  • 1. Data: 2020-07-06 11:30:27
    Temat: Komputer kwantowy - wykład dla elektryków
    Od: Marek <f...@f...com>

    Ciekawy wykład, prostym językiem:

    https://youtu.be/jDW9bWSepB0

    Wg profesora: komputer kwantowy nigdy nie będzie działał bez
    współpracy z klasycznym.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2020-07-06 20:26:32
    Temat: Re: Komputer kwantowy - wykład dla elektryków
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 06.07.2020 o 11:30, Marek pisze:
    > Ciekawy wykład, prostym językiem:
    >
    > https://youtu.be/jDW9bWSepB0
    >
    > Wg profesora: komputer kwantowy nigdy nie będzie działał bez współpracy
    > z klasycznym.

    Znam tego gościa z jutuba. Dobrze tłumaczy i zna się.

  • 3. Data: 2020-07-07 15:24:13
    Od: m...@g...com

    W dniu poniedziałek, 6 lipca 2020 11:30:30 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Ciekawy wykład, prostym językiem:
    >
    > https://youtu.be/jDW9bWSepB0
    >
    > Wg profesora: komputer kwantowy nigdy nie będzie działał bez
> [...]

    No ja myślę, że można się pokusić o krok dalej - to kolejna ślepa uliczka informatyki
    :)
    Wielu zajmujących się tym nie ma odwagi powiedzieć tego głośno, bo granty, sponsorzy
    ,poniesione koszty , strawiony czas, przepalone fundusze ... albo obawa agencji
    wywiadowczych/rządowych i banków, że jednak ktoś
    jednak, mimo wszystko,jakiś nowy geniusz dokona przełomu.
    Stawiam, że takowego jeszcze nie ma i nie będzie,za 10-15 lat temat zostanie
    przykryty czapką nowego pomysłu, stan obliczeń kwantowych będzie dokładnie w miejscu
    w jakim już jest a HPC będzie już na całkiem innej planecie, nie będzie
    najmniejszego powodu myśleć o komputerach kwantowych, no chyba, że jako muzealny
    obiekt.