndał na stryczku za
    > swoje osiągnięcia pozamuzyczne. Cancel culture to wydestylowane zło.

    Tak samo uważam. To tak, jakby nagle przestać puszczać Jacksona z powodu
    oskarżeń, które na niego padły (a nawet niechby były prawdziwe i by zapadł
    wyrok, to nadal nie jest powód do usuwania jego dorobku).

    > Dla mnie niemal całość jego produkcji jest ciekawa, choć kursy 8.02 i
    > 8.03 w szczególności. Ben Yaakova też sobie dorzuć do listy -- wyjątkowa
    > dawka merytoryki, jeśli tylko uda Ci się nie zasnąć w wyniku hipnozy.

    Przejrzę, choć widzę, że jest co oglądać :) I podzielę się tym, facet
    bardzo przystępnie tłumaczy.

    https://www.youtube.com/c/ParthGChannel/videos (fizyka)

    ...i w sumie też tym:

    https://www.youtube.com/user/TechnoblogCW/videos (elektronika retro)

    https://www.youtube.com/playlist?list=PLFJuMxItjNbDi
    FN8oXbNC1wsuCXtKN90K
    (elektronika z PRLu; człowiek zresztą z Usenetu, pisywał na
    pl.rec.foto.cyfrowa jako Janko Muzykant)

    https://www.youtube.com/c/Przeka%C5%BAnikownia/video
    s (przekaźniki, stare
    windy)

    https://www.youtube.com/user/YeanyScience/videos (nauczyciel fizyki,
    ciekawe eksperymenty)

    https://www.youtube.com/c/BenEater/videos (elektronika i programowanie)

    https://www.youtube.com/c/PracticalEngineeringChanne
    l/videos (inżynieria,
    głównie związana z wodą, ale nie tylko)

    https://www.youtube.com/c/TechnologyConnections/vide
    os (różne rzeczy
    związane z szeroko pojętą technologią)

    Mojego kanału nie chcę wrzucać, bo na razie nie ma czym się chwalić, ale
    w sumie niech będzie.
    https://www.youtube.com/channel/UCfe983pckjOtoFBIJ6U
    MIGg/videos

    --
    Panie doktorze, każdej nocy śnią mi się nagie dziewczęta, jak wbiegają
    i wybiegają z pokoju.

  • 150. Data: 2022-04-28 12:34:19
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Arnold Ziffel wrote:

    > Ale np. mógłbyś odsubskrybować :)

    Nie lękajcie się! :)

    > Nie, absolutnie nie. Chodzi mi o nieumiejętność przyznania się do błędu.

    Ok, w pełni rozumiem Twoje stanowisko. Nie jestem kompetentny
    rozstrzygnąć ich sporu. Mogę tylko powiedzieć, że w dziedzinie fizyki
    bardziej mnie przekonują całki konturowe Lewina niż wybuchające
    kondensatory Mehdiego, co nie przeszkadza mi oglądać obu. Zaspokajają
    inne potrzeby i dlatego znajdę miejsce dla obu. Osobiście jestem zdania,
    że napięcie elektryczne to ogólnym przypadku wyjątkowo słabo
    zdefiniowane pojęcie, co podnosi też Lewin, więc z konieczności jestem w
    jego obozie. Nie zamierzam jednak zaprzestać ciekawych rozmów z Tobą z
    tego powodu, że wolisz w pozycji "na inżyniera". ;-P

    Ponadto, niezależnie od tego, kto ma rację, sam problem jest ciekawy i
    prowokujący do myślenia, a to jest wartość sama w sobie. Inny ciekawy
    problem od Lewina: masz nadprzewodzącą, zwartą cewkę i próbujesz do niej
    wsunąć magnes. Co się stanie?

    > Boję się słuchać ludzi, którzy brną w zaparte nawet jeśli wiedzą, że nie
    > mają racji, i zaczynają stosować pozamerytoryczne argumenty, bo ich ego
    > jest dla nich ważniejsze od prawdy.

    Z tym się zgadzam. Ale pal sześć Lewina; to jest znacznie szerszy
    problem, wręcz cywilizacyjny. Nasz system edukacji jest skonstruowany
    tak, że za wszelką cenę masz odnieść sukces, a porażek się nie toleruje,
    wręcz je piętnuje. To się odbija na psychice: Tobie nie wolno się
    pomylić, bo to Cię ośmiesza. Sam się długo musiałem tego aktywnie
    oduczać, ale wolę życ w zgodzie z faktami. Jakieś 90% moich
    przedsięwzięć kończy się mniej lub bardziej spektakularną porażką, ale
    nie czuję się z tego powodu mniej wart. Trzeba z nich wyciągać wnioski,
    a pozostałe 10% w zupełności mi wystarcza, zarówno psychologicznie, jak
    i w portfelu. Jak ktoś ma 100% sukcesów, to znaczy, że lutuje rezystory
    do LEDów i za dużo się od niego nie dowiem.

    > Nie mówię, że tak jest w tym przypadku

    A ja nie mówię, że nie jest, aż tak wysoko nie fruwam. :-)

    > Przejrzę, choć widzę, że jest co oglądać :)

    To jeszcze ten:

    https://www.youtube.com/user/msylvain59 (głównie elektronika wojskowa,
    można podpatrzeć kilka pomysłów hardeningowych).

    BTW, przyspamowali mnie Newsletterem, więc rzuciłem okiem na pocztę. Pan
    Marian Gabrowski rozwalił system. :-)))

    Pozdrawiam, Piotr