  • 1. Data: 2020-10-15 19:09:38
    Temat: Elektrolit na jakie napięcie
    Od: Jan Kowalski <p...@g...pl>

    Cześć. Trochę chyba dałem ciała w moim powrocie do dłubania :) Robię zasilanie do
    efektów gitarowych. Akumulator samochodowy 12V, stabilizator na 9V. Napięcie stałe,
    więc kupując kondensatorki elektrolityczny do obwodu wejściowego i wyjściowego
    stabilizatora przyjąłem, że wszystkie co mają powyżej 12V się nadadzą. A teraz
    splynelo olśnienie, prąd pobierany z zasilacza stały nie będzie, tylko zmienny z
    częstotliwością wydobywanych z gitary dźwięków. Powiedzcie proszę, że jak walne w
    struny to elektrolity na 50V nie wybuchną, wszystko już polutowane :)

    Pozdrawiam
    Przemek Dębski

  • 2. Data: 2020-10-15 19:24:04
    Temat: Re: Elektrolit na jakie napięcie
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.10.2020 o 19:09, Jan Kowalski pisze:
> [...]
    struny to elektrolity na 50V nie wybuchną, wszystko już polutowane :)

    NMSP Skoro piszesz o prądzie, to musisz sprawdzić jaki na jaki amperaż
    są te kondensatory a nie napięcie :D

    Spoiler.

    Wszystko OK :) Nic nie wybuchnie.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 3. Data: 2020-10-15 19:44:10
    Od: Jan Kowalski <p...@g...pl>

    czwartek, 15 października 2020 o 19:25:03 UTC+2 LordBluzg(R) napisał(a):
> [...]
    struny to elektrolity na 50V nie wybuchną, wszystko już polutowane :)

    > NMSP Skoro piszesz o prądzie, to musisz sprawdzić jaki na jaki amperaż

    W sumie mogłem się domyślić, składowa zmienna to +/- 1V w torze sygnału cokolwiek by
    ten efekt nie robił :) Dzięki, na panikę nie ma tabletek :)

  • 4. Data: 2020-10-15 20:00:09
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.10.2020 o 19:44, Jan Kowalski pisze:

> [...]
    >
    > W sumie mogłem się domyślić, składowa zmienna to +/- 1V w torze sygnału cokolwiek
    by ten efekt nie robił :) Dzięki, na panikę nie ma tabletek :)

    Każdy pobór prądu z tego zasilacza, powoduje spadek napięcia a nie wzrost :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 5. Data: 2020-10-16 10:32:24
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

> [...]
    struny to elektrolity na 50V nie wybuchną, wszystko już polutowane :)

    W gitarach używa się chyba przetworników elektromagnetycznych w których
    szarpanie w struny powoduje przemianę energii kinetycznej w elektryczną,
    można sobie więc wyobrazić, przynajmniej teoretycznie, kilku zapalonych
    gitarzystów ładujących ten akumulator i przekraczających napięcie
    dopuszczalne kondensatorów. :D

    A tak na poważnie, przemyślałeś sprawę tego stabilizatora?
    Nie wiem jak dobrego byś nie zrobił zasilacza to się obawiam, że jego
    rezystancja wewnętrzna będzie znacząco większa od rezystancji akumulatora.
    Może lepiej zrobić te efekty tak by działały poprawnie od 10 do 14V?

    Pamiętaj, że kondensatory nie są dostosowane do ciągłej pracy z pełnym
    napięciem znamionowym, starzeją się wtedy szybko.

    --
    AWa.

  • 6. Data: 2020-10-16 12:13:08
    Od: Stefania Harper <s...@f...net>

    On 2020-10-16 10:32, Andrzej W. wrote:
> [...]
    > rezystancja wewnętrzna będzie znacząco większa od rezystancji akumulatora.
    > Może lepiej zrobić te efekty tak by działały poprawnie od 10 do 14V?

    //i nie zapomnij... https://tinyurl.com/y68bcgxj przy samym
    akumulatorze, dac...!

  • 7. Data: 2020-10-16 14:16:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
> [...]

    >W sumie mogłem się domyślić, składowa zmienna to +/- 1V w torze
    >sygnału cokolwiek by ten efekt nie robił :) Dzięki, na panikę nie ma

    Napiecie z przetwornika jest chyba znacznie mniejsze ?
    A inne napiecia juz w tych urzadzeniach ... to generowane z napiecia
    zasilania, wiec nie przekroczą.

    Musialbys tam jakies cewki miec, albo całą przetwornicę, albo ...
    jakis powielacz kondensatorowy, a raczej nic takiego nie ma ...

    J.