  • 101. Data: 2023-03-15 06:42:19
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-03-2023 o 23:51, LordBluzg(R)?? pisze:

    > To nie czytaj.

    Kłamiesz, to i prostuję.
    W sposób jaki sam uznam za celowe, i z totalbym posiadaniem w pompie
    tego co ty o tym sądzisz.
    EOD

  • 102. Data: 2023-03-15 06:45:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-03-2023 o 12:39, J.F pisze:

    > Kazdej.

    Nie da się tak.
    Wszystko można zrobić źle i dobrze, więc jednak zależy.

    Jedna bateria w jednym samochodzie może działać lata bez szczególnej
    utraty pojemności, a inna w innym da się zabić w kilka lat, bo źle
    zrobione auto na to pozwoli.

    > No to wypisz te, ktore znasz.

    Nie chce mi się litanii tu walić, interesuje Cię do sam sobie to zrób.

  • 103. Data: 2023-03-15 12:23:45
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.03.2023 o 06:41, Cavallino pisze:

    > Komentarz był od innej tezy, postawionej bezpośrednio przed nim i do
    > niczego innego.

    Masz jakąś projekcję albo nie mumiesz czytać, co już wykazałeś.

    Mój pierwszy wpis w tym watku donosił się do tego (cyt)

    "Do elektryka kupisz TYLKO nową baterię bo nie istnieją stare/NOWE
    baterie mające tą samą sprawność co NOWE ? Bateria-leżak magazynowy to
    po 10 latach złom. "

    To jest cały kontekst. Jeśli widzisz coś czego nie ma (czyli używaną
    baterię) to idź do lekarza od oczu lub od mózgu :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 104. Data: 2023-03-15 12:32:33
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    > W dniu 14.03.2023 o 12:40, io pisze:
    > [...]
    >
    > A skąd. Kupiłem wczoraj gniazdko i sprawdziłem. Nie ma prądu :)

    > Nie, na stację paliw :) Jak ktoś ma diesla, to z rzepaku idzie jakiś
    > olej zrobić :) W sumie ciekawa sprawa, bo z tego rzepaku jak się
    > spalinowca odpali, to się nawet prąt robi.
    >
    > W drugą stronę gorzej, znaczy jak dasz prąd do silnika elektrycznego to
    > się olej nie robi.
    >
    > Znaczy elektryczny gorszy :)

    No i konie!

  • 105. Data: 2023-03-15 12:39:35
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.03.2023 o 12:32, io pisze:

    > No i konie!

    No. Koń źre siano, trawę i potem sra i jego sranie to nawóz pod rośliny,
    można go tez zjeść, tego konia ale ten koń nawet kopie co ciekawe, to
    się rozmnaża i można mieć wincyj koni z trawy! Pront może cie jedynie
    kopnąć, włeb albo w inną dupę :] Gdyby ludzie żarli pront to by było
    inaczej :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 106. Data: 2023-03-15 17:11:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Mar 2023 06:45:21 +0100, Cavallino wrote:

    > Nie da się tak.
    > Wszystko można zrobić źle i dobrze, więc jednak zależy.

    Nie mowie, ze nie zależy.

    Ale pytać trzeba o każdą, bo grozi obudzenie z ręką w nocniku :-)

    > Jedna bateria w jednym samochodzie może działać lata bez szczególnej
    > utraty pojemności, a inna w innym da się zabić w kilka lat, bo źle
    > zrobione auto na to pozwoli.

    No to tym bardziej trzeba pytac.

    A Ty co - sprzedać jakies podejrzane chcesz, ze tak usiłujesz "zamknąć
    usta" przez pisanie o hejcie?
    :-)

    > Nie chce mi się litanii tu walić, interesuje Cię do sam sobie to zrób.

    Na razie mnie nie interesuje.
    W przyszłosci pewnie tak.

    Wiec na razie mi zostaje googlanie za "wymiana baterii na gwarancji".
    Kto mial potrzebę, komu odmówili :-)

    J.

  • 107. Data: 2023-03-16 06:30:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-03-2023 o 17:11, J.F pisze:

    > Nie mowie, ze nie zależy.
    >
    > Ale pytać trzeba o każdą, bo grozi obudzenie z ręką w nocniku :-)

    Nie - trzeba pytać o tą jaką chce się kupić.
    Inaczej sieje się ferment.

    Nie pytasz przecież codziennie, o żywotność WSZYSTKICH silników w ice....

    > Wiec na razie mi zostaje googlanie za "wymiana baterii na gwarancji".
    > Kto mial potrzebę, komu odmówili :-)

    To do roboty.

  • 108. Data: 2023-03-22 09:57:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-03-2023 o 18:07, J.F pisze:

    > A to, że Tesle wtedy mialy dobre baterie, nie oznacza, ze np Kia teraz
    > tez ma dobre baterie.

    No to zobacz sam:
    https://www.youtube.com/watch?v=rYmZrqSXJu0

    I to jest przykład dobrze zrobionego samochodu, dobrze dbającego o baterie.
    Możemy zakończyć na tym wszelkie durne dyskusje o rzekomej zużywalności
    baterii na zawsze?
    Bo to auto było eksploatowane maksymalnie źle, a i tak nie zużyło przez
    2 lata więcej baterii niż posiadany bufor....

  • 109. Data: 2023-03-22 10:22:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-22 o 09:57, Cavallino pisze:

> [...]
    > Możemy zakończyć na tym wszelkie durne dyskusje o rzekomej zużywalności

    Nie możemy, bo już w pierwszej minucie gościu mówi,
    że jest rabacik na stojące tam auta do sprzedaży,
    co oznacza, że materiał jest sponsorowany i raczej
    nie zostanie powiedziane, że jest inna degradacja niż 0%.
    Klocki też nie rewelacja, bo ja wymieniałem w ICE po 130-180tys.
    I zawieszenie w stanie idealnym jak wozi te kilkaset kilogramów
    baterii, to też jest nietknięte po 100tys km.
    Chwalisz się, że masz klapki odpowiednio poprzestawiane,
    ale myślenie Ci się nie włączyło?

  • 110. Data: 2023-03-22 14:55:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Mar 2023 09:57:37 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    > Możemy zakończyć na tym wszelkie durne dyskusje o rzekomej zużywalności

    Nie. To jeszcze długo bedzie temat do zaniepokojenia.

    Podobnie jak żywotnosc silnika ICE ... ale tu sie producenci jakos
    nauczyli ...

    A jak w bateriach ma być dalszy postęp, to i wpadki będą sie zdarzać.

    Wiec raczej odpisuj "ale KIA daje 7 lat gwarancji na baterie".

    > Bo to auto było eksploatowane maksymalnie źle, a i tak nie zużyło przez
    > 2 lata więcej baterii niż posiadany bufor....

    A ile było tego bufora?

    Poza tym jak sam wiesz, pojemnosc baterii li-ion jest troche płynna.

    Producent sie stara zachowac marginesy z obu stron, bo ładowanie do
    pełna szkodzi, wyładowanie szkodzi ... to skad wiesz, czy nie jest to
    tak zaprogramowane, zeby utrzymac pokazywaną pojemnosc baterii
    do uplywu gwarancji, zeby nie musiec jej wymieniac?
    Wchodząc na marginesy, co spowoduje dalsze przyspieszone niszczenie.

    Bo kia daje 7 lat gwarancji ... ale tylko 150kkm.

    No coz, mnie by te 150kkm na długo starczyło.

    J.