  • 21. Data: 2022-10-12 02:37:33
    Temat: Re: Ekspres do kawy i glony w zbiorniku
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-10-11, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    > Albo nie miałeś jakiejś znaczących różnic w kawie.

    > Tez można, ale np. przy tej tłokowej, to będziesz miał albo jakieś
    > zawory/mechanizmy popuszczające, albo inny mechanizm zapobiegający
    > przeciążeniu silnika. W tym pierwszym przypadku nie zmierzysz dobrze, w
    > tym drugim, usłyszysz, tzn. pompa zostanie wyłączona. Tak się dzieje?

    Albo i nawet nie to, bo pompa coś tam zawsze wypchnie, tylko, że zanim
    się zawór zamknie to to coś wróci, więc będzie mielić bez przepływu i
    tyle ze stałej objętosci na jeden obrót.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2022-10-12 10:36:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 Oct 2022 16:20:37 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Kawy od razu nalej. Po to wymyslili sprytne ekspresy żeby nie pierdolić się jak
    matka z łobuzem jak kawy chce się ktoś napić.

    W zbiorniku mieci się kilka litrów, więc to żaden problem.
    Nie mam przemysłowych, tylko domowe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2022-10-12 15:47:15
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 11.10.2022 o 23:45, Adam pisze:

    > Ja leję wodę przegotowaną.
    > Glonów nie stwierdzono w żadnym z trzech ekspresów.

    A jak z ekspozycją na światło słoneczne ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 24. Data: 2022-10-13 10:40:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Oct 2022 23:39:38 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > przeciążeniu silnika. W tym pierwszym przypadku nie zmierzysz dobrze, w
    > tym drugim, usłyszysz, tzn. pompa zostanie wyłączona. Tak się dzieje?

    Wlasnie mi sie cos zatkalo, i buczenie zwalnialo az stawalo.
    Nie wiem - bimetal wylaczal po pewnym czasie, czy mikroprocesor.
    A moze uplynal wlasciwy czas na napelnienie filizanki ...

    > W sumie taki prosty mechniczny przepływomierz to nie jest żaden koszt,

    Jakis jest. W urzadzeniu za 3000 zl moze juz niewielki.

    > ale nie wiem jak to to sobie będzie radzić z kamieniem przy takich w
    > sumie małych przepływach.

    Rozne sa przeplywomierze. Ale niektore kosztuja ponad 3k zl :-)

    J.

  • 25. Data: 2022-10-13 11:21:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Oct 2022 15:47:15 +0200, PeJot napisał(a):

    > A jak z ekspozycją na światło słoneczne ?

    Jeden - duże okna na wschód i południe, więc ekspozycja prawie pełna
    dwie sztuki - okna zachodnie, zacienione.

    Raz na jakiś czas - jak sobie przypomnę ;) - to swój (okno zachodnie) myję
    w zmywarce. Znaczy pojemnik na wodę ;)
    Przypominam sobie kilka razy w roku, statystycznie co kwartał.
    Więc jeśli kiedykolwiek tam były naniesione warstwy antybakteryjne, to już
    dawno popłynęły.
    Model: stary (jeszcze oryginalny) Saeco Incanto Sirius S-class.
    Drugi to Zelmer, trzeci to starszy model Saeco Royal.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 26. Data: 2022-10-13 15:38:42
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 13.10.2022 o 10:40, J.F pisze:

    > Wlasnie mi sie cos zatkalo, i buczenie zwalnialo az stawalo.
    > Nie wiem - bimetal wylaczal po pewnym czasie, czy mikroprocesor.
    > A moze uplynal wlasciwy czas na napelnienie filizanki ...

    Dla informacji: pompy w ekspresach są tłokowe, z napędem przez solenoid.
    I zwykle towarzyszy im prosty bezpiecznik termiczny.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 27. Data: 2022-10-13 18:48:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Oct 2022 15:38:42 +0200, PeJot wrote:

    > Dla informacji: pompy w ekspresach są tłokowe, z napędem przez solenoid.
    > I zwykle towarzyszy im prosty bezpiecznik termiczny.

    Rozbiore, to zobacze, ale mozesz miec racje.

    No to mamy dwa problemy:
    -naped jest "elastyczny" i jak wzrosną opory to mniej przepompuje,
    -skad to u mnie to zmiejszanie buczenia? Juz nie pamietam - tylko
    glosnosc spadala, czy takze "czestotliwosc"? Chyba tez czestotliwosc.
    A solenoid zasilany z sieci 50Hz?

    J.

  • 28. Data: 2022-10-13 19:46:27
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 13.10.2022 o 18:48, J.F pisze:

    > Rozbiore, to zobacze, ale mozesz miec racje.

    Te

    http://www.spaw-serwiscz.pl/pub/CEME,%20ULKA%20-%20p
    ompy%20solenoidowe.pdf

    są rozbieralne. Nawet można kupić zestaw naprawczy ( choć nie wydaje mi
    się to sensowne ).

    > No to mamy dwa problemy:
    > -naped jest "elastyczny" i jak wzrosną opory to mniej przepompuje,
    > -skad to u mnie to zmiejszanie buczenia? Juz nie pamietam - tylko
    > glosnosc spadala, czy takze "czestotliwosc"?

    Wystarczy że dłuższy czas pracowała bez wody.

    > Chyba tez czestotliwosc.
    > A solenoid zasilany z sieci 50Hz?

    Tak, ale przez *diodę*. Dioda jest zatryśnięta w korpusie solenoidu.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 29. Data: 2022-10-13 21:31:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Oct 2022 19:46:27 +0200, PeJot wrote:

> [...]
    > się to sensowne ).

    > Wystarczy że dłuższy czas pracowała bez wody.

    To sekundy byly. Przy zatkanym odplywie cisnienie wzroslo i zatrzymalo
    ruch tloka.
    To mnie nie dziwi, ale wrazenie sluchowe o ile pamietam bylo takie,
    jakby stopniowo zwalnialo

  • 30. Data: 2022-10-14 00:45:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-10-13, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > ruch tloka.
    > To mnie nie dziwi, ale wrazenie sluchowe o ile pamietam bylo takie,

    Przy moich zdecydowanie pompy nie stają. Jak jest duże ciśnienie lub
    mały przepływ, robi się ciszej, ale buczenie ciągle jest i raczej z
    podobną częstorliwością. Podejrzewam, że pompy cały czas pracują. To
    zresztą jest płynne przejście - nie zatyka się nigdy zerojedynkowo, a
    dopiero w momencie gdy woda dotrze do "infuser'a" lub kapsułki.
    Obstawiam, że to ciszej wynika z mniejszej amplitudy ciśnienia.

    --
    Marcin