eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Elektryki jako bat na zlodziei
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 135

  • 111. Data: 2023-03-22 15:08:45
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.03.2023 o 14:55, J.F pisze:

    > Bo kia daje 7 lat gwarancji ... ale tylko 150kkm.
    >
    > No coz, mnie by te 150kkm na długo starczyło.
    >
    Koń deklarował, że ma przebieg 30k rocznie, czyli po 5 latach kończy mu
    się gwarancja :D

    Ale idąc za tym co piszesz, to jedynym dobrym sprawdzianem na pojemność
    baterii, może być ustalona trasa długa trasa przy tej samej temperaturze
    i wietrze i prędkości. Jeśli po 5 latach auto pokona taka trasę z tym
    samym wskazaniem na końcu, stanu baterii to jedyny wiarygodny test na
    sprawdzenie, czy producent "nie oszukuje".

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 112. Data: 2023-03-22 16:19:31
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-03-2023 o 14:55, J.F pisze:
    > On Wed, 22 Mar 2023 09:57:37 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 13-03-2023 o 18:07, J.F pisze:
    >>> A to, że Tesle wtedy mialy dobre baterie, nie oznacza, ze np Kia teraz
    >>> tez ma dobre baterie.
    >>
    >> No to zobacz sam:
    >> https://www.youtube.com/watch?v=rYmZrqSXJu0
    >>
    >> I to jest przykład dobrze zrobionego samochodu, dobrze dbającego o baterie.
    >> Możemy zakończyć na tym wszelkie durne dyskusje o rzekomej zużywalności
    >> baterii na zawsze?
    >
    > Nie. To jeszcze długo bedzie temat do zaniepokojenia.

    To co Ty nazywasz tematem do zaniepokojenia, ja nazywam pseudopretekstem
    dla hejterów, albo lamerów nie znających tematu, za to przez hejterów
    straszonych...

    >> Bo to auto było eksploatowane maksymalnie źle, a i tak nie zużyło przez
    >> 2 lata więcej baterii niż posiadany bufor....
    >
    > A ile było tego bufora?

    Obejrzy sobie film, to będziesz wiedział.

    > Producent sie stara zachowac marginesy z obu stron, bo ładowanie do
    > pełna szkodzi, wyładowanie szkodzi ... to skad wiesz, czy nie jest to
    > tak zaprogramowane, zeby utrzymac pokazywaną pojemnosc baterii
    > do uplywu gwarancji, zeby nie musiec jej wymieniac?

    Nie interesuje mnie to - nie zamierzam dłużej auta trzymać.
    Sam napisałeś jaka jest długa....

    > Bo kia daje 7 lat gwarancji ... ale tylko 150kkm.

    Baterii też to dotyczy?

    >
    > No coz, mnie by te 150kkm na długo starczyło.

    No właśnie.


  • 113. Data: 2023-03-22 16:38:27
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.03.2023 o 09:57, Cavallino pisze:

    > I to jest przykład dobrze zrobionego samochodu, dobrze dbającego o baterie.
    > Możemy zakończyć na tym wszelkie durne dyskusje o rzekomej zużywalności
    > baterii na zawsze?
    > Bo to auto było eksploatowane maksymalnie źle, a i tak nie zużyło przez
    > 2 lata więcej baterii niż posiadany bufor....

    A majk traktował dobrze, ale się zjebało. I co najlepsze dostał zjebany
    samochód na baterię i dalej się cieszy i twierdzi, że samochód dobry,
    tylko soft zjebany, więc się nie liczy.

    Dobrze że ma mądrą żonę:P

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 114. Data: 2023-03-22 16:38:44
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Mar 2023 15:08:45 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 22.03.2023 o 14:55, J.F pisze:
    >> Bo kia daje 7 lat gwarancji ... ale tylko 150kkm.
    >>
    >> No coz, mnie by te 150kkm na długo starczyło.
    >>
    > Koń deklarował, że ma przebieg 30k rocznie, czyli po 5 latach kończy mu
    > się gwarancja :D

    On czesciej samochody zmienia.

    > Ale idąc za tym co piszesz, to jedynym dobrym sprawdzianem na pojemność
    > baterii, może być ustalona trasa długa trasa przy tej samej temperaturze
    > i wietrze i prędkości. Jeśli po 5 latach auto pokona taka trasę z tym
    > samym wskazaniem na końcu, stanu baterii to jedyny wiarygodny test na
    > sprawdzenie, czy producent "nie oszukuje".

    Przybędzie elektryków, predkosc sie zwolni.

    Ale ja nie pisałem, ze producent bedzie tak wprost oszukiwał, choc i
    to moĹźliwe. Raczej, ze troche pojemnosci ukryje, potem skorzysta z
    rezerwy.
    No i KIA gwarantuje 65% początkowej pojemnosci baterii po tych 7
    latach lub 150kkm.

    https://www.kia.com/pl/swiat-kia/poznaj-kia/technolo
    gia/elektromobilnosc/koszty-utrzymania-samochodu-ele
    ktrycznego/

    Ze degradacja baterii wyniosła 1% - pogratulowac. O ile prawdziwe.
    Że to juz zawsze i u wszystkich będzie 1%/100kkm - nie wyciagałbym
    pochopnych wnioskĂłw :-)
    Ale powinno do tego zmierzać. O ile prawdziwe :-)

    J.


  • 115. Data: 2023-03-22 16:57:48
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Mar 2023 16:19:31 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 22-03-2023 o 14:55, J.F pisze:
    >> On Wed, 22 Mar 2023 09:57:37 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 13-03-2023 o 18:07, J.F pisze:
    >>>> A to, że Tesle wtedy mialy dobre baterie, nie oznacza, ze np Kia teraz
    >>>> tez ma dobre baterie.
    >>>
    >>> No to zobacz sam:
    >>> https://www.youtube.com/watch?v=rYmZrqSXJu0
    >>>
    >>> I to jest przykład dobrze zrobionego samochodu, dobrze dbającego o baterie.
    >>> Możemy zakończyć na tym wszelkie durne dyskusje o rzekomej zużywalności
    >>> baterii na zawsze?
    >>
    >> Nie. To jeszcze długo bedzie temat do zaniepokojenia.
    >
    > To co Ty nazywasz tematem do zaniepokojenia, ja nazywam pseudopretekstem
    > dla hejterów, albo lamerów nie znających tematu, za to przez hejterów
    > straszonych...

    Latwo tak pisac, jak sie nie ponosi odpowiedzialnosci.
    Komis otwórz z używanymi elektrykami :-)

    >>> Bo to auto było eksploatowane maksymalnie źle, a i tak nie zużyło przez
    >>> 2 lata więcej baterii niż posiadany bufor....
    >>
    >> A ile było tego bufora?
    >
    > Obejrzy sobie film, to będziesz wiedział.

    Nie wiedzą.
    szacunkowo 5% ?

    >> Producent sie stara zachowac marginesy z obu stron, bo ładowanie do
    >> pełna szkodzi, wyładowanie szkodzi ... to skad wiesz, czy nie jest to
    >> tak zaprogramowane, zeby utrzymac pokazywaną pojemnosc baterii
    >> do uplywu gwarancji, zeby nie musiec jej wymieniac?
    >
    > Nie interesuje mnie to - nie zamierzam dłużej auta trzymać.
    > Sam napisałeś jaka jest długa....
    >
    >> Bo kia daje 7 lat gwarancji ... ale tylko 150kkm.
    >
    > Baterii też to dotyczy?

    Tak wyczytałem.
    Ale przeciez to ty znasz gwarancje wiekszosci producentow :-)

    >> No coz, mnie by te 150kkm na długo starczyło.
    > No właśnie.

    No ale skoro to takie fajne auto ... trzymac długo, czy po 5 latach
    pchnąc dalej i kupic nowe, z nową gwarancją :-)

    J




  • 116. Data: 2023-03-22 19:39:12
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-03-2023 o 16:57, J.F pisze:
    > On Wed, 22 Mar 2023 16:19:31 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 22-03-2023 o 14:55, J.F pisze:
    >>> On Wed, 22 Mar 2023 09:57:37 +0100, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 13-03-2023 o 18:07, J.F pisze:
    >>>>> A to, że Tesle wtedy mialy dobre baterie, nie oznacza, ze np Kia teraz
    >>>>> tez ma dobre baterie.
    >>>>
    >>>> No to zobacz sam:
    >>>> https://www.youtube.com/watch?v=rYmZrqSXJu0
    >>>>
    >>>> I to jest przykład dobrze zrobionego samochodu, dobrze dbającego o baterie.
    >>>> Możemy zakończyć na tym wszelkie durne dyskusje o rzekomej zużywalności
    >>>> baterii na zawsze?
    >>>
    >>> Nie. To jeszcze długo bedzie temat do zaniepokojenia.
    >>
    >> To co Ty nazywasz tematem do zaniepokojenia, ja nazywam pseudopretekstem
    >> dla hejterów, albo lamerów nie znających tematu, za to przez hejterów
    >> straszonych...
    >
    > Latwo tak pisac, jak sie nie ponosi odpowiedzialnosci.
    > Komis otwórz z używanymi elektrykami :-)
    >
    >>>> Bo to auto było eksploatowane maksymalnie źle, a i tak nie zużyło przez
    >>>> 2 lata więcej baterii niż posiadany bufor....
    >>>
    >>> A ile było tego bufora?
    >>
    >> Obejrzy sobie film, to będziesz wiedział.
    >
    > Nie wiedzą.

