  • 1. Data: 2020-07-03 20:24:54
    Temat: Proste ograniczenie prądu do fabrycznego zasilacza
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Pacjent to fabryczny zasilacz SPS-9400, dokumentacja ze
    schematem tu:

    https://eevblog.com/files/SPS9400_ServiceManual.pdf

    Jest szansa żeby dorobić jakąś skokową regulację prądu, np. 10 A ? Może
    być układ zewnętrzny. Ten model daje maks. 45 A i czasem to trochę za dużo.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2020-07-03 21:08:39
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    PeJot wrote on 03.07.2020 20:24:
> [...]
    > być układ zewnętrzny. Ten model daje maks. 45 A i czasem to trochę za dużo.

    Na pierwszy rzut oka jest tam zabezpieczenie nadpradowe - napięcie z
    rezystorów pomiarowych włazi przez RV3, R47 na pin 15 TL494 - jak
    spadnie poniżej pinu 16 (masa), to zasilacz się wyłączy.
    Na początek zmniejsz wartość ustawioną na RV3, a potem ewentualnie
    zwiększ R48.
    Tylko unikaj wyciągania tych rezystorów na jakichś kablach na panel
    zasilacza.

  • 3. Data: 2020-07-12 13:44:21
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-07-03 o 21:08, Zbych pisze:

> [...]
    > zwiększ R48.
    > Tylko unikaj wyciągania tych rezystorów na jakichś kablach na panel

    Jeszcze jedno: ten zasilacz ma prymitywny sposób nastawiana napięcia, w
    postaci zwykłego potencjometru 10k na schemacie RV1, w układzie
    dzielnika napięcia. Czasem to niewygodne, a 10 obrotowy potencjometr nie
    grzeszy żywotnością ( chyba że trafiłem na jakieś badziewie ). Jakiś
    pomysł, czym współczesnym a niedrogim toto zastąpić ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2020-07-12 23:00:58
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    PeJot wrote on 12.07.2020 13:44:

> [...]
    > grzeszy żywotnością ( chyba że trafiłem na jakieś badziewie ). Jakiś
    > pomysł, czym współczesnym a niedrogim toto zastąpić ?

    Użyj dwóch potencjometrów różniących się np. 10x zakresem, to jak to
    robi każdy uczciwie liczący grosz chińczyk :-)

  • 5. Data: 2020-07-13 12:30:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-07-03 o 20:24, PeJot pisze:
> [...]
    > być układ zewnętrzny. Ten model daje maks. 45 A i czasem to trochę za dużo.

    Do punktu R48, R49 +diody, podłączyłbym szeregowo opornik np 2k i
    potencjometr np 47k. Stworzy się dzielnik na nap odniesienia który
    zmniejszy potrzebne nap do zadziałania ogranicznika prądu. Opornik 2k
    jest ważny żeby przy zwarciu potencjometru nadal zabezpieczenia działały.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2020-07-13 12:31:33
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-07-13 o 12:30, Janusz pisze:

    > Do punktu R48, R49 +diody, podłączyłbym szeregowo opornik np 2k i
    > potencjometr np 47k
    Do masy oczywiście :)

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2020-07-14 20:53:58
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 12.07.2020 o 23:00, Zbych pisze:
    > Użyj dwóch potencjometrów różniących się np. 10x zakresem, to jak to
    > robi każdy uczciwie liczący grosz chińczyk

    Mam taki zasilacz, masakra z ustawianiem. Może nawet ustawianie nie
    takie straszne, ale łatwo sobie kuku zrobić łapiąc nie ta gałkę.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 8. Data: 2020-07-14 21:42:34
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Cezary Grądys wrote on 14.07.2020 20:53:

    > Mam taki zasilacz, masakra z ustawianiem. Może nawet ustawianie nie
    > takie straszne, ale łatwo sobie kuku zrobić łapiąc nie ta gałkę.

    Pomaluj gałki na różne kolory :-)

  • 9. Data: 2020-07-15 17:01:18
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-07-12 o 23:00, Zbych pisze:

    > Użyj dwóch potencjometrów różniących się np. 10x zakresem, to jak to
    > robi każdy uczciwie liczący grosz chińczyk :-)

    Ale jak je połączyć żeby robiły za potencjometr ? Myślałem bardziej o
    jakimś potencjometrze cyfrowym.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem