  • 81. Data: 2023-05-19 20:33:27
    Temat: Re: Elektryki się palą?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 19.05.2023 o 17:39, J.F pisze:

    > Technologia ta sama, to i efekty podobne.
    Ale Tesli maja wymyślne chłodzenie, myślałem że to trochę pomoże ale jak
    widać to nie.

    > Choc w Li-ion jest wiecej odmian technologii.
    Dlatego mnie dziwi że firma biorąca taką kasę za auto i jak czytałem
    mają największy zysk na aucie, nie daje lepszych aku np żelazowych które
    podobno mniej się palą.

    > Teraz Tesla sama sobie robi baterie, ale wczesniej kupowała od innych
    > dostawców.
    Ale nadal to sa te podstawowe, a nie jakieś bardziej innowacyjne.

    > I nie wiem czy te jej baterie, to juz sama dopracowała,
    > czy ciągle większosc to Panasonic wymyślił.
    To to tylko oni wiedzą.
    --
    Janusz

  • 82. Data: 2023-05-20 06:00:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-05-2023 o 16:10, Janusz pisze:

    > Dokładnie, ale chodziło mi o to że Tesla mam swoje baterie a nie firmy
    > krzak jak chińczycy

    Skąd takie info?
    Bo jak najbardziej Tesla stosuje obce baterie, kiedyś były to
    Panasoniki, teraz też chińszczyzna (CATL).
    Może nie we wszystkich modelach, ale jednak.