  • 11. Data: 2023-05-29 22:54:54
    Temat: Re: Elektryki się wcale nie palą i są bezpieczne
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.05.2023 o 20:37, Janusz pisze:

    > Czyli za google translatorem
    > ,,Badanie wykazało, że pożary samochodów elektrycznych zdarzają się w 3
    > na 1000 uruchomień, podczas gdy pożary samochodów spalinowych zdarzają
    > się w 1 na 10 000 uruchomień"
    >
    > I cyk,  ekooszołom Myjk zaorany.

    Deja vu?
    Red Flag Act
    " Co najmniej na 60 jardów przed pojazdem ma iść człowiek z czerwoną
    chorągiewką i ostrzegać użytkowników drogi o zbliżaniu się pojazdu"

    Robert

  • 12. Data: 2023-05-30 06:31:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > ,,Badanie wykazało, że pożary samochodów elektrycznych zdarzają się w 3
    > na 1000 uruchomień, podczas gdy pożary samochodów spalinowych zdarzają

    Szczerze to mi to "amerykańskimi naukowcami pachnie". Jakbym codziennie
    jeździł do pracy elektrykiem to powinien mi się palić średnio co cztery
    lata?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2023-05-30 06:34:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.05.2023 o 20:37, m4rkiz pisze:

    > "- A dla kogo ten wywiad?
    > - To jest dla użytkowników p.m.s.
    > - O, to bez kozery powiem pińćset! Dziesięć tysięcy! Pięćdziesiąt! Milion!"

    Dokładnie - takie raporty są pisane pod klientów. Dlatego "niedasie"
    ustalić jak często się palą:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2023-05-30 06:35:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.05.2023 o 20:41, Myjk pisze:

    > My nie jesteśmy od amerykanów zależni pod tym kątem.
    > Poza tym amerykanie to niszczą zaparkowane samochody
    > elektryczne, tylko dlatego że są zaparkowane

    Jakieś źródełko?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 15. Data: 2023-05-30 07:12:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Oczywiście.

    Czyli każdy elektryk spali się w rok, czy dwa, nie ma innej opcji (tyle
    czasu wystarczy na 1000 uruchomień).
    Względnie panom specjalistom od badań, wyjdzie, że nie każdy, bo w
    zamian inny spali się kilka razy.....

    To by było na tyle z dzbanami, którzy publikują podobne gnioty, ale
    również takimi, którzy się na nie powołują....

    O ile w ogóle to nie fake.

  • 16. Data: 2023-05-30 08:47:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 29 May 2023 22:54:54 +0200, Robert Wańkowski

    > Deja vu?
    > Red Flag Act
    > " Co najmniej na 60 jardów przed pojazdem ma iść człowiek z czerwoną
    > chorągiewką i ostrzegać użytkowników drogi o zbliżaniu się pojazdu"

    To akurat lepsza analogia do przymusu stosowania dodatkowego hałasu w
    (B)(P)(H)EV, bo rzekomo ludzie są jak krowy i wpadają pod elektryki.

    Z tym że w moim przypadku jak od 6 lat jeżdżę PHEVem, pierwszym przyciskiem
    po przycisku start/stop jest wyłączenie tego dźwięku, bo mnie to po prostu
    irytuje, bo, owszem, słyszę to "jęczenie" w kabinie. I nikt mi pod maskę
    przez te 6 lat nie wlazł podczas gdy 90% tras robię w zabudowie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2023-05-30 08:48:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 29 May 2023 20:37:40 +0200, Janusz

    > I cyk, ekooszołom Myjk zaorany.

    Chciałbyś pelikanie, co łyka wszystko
    co mu tylko do urojonej tezy pasuje.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2023-05-30 09:12:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 May 2023 08:47:39 +0200, Myjk wrote:
    > Mon, 29 May 2023 22:54:54 +0200, Robert Wańkowski

    Tylko jak niedawno pisałem - to sie tyczyło "lokomotyw drogowych",
    parowych, o masie paru ton, ktore i tak niewiele szybciej potrafily
    jechac, a pewnie i zahamowac nie bardzo mogły.

    Weszły do uzycia lekkie spalinowe, to przepis już był :-(

> [...]
    > irytuje, bo, owszem, słyszę to "jęczenie" w kabinie. I nikt mi pod maskę
    > przez te 6 lat nie wlazł podczas gdy 90% tras robię w zabudowie.

    To sie ciesz, ucz defensive driving i unikaj Londynu

    https://www.youtube.com/watch?v=4h0bIWe7j_M

    J.

  • 19. Data: 2023-05-30 09:48:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 30 May 2023 09:12:18 +0200, J.F

> [...]
    > jechac, a pewnie i zahamowac nie bardzo mogły.
    >
    > Weszły do uzycia lekkie spalinowe, to przepis już był :-(

    W wielu aspektach przepisy nie nadążają za rzeczywistością.
    Czasami głupota je wyprzedza, vide zakazy elektryków w garażach.

    > To sie ciesz, ucz defensive driving i unikaj Londynu

    Od lat jeżdżę z głową na karku, i przewiduję dwa ruchy do przodu
    -- może to jest brakiem moich problemów.

    > https://www.youtube.com/watch?v=4h0bIWe7j_M

    BTW Nienawidze tych skurwieli na motorkach co manetką dają znać o sobie.
    Ten z filmu to już skrajny chuj jest, już w 2/3 przypadku to pokazuje.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2023-05-30 10:30:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 30.05.2023 o 08:48, Myjk pisze:
    > Mon, 29 May 2023 20:37:40 +0200, Janusz

    > Chciałbyś pelikanie, co łyka wszystko
    > co mu tylko do urojonej tezy pasuje.

    Taaa jasne, dziobaku.
    Wiesz co to statystyka? bo chyba nie. To że 3/1000 się zapaliły to nie
    oznacza że w kolejnym tysiącu tak będzie, wg tego mnie już też powinien
    sie spalinowy zapalić a nie zrobił tego. Ale na tej podstawie wcale nie
    próbuje wnioskować że się nie zapalają, bo tak nie jest, ani że są
    bezpieczne bo tak też nie jest. A ty tak próbujesz robić.

    Ale można i należy wnioskować że pożar ma inny ciężar gatunkowy w
    porównaniu do elektryka.
    I ta różnica powoduje że elektryki są bardziej niebezpieczne dla
    otoczenia niż spalinowe.

    --
    Janusz