    Wiedzą.
    Podali prawidłowo, pokrywa się z innym szacunkami.

    > No ale skoro to takie fajne auto ... trzymac długo, czy po 5 latach
    > pchnąc dalej i kupic nowe, z nową gwarancją :-)

    Kwestia preferencji.
    BTW: - mój to prawie identyczny braciszek tego Niro, a już się
    zastanawiam czy go nie zamienić na Teslę.....


  • 117. Data: 2023-03-22 19:48:57
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Mar 2023 19:39:12 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 22-03-2023 o 16:57, J.F pisze:
    >> On Wed, 22 Mar 2023 16:19:31 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 22-03-2023 o 14:55, J.F pisze:
    >>>> On Wed, 22 Mar 2023 09:57:37 +0100, Cavallino wrote:
    >>>>> W dniu 13-03-2023 o 18:07, J.F pisze:
    >>>>>> A to, że Tesle wtedy mialy dobre baterie, nie oznacza, ze np Kia teraz
    >>>>>> tez ma dobre baterie.
    >>>>>
    >>>>> No to zobacz sam:
    >>>>> https://www.youtube.com/watch?v=rYmZrqSXJu0
    >>>>>
    >>>>> I to jest przykład dobrze zrobionego samochodu, dobrze dbającego o baterie.
    >>>>> Możemy zakończyć na tym wszelkie durne dyskusje o rzekomej zużywalności
    >>>>> baterii na zawsze?
    >>>>
    >>>> Nie. To jeszcze długo bedzie temat do zaniepokojenia.
    >>>
    >>> To co Ty nazywasz tematem do zaniepokojenia, ja nazywam pseudopretekstem
    >>> dla hejterów, albo lamerów nie znających tematu, za to przez hejterów
    >>> straszonych...
    >>
    >> Latwo tak pisac, jak sie nie ponosi odpowiedzialnosci.
    >> Komis otwórz z używanymi elektrykami :-)
    >>
    >>>>> Bo to auto było eksploatowane maksymalnie źle, a i tak nie zużyło przez
    >>>>> 2 lata więcej baterii niż posiadany bufor....
    >>>>
    >>>> A ile było tego bufora?
    >>>
    >>> Obejrzy sobie film, to będziesz wiedział.
    >>
    >> Nie wiedzą.
    >
    > Wiedzą.
    > Podali prawidłowo, pokrywa się z innym szacunkami.

    Powiedzieli, ze nie wiedzą, ale ze szacują ich rzeczywista
    na 67kWh, przy nominalnej 64

    https://youtu.be/rYmZrqSXJu0?t=450

    >> No ale skoro to takie fajne auto ... trzymac długo, czy po 5 latach
    >> pchnąc dalej i kupic nowe, z nową gwarancją :-)
    >
    > Kwestia preferencji.
    > BTW: - mój to prawie identyczny braciszek tego Niro, a już się
    > zastanawiam czy go nie zamienić na Teslę.....

    J.


  • 118. Data: 2023-03-22 23:53:00
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.03.2023 o 16:38, J.F pisze:

    >> Koń deklarował, że ma przebieg 30k rocznie, czyli po 5 latach kończy mu
    >> się gwarancja :D
    >
    > On czesciej samochody zmienia.

    Bo się boi :] On doskonale wie, że jest na pasku ryzyka :)
    >
    >> Ale idąc za tym co piszesz, to jedynym dobrym sprawdzianem na pojemność
    >> baterii, może być ustalona trasa długa trasa przy tej samej temperaturze
    >> i wietrze i prędkości. Jeśli po 5 latach auto pokona taka trasę z tym
    >> samym wskazaniem na końcu, stanu baterii to jedyny wiarygodny test na
    >> sprawdzenie, czy producent "nie oszukuje".
    >
    > Przybędzie elektryków, predkosc sie zwolni.
    >
    > Ale ja nie pisałem, ze producent bedzie tak wprost oszukiwał, choc i
    > to możliwe. Raczej, ze troche pojemnosci ukryje, potem skorzysta z
    > rezerwy.

