    Subject: Re: Elektrolit na jakie napięcie
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: "Andrzej W." <a...@w...pl>
    Date: Fri, 16 Oct 2020 10:32:24 +0200

    W dniu 15.10.2020 o 19:09, Jan Kowalski pisze:
    > Cześć. Trochę chyba dałem ciała w moim powrocie do dłubania :) Robię zasilanie do
    efektów gitarowych. Akumulator samochodowy 12V, stabilizator na 9V. Napięcie stałe,
    więc kupując kondensatorki elektrolityczny do obwodu wejściowego i wyjściowego
    stabilizatora przyjąłem, że wszystkie co mają powyżej 12V się nadadzą. A teraz
    splynelo olśnienie, prąd pobierany z zasilacza stały nie będzie, tylko zmienny z
    częstotliwością wydobywanych z gitary dźwięków. Powiedzcie proszę, że jak walne w
    struny to elektrolity na 50V nie wybuchną, wszystko już polutowane :)

    > Pozdrawiam
    > Przemek Dębski

    W gitarach używa się chyba przetworników elektromagnetycznych w których
    szarpanie w struny powoduje przemianę energii kinetycznej w elektryczną,
    można sobie więc wyobrazić, przynajmniej teoretycznie, kilku zapalonych
    gitarzystów ładujących ten akumulator i przekraczających napięcie
    dopuszczalne kondensatorów. :D

    A tak na poważnie, przemyślałeś sprawę tego stabilizatora?
    Nie wiem jak dobrego byś nie zrobił zasilacza to się obawiam, że jego
    rezystancja wewnętrzna będzie znacząco większa od rezystancji akumulatora.
    Może lepiej zrobić te efekty tak by działały poprawnie od 10 do 14V?

    Pamiętaj, że kondensatory nie są dostosowane do ciągłej pracy z pełnym
    napięciem znamionowym, starzeją się wtedy szybko.

    --
    AWa.