  • 71. Data: 2023-05-16 14:07:12
    Temat: Re: Elektryki się palą?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, May 16, 2023, 9:44:04 AM, you wrote:

    > Palącego sie spalinowca nie widziałem. Wypalonego ... tez chyba nie.

    Palące się widziałem trzy. I miotających się kierowców z malutkimi
    gaśniczkami :(

    Wypalonego TIRa widziałem na A4 - pożar zaczął się od opony, czyli
    przegrzanych, zapieczonych hamulców.

    > A palące sie elektryki tez tylko na filmie, ale biorąc pod uwagę ile
    > ich jest ... cos tu jest nie tak ...

    Są konkretne statystyki.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 72. Data: 2023-05-16 14:17:32
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Wypalonego TIRa widziałem na A4 - pożar zaczął się od opony, czyli
    > przegrzanych, zapieczonych hamulców.

    No i taki powinien trafić to statystyki palnych spalinówek czy nie?
    O przegrzanych hamulców może się zapalić też elektryk.
    Jak na A4 lub A2 to 30%-50% szans, że jedzie w tranzycie i nie nasz, ale
    jak się zapali to trafia to naszych statystyk spalonych pojazdów czy nie?

    > Są konkretne statystyki.

    Konkretne na co? Uwzględniają powyższe wątpliwości?

  • 73. Data: 2023-05-16 14:38:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 May 2023 14:17:32 +0200, nadir wrote:

    > No i taki powinien trafić to statystyki palnych spalinówek czy nie?
    > O przegrzanych hamulców może się zapalić też elektryk.

    Normalnie to BEV ma regeneracyjne hamowanie, i hamulce mało grzeje.
    Ale jak mu sie w tych hamulcach cos zatnie, to pewnie i on może sie
    zapalic.

    Choc raczej pamietam, ze w osobówce to tylko płyn sie gotuje ...

    > Jak na A4 lub A2 to 30%-50% szans, że jedzie w tranzycie i nie nasz, ale
    > jak się zapali to trafia to naszych statystyk spalonych pojazdów czy nie?

    Jak brane ze straży pożarnej, to pewnie trafia, bo oni liczą pożary,
    a nie rejestracje.
    Ale ... to w zasadzie garażowi nie zagraza, musialby chyba ktos prosto
    z autoststrady do garażu wjechac.

    J.

  • 74. Data: 2023-05-16 16:19:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 May 2023 13:01:18 +0200, Cavallino wrote:

    > Poważnie tak rozumujesz, że jak czegoś osobiście nie widzisz, to tego
    > nie ma? ;-)

    Jak cos jest częste, to powinienem to widziec.

    https://gazetawroclawska.pl/tag/pozar-samochodu-wroc
    law
    21.11
    10.11
    21.08
    10.08
    7.08
    20.07
    5.05
    5.05

    Nie tak mało, a lista pewnie niepełna ...

    > HINT: Ile przestępstw codziennie widujesz osobiście we Wrocławiu?

    A ile ich jest?

    No ale przestępstwa sie raczej robi dyskretnie, a pożar widac z
    daleka.

    A ile ma zasiegu?

    J.

  • 75. Data: 2023-05-16 16:49:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 16.05.2023 o 14:38, J.F pisze:

    > Jak brane ze straży pożarnej, to pewnie trafia, bo oni liczą pożary,
    > a nie rejestracje.
    > Ale ... to w zasadzie garażowi nie zagraza, musialby chyba ktos prosto
    > z autoststrady do garażu wjechac.

    Ale zafałszowuje statystyki pożarów samochodów. A kraju tranzytowym jak
    Polska może to już być spora liczba.

  • 76. Data: 2023-05-16 18:20:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-05-2023 o 16:19, J.F pisze:

> [...]
    > 5.05
    > 5.05
    >
    > Nie tak mało, a lista pewnie niepełna ...

    Poważnie Cię to interesuje?
    Bo ja zazwyczaj widuję 0, ale nie wysnuwam z tego wniosków, że ich nie ma.

    > A ile ma zasiegu?

    3 lata temu, w wersji 30 kWh, od 100 do 180.
    Ale już Zoe miało 200-250.
    Dało się już nim zupełnie normalnie jeździć w trasie.

  • 77. Data: 2023-05-16 21:37:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.05.2023 o 09:46, J.F pisze:

    > Albo zwyklego zwarcia i pozaru plastików.

    Raczej rzadko. Bezpiecznik wywali.

    > A w kolejnym etapie zapala sie paliwo, bo np spalil sie wężyk,
    > albo plastikowy zbiornik, albo zbiornik podgrzał do wrzenia ...

    Wydaje mi się, że rzadko palą się "nierozgrzane".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 78. Data: 2023-05-16 21:40:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.05.2023 o 14:38, J.F pisze:

    > Normalnie to BEV ma regeneracyjne hamowanie, i hamulce mało grzeje.
    > Ale jak mu sie w tych hamulcach cos zatnie, to pewnie i on może sie
    > zapalic.

    Jak rzadziej używane to prędzej się "zastoją".

    > Ale ... to w zasadzie garażowi nie zagraza, musialby chyba ktos prosto
    > z autoststrady do garażu wjechac.

    Dokładnie w tym problem. Spalinki palą się raczej od jazdy (a więc nie w
    garażu). Elektryki częściej chyba od ładowania albo "po prostu".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 79. Data: 2023-05-19 16:10:57
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 16.05.2023 o 09:59, J.F pisze:

    > Tesla czy inne - jak baterie są w podłodze, i jak cisnienie wzrosnie,
    > to wszytkie mogą podobne jęzory ognia dawać.
    Dokładnie, ale chodziło mi o to że Tesla mam swoje baterie a nie firmy
    krzak jak chińczycy a palą się tak samo szybko :)

    --
    Janusz

  • 80. Data: 2023-05-19 17:39:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 May 2023 16:10:57 +0200, Janusz wrote:

    > Dokładnie, ale chodziło mi o to że Tesla mam swoje baterie a nie firmy
    > krzak jak chińczycy a palą się tak samo szybko :)

    Technologia ta sama, to i efekty podobne.
    Choc w Li-ion jest wiecej odmian technologii.

    Teraz Tesla sama sobie robi baterie, ale wczesniej kupowała od innych
    dostawców.

    I nie wiem czy te jej baterie, to juz sama dopracowała,
    czy ciągle większosc to Panasonic wymyślił.

    J.