  • 1. Data: 2020-07-06 12:48:22
    Temat: Elektromagnes
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Z wygody te cewki zasilane są tylko 12V? Problem z chłodzeniem?
    https://youtu.be/e_ua18J8NOg?t=368

    Robert

  • 2. Data: 2020-07-06 14:11:12
    Temat: Re: Elektromagnes
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Z wygody te cewki zasilane są tylko 12V? Problem z chłodzeniem?
    >https://youtu.be/e_ua18J8NOg?t=368

    Ogolnie to chlodzenie w cewkach raczej nie ma nic do rzeczy - dana
    ilosc amperozwojow w danym karkasie wymaga tej samej mocy, niezaleznie
    od napiecia.
    Trzeba tylko drut odpowiedni dobrac.

    Duzego napiecia pewnie nie chca z powodow bezpieczenstwa - w koncu
    moze w to narzedzie wjechac, albo izolacja sie inaczej uszkodzic.

    A czemu 12V ... moze tak sie przyjelo I nikomu nie przeszkadza.

    A cewki nierowne, bo sie im nie chcialo nawijac ?
    Na poczatku filmu tną uzwojenia ... ale to chyba uzwojenia WN.
    Moze po prostu 12V DC dobrze pasuje do uzwojenia 230V AC/700W.

    Ta samorobka wydaje mi sie srednio fachowa, bo malego detalu na srodku
    nie zamocujesz - cewka nie obejmuje tych kolumn.

    J.

  • 3. Data: 2020-07-06 21:33:04
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Ta samorobka wydaje mi sie srednio fachowa, bo malego detalu na srodku
    > nie zamocujesz - cewka nie obejmuje tych kolumn.

    Rację masz, nie tak się to robi, ale i tak szacun za ilość włożonej
    pracy. Po za tym, przecież działa :)
    Wykonywałem elektromagnesy na własne potrzeby. Niesamowite że 0.1A@24V
    potrafi tak złapać 5 blach fi 80mm, że oderwać się rękami nie da.
    No i zapomniał o diodzie chyba :)

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. klasyczny stół magnetyczny, typowo stosowany przy szlifierkach do
    płaszczyzn ma jednak inną budowę, niekoniecznie jest na prąd, a jak
    jest, to zazwyczaj ma funkcję demagnetyzacji, bo to co łapie
    niekoniecznie musi być miękkie.

  • 4. Data: 2020-07-07 11:06:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >pracy. Po za tym, przecież działa :)
    >Wykonywałem elektromagnesy na własne potrzeby. Niesamowite że

    To chyba zasilacz DC. I znaczek, i rozmiary, i brak halasu przy
    trzymaniu czesci.

    J.

  • 5. Data: 2020-07-07 15:42:18
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 07.07.2020 um 11:06 schrieb J.F.:
    > Użytkownik "Irek.N."  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > To chyba zasilacz DC. I znaczek, i rozmiary, i brak halasu przy
    > trzymaniu czesci.
    Cięcie piłą ręczną blachy transformatorowej to niezła robota.

    Waldek

  • 6. Data: 2020-07-07 21:19:11
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Oczywiście że DC, ale prędzej czy później wyłączyć jednak trzeba :)
    A może wyłączał wysokie?

    > Cięcie piłą ręczną blachy transformatorowej to niezła robota.

    A pilnikiem wyrównać? Jak dla mnie masakra, ale ja zepsuty już jestem
    wygodnictwem ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 7. Data: 2020-07-07 22:03:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:hmjcdqFth75U1@mid.uni-berlin.de>
    user Waldemar pisze tak:

    > Cięcie piłą ręczną blachy transformatorowej to niezła robota.

    tylko dla orłów

    trzeba przyznać, że ładnie mu to wyszło.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 8. Data: 2020-07-08 10:54:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Waldemar,

    Tuesday, July 7, 2020, 3:42:18 PM, you wrote:

    [...]

    > Cięcie piłą ręczną blachy transformatorowej to niezła robota.

    I szlifowanie pilnikiem, gdy ma pod ręką lepsze narzędzia. Frez da
    się założyć również do wiertarki promieniowej czy kolumnowej...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2020-07-08 11:02:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup

    >tylko dla orłów
    >trzeba przyznać, że ładnie mu to wyszło.

    Nie probowalem ... ale to chyba dosc miekka stal ?

    Tyle, ze te blaszki przeszkadzaja, bo sie gna.

    J.

  • 10. Data: 2020-07-08 11:26:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Oczywiście że DC, ale prędzej czy później wyłączyć jednak trzeba :)
    >A może wyłączał wysokie?

    Chyba tak - jest tam fragment o podlaczaniu, ale nie przygladalem sie.
    Podlaczyl chyba pod zasilanie silnika, czyli AC - a wiec pierwotne.

    Zreszta - po DC tez by wylaczyl. Troche by poiskrzylo, ale do konca
    filmu wylacznik by przetrwal, a nawet dluzej :-)

    >A pilnikiem wyrównać? Jak dla mnie masakra, ale ja zepsuty już jestem
    >wygodnictwem ;)

    Jak blacha miekka, to piłuje sie szybko ...

    J.