    Cały czas to robią...ale to zwykłe oszustwo w sensie podawania całej
    prawdy. Ok, jeśli to pierwszy właściciel. Następny może mieć megaproblem
    :)...w końcu kupił używkę. Jak myślisz, dlaczego już jest taki problem
    ze sprzedażą używki/elektryka?
    (nie opisuję kupców/heretyków).

    > Ze degradacja baterii wyniosła 1% - pogratulowac. O ile prawdziwe.
    > Że to juz zawsze i u wszystkich będzie 1%/100kkm - nie wyciagałbym
    > pochopnych wniosków :-)
    > Ale powinno do tego zmierzać. O ile prawdziwe :-)

    Może być prawdziwe, skoro właściciel chował auto pod ziemią, że bateria
    nie przekroczyła 30C czy -20C i ładował to w widełkach, czyli często, bo
    miał możliwości i czas. To rzadkość i wiedza/możliwości. Jeśli jednak
    zostawisz auto na placu/parkingu przy 40C na cały dzień to siłą fizyki
    dostanie po ryju a zimą klęknie o 20% pojemności...co jest większością a
    rozładowanie prawie do ZERA to oczywistość i przegrana w czasie. Koń
    sobie przestawił "klapki" bo musiał, żeby nie zjebać ale znaczna
    większość użyje defaulta z obsługi spalinowców i się zdziwi ale niesmak
    zostanie.

    Rynek używek będzie ubogi i zdecydowanie uderzy w kieszeń sprzedawcy a
    nie kupca, który sobie skalkuluje zakup nowej baterii :)

    Przecież to oczywiste :) Na ten czas ludzie kalkulują ale gdyby to było
    megasuper to by nie było żadnych problemów :) Czyli jednak nie tyle
    obawa co logiczne posunięcie i ostrożność & brak zaufania przy zakupie
    używki :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 119. Data: 2023-03-23 00:16:51
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.03.2023 o 23:53, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Rynek używek będzie ubogi i zdecydowanie uderzy w kieszeń sprzedawcy a
    > nie kupca, który sobie skalkuluje zakup nowej baterii :)
    >
    > Przecież to oczywiste :) Na ten czas ludzie kalkulują ale gdyby to było
    > megasuper to by nie było żadnych problemów :) Czyli jednak nie tyle
    > obawa co logiczne posunięcie i ostrożność & brak zaufania przy zakupie
    > używki :)
    >
    Rynek używek spalinowców jest inny. Mechanikę można sprawdzić łatwo...a
    historia jak i opisy, na co zwracać uwagę jest opisana dokładnie od
    dziesiątków lat.

    W przypadku baterii, gdzie producent "ukrywa" rzeczywistą pojemność i
    daje userowi do wglądu pewien ograniczony dostęp, jest czystym zabiegiem
    marketingowym bo...zahacza o prawa fizyki, które rozumie 10%
    społeczeństwa. Co za tym idzie, to zdolność rzeczywistego pomiaru
    degradacji baterii, posiadają nieliczni, którzy potrafią to ocenić. 90%
    społeczeństwa tego nie oceni i nie zrozumie i nie zmierzy. Spytaj się
    100 osób jak działa...tranzystor. Może 1% Ci odpowie prawidłowo.
    Podobnie jest z rozumieniem degradacji/obsługi baterii.

    OK, to można "wykuć" ale to jest chodzenie "po omacku". Ja próbuję córę
    od 2 lat nauczyć systemu ładowania akumulatora z ładowarką
    "inteligentną" w samochodzie, który jest używany co 3 tygodnie. Efekt
    taki, że pomimo tłumaczeń potrafi wejść do garażu i stwierdzić zgon
    akumulatora...bo 2 tygodnie temu odpalił i jechała 30min i przecież
    powinien się naładować :)...bo jak wysiadała to miał napięcie 13V.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 120. Data: 2023-03-23 03:57:19
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-03-2023 o 19:48, J.F pisze:

    >> Podali prawidłowo, pokrywa się z innym szacunkami.
    >
    > Powiedzieli, ze nie wiedzą, ale ze szacują ich rzeczywista
    > na 67kWh, przy nominalnej 64

    j.w.

strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13 . 